09:48 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نیروی انسانی متخصص

ردپای دولت احمدی‌نژاد در هپکو
پایگاه خبری راد: هپکو، این غول صنعت ماشین‌سازی صنعتی خاورمیانه، حالا افتاده بر خاک اراک، نفس‌های آخرش را می‌کشد. یکی از کارگران می‌گوید: «سالن غذاخوری اینجا برای غذادادن به هشت‌ هزار کارگر ساخته شده اما امروز تعطیل شده چون شرکت ۷۰۰ کارگر دارد که کاری برای انجام‌دادنن ندارند».
قاچاق مهم‌ترین معضل در نساجی/تامین نیمی از نیاز نساجی کشور با 35 درصد ظرفیت داخلی
پایگاه خبری راد: رییس انجمن نساجی استان یزد نبود استراتژی و برنامه ‎‎ ریزی مشخص در صنعت نساجی در سطح ملی و بی ‎‎ برنامگی و نبود ضابطه‏‏مندی در صدور جواز تاسیس کارخانه‏‏های نساجی را از مشکلات این بخش می‏‏داند.
پول‌پاشی، نسخه‌ای شکست خورده در ایجاد اشتغال است
پایگاه خبری راد: یک استاد اقتصاد با اشاره به این‌ که در بحث اقتصادی، نظام بانکی بزرگترین آسیب را به کشور وارد کرده است، گفت: پول‌پاشی، نسخه‌ای شکست خورده در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری کشور است.
طرحی برای جلوگیری از مهاجرت مغزها
پایگاه خبری راد: برای جلوگیری از مهاجرت جوانان نخبه تحصیلکرده قرار است طرح «ایران خودروی فردا» برای جذب آنان به اجرا درآید.
برگزاری دومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز در ساوه‌
‌پایگاه خبری راد: دومین کنفرانس ملی پیشرفت‌های نوین در حوزه انرژی و صنایع نفت و گاز به همت موسسه آموزش عالی انرژی ساوه با حضور برخی مقامات سازمان انرژی اتمی ایران، اساتید دانشگاه و دانشجویان و جمعی از مسئولان محلی در این موسسه آموزش عالی برگزار شد.
ساخت یکپارچه قطعات کمپرسور­های گازی با فناوری چاپ سه‌بعدی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه تفرش موفق به دستیابی به دانش فنی طراحی و ساخت یکپارچه قطعات کمپرسور­های گازی کاربردی در صنعت نفت و گاز با روش فناوری چاپ سه‌بعدی شدند.
ظرفیت‌های اقتصادی ۸ منطقه آزاد جدید
پایگاه خبری راد: موافقت با ایجاد هشت منطقه آزاد جدید در بانه، مهران، جاسک، بوشهر، قصر شیرین، اینچه برون، زابل و اردبیل هر یک با افزایش ظرفیت های تجاری و اقتصادی همراه خواهد بود.
شانس پایین اشتغال فارغ‌التحصیلان نسبت به عموم جامعه/دوره‌های کارآموزی بازنگری می‌شود
پایگاه خبری راد: بر اساس آمارها در حال حاضر دانش آموختگان دانشگاهی در مقایسه با دیگر اقشار جامعه شانس کمتری برای اشتغال و شغل‌یابی دارند؛ از این رو وزارت علوم علاوه بر بازنگری محتوای درسی و ساماندهی دوره‌های کارآموزی، اقدام به اجرای "طرح بهبود اثربخشی پروژه‌های کسر خدمت" کرده است.
افزایش سهم ایران از خلیج فارس با افزایش ترمینال‌های کانتینری/ انحصارشکنی در بنادر کشور موفق بود
پایگاه خبری راد: فعالان بخش خصوصی انجمن پایانه داران بندری ایران در حمایت از فعالیت های صورت گرفته در دوره وزارت آخوندی، وزیرراه وشهرسازی بیانیه ای منتشر کردند که در آن به ۱۱ فعالیت مهم و اثرگذار در حوزه بندری و دریایی اشاره شده است.
خشکسالی، تعاونی‌های روستایی یزد را به شدت تهدید می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیر سازمان تعاون روستایی یزد، با بیان این‌که خشکسالی تهدیدی جدی برای تعاون روستایی استان است، گفت:‌ حدود 12 هزار و 500 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی عضو تعاونی روستایی استان یزد هستند.
آلودگی هوا و بحران آب، اولویت های سازمان زمین‌شناسی دوره جدید
پایگاه خبری راد: برنامه ارائه شده توسط رئیس جدید سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران، ضمن تاکید بر لزوم احیای شورای عالی اکتشاف؛ آلودگی هوا، بحران آب و محیط‌ زیست را به عنوان مهمترین اولویت های این سازمان در دوره جدید خود معرفی کرده است.
چرخش "استانداردها" از "سلامت" به "صنعت"؛ فرصت یا تهدید؟
پایگاه خبری راد: قانون جامع ملی استاندارد در شرایطی مصوب شد که پیش از این هم برخی موازی‌کاری‌ها میان سازمان‌های "استاندارد" و "غذا و دارو"، محل بحث و اختلاف نظر این دو ارگان مهم دولتی بود. حال نیز سوال اساسی آن است که آیا قانون جدید، نافی قانون "مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی مصوب سال ۱۳۴۶ و اصلاحات بعدی آن" است؟ و آیا سلامت بخش‌های "غذا" و "تجهیزات پزشکی" از وزارت بهداشت منفک شد؟
اسامی شرکت های برتر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات
پایگاه خبری راد: معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری بهترین دارندگان پروانه حوزه ICT درزمینه استفاده از ظرفیت های تولید داخل در ارزیابی رگولاتوری طی شش ماه دوم سال ۱۳۹۵ را اعلام کرد.
یک کارشناس: شیوه ساخت و ساز در ۴۵سال اخیر هیچ تغییری نکرده است
پایگاه خبری راد: رییس سابق سازمان نظام کاردانی استان تهران گفت: به عنوان کسی که ۴۵ سال در این صنعت هستم و در نظام کاردانی بودم می‌گویم اقدامی در جهت اصلاح شیوه ساخت و ساز نشده است. پس این‌که امروز شاهد این مسائل باشیم اصلا دور از انتظار نیست.
چالش‌های دانشگاه صنعت نفت در سال‌های اخیر/لزوم آگاهی وزارت نفت از پتانسیل‌های دانشگاه
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه صنعت نفت با اشاره به مشکلات این دانشگاه در سال‌های اخیر، بر لزوم آگاهی وزارت نفت از پتانسیل‌های دانشگاه صنعت نفت تاکید کرد و گفت: خلف وعده وزارت نفت در خصوص استخدام فارغ‌التحصیلان ممتاز این دانشگاه، به لحاظ شرعی، اخلاقی و قانونی اشکال دارد و اثرات بسیار سوئی بر آینده نخبگان این دانشگاه دارد و پدیده فرار مغزها را تشدید می‌کند.
صفحه قبل | صفحه بعد