11:46 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نهاوندیان

استقبال نهاوندیان از سازوکار ویژه اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت‌ها
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رییس جمهوری با استقبال از سازوکار ویژه اتحادیه اروپا برای تسهیل پرداخت های مربوط به صادرات (شامل نفت) و واردات ایران، آن را حرکتی رو به جلو از سوی اتحادیه اروپا خواند.
پاسخ به یک جریان‌سازی هدفمند
پایگاه خبری راد: یک پایگاه خبری که در خصوص دیکته شدن گرانی دلار از سوی نهاوندیان به سیف به انتشار مطلبی پرداخته بود، پایگاه اطلاع رسانی دولت آن را جریان سازی اهداف سیاسی و اقتصادی علیه دولت عنوان کرد.
اطمینان خاطر نهاوندیان در مورد کنترل نوسانات ارزی
پایگاه خبری راد: سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از نشست امروز این فراکسیون با نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور خبر داد و گفت که وی در این نشست نسبت به کنترل نوسانات ارزی اطمینان خاطر داده است.
گزارش نهاوندیان از وضعیت اقتصادی
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: جلوی انحرافات نقدینگی را گرفتیم.
هدف اصلی کسانی که برای کشور نقشه می‌کشند، لطمه به رشد پایدار است
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در شرایط امروز، بار دیگر می‌بینیم که هر زمان کشور یک حرکت رشدیاب شروع کرده و از حال رکود یا رشد منفی خارج شده و در مسیر رشد مثبت قرار گرفته است، افرادی برای کشور حادثه‌سازی می‌کنند. هدف اصلی کسانی که برای کشور نقشه می‌کشند، این است که به رشد پایدار کشور لطمه بزنند و این کار را با حادثه‌سازی بیرونی یا با ایجاد تفرقه در درون یا گرفتن سرمایه امید انجام می‌دهند.
مشکلات ما در فرایند اقتصاد، هماهنگی‌هاست
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: مشکلات ما در فرایند اقتصاد، هماهنگی‌هاست.
به جز موارد خاص محدودیتی روی تولیدات صادراتی اعمال نمی‌شود
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری عنوان کرد: نتیجه ممنوعیت کالاهای مصرفی سبب حمایت از کالای ایرانی بوده است چرا که تولید کننده داخلی باید بتواند قدرت رقابت در بازارهای بین‌المللی را بیابد.
مسابقه ملامت ما را به هیچ‌جا نمی‌رساند/حمایت از زنجیره‌سازی محصولات کشاورزی ضروری است
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان این‌که "مسابقه ملامت ما را به هیچ‌جا نمی‌رساند"، بر حمایت از زنجیره‌سازی محصولات کشاورزی تاکید کرد.
میان‌داری در امور اقتصادی با دولت است
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در دیدار رهبری با کارگزاران نظام تاکید شد میان‌داری در امور اقتصادی با دولت است؛ هماهنگی و همکاری خوبی میان سه قوه در امور اقتصادی ایجاد شده است.
در شرایط آمادگی رزم اقتصادی هستیم
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رییس‌جمهور با بیان اینکه در شرایط آمادگی رزم اقتصادی هستیم اظهار کرد: عاملین اقتصادی کشور باید بدانند که در شرایطی قرار داریم که دشمنان کشور و استکبار به دنبال یک طراحی و هجمه جدید جدی علیه نظام هستند، پس مهم نیست که چه کسی در این مسئولیت قرار دارد بلکه هم اکنون به یک شرایط انسجامی نیاز داریم و طرف مقابل نیز باید این پیام را از داخل کشور بگیرد.
اطلاع مردم از ارز تخصیص یافته هزینه نظارتی را کاهش می‌دهد
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: راه مبارزه اصلی با فساد، شفافیت است و هر چه شفافیت بیشتر شود جلوی فساد گرفته خواهد شد و اعلام اطلاع مردم از ارز تخصیص یافته، شفافیت است و شفافیت نیز هزینه‌های نظارتی را کاهش می‌دهد.
شرایط متفاوت پرداخت سود به سپرده‌گذاران
پایگاه خبری راد: با شروع تعیین تکلیف سپرده‌گذاران کلان پنج تعاونی منحل شده، شرایط پرداخت سود سپرده‌ از ابهامات آن به شمار می‌رود. به هر صورت اگر قرار باشد سودی پرداخت شود، مشروط به پاسخگویی دارایی‌های این موسسات و همچنین طبق سود متعارف شبکه بانکی خواهد بود.
۴۵ روز برای یک میلیاردی‌ها
پایگاه خبری راد: با اعلام رسمی دولت برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف یک میلیارد تومان موسسات اعتباری غیرمجاز، زمان حدود ۴۵ روز برای پرداخت وجوه این گروه تعیین شد. اما تاکنون درباره اینکه برای تعیین وضعیت سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تومان چقدر منابع لازم است و در ازای خط اعتباری که باید بانک مرکزی از این بابت پرداخت کند چه میزان دارایی‌ از موسسات شناسایی شده هیچ اعلامی وجود ندارد.
گزارشی از مراسم رونمایی سامانه "نیما"
پایگاه خبری راد: به فاصله کمتر از یک ماه از تک نرخی شدن دلار، سامانه "نیما" (نظام یکپارچه مدیریت ارزی) بعد از ظهر دوشنبه با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس کل بانک مرکزی و تعدادی از مسوولان رونمایی شد.
سهام خودروسازان واگذار شود
پایگاه خبری راد: سخن گفتن از «خصوصی‌سازی کامل دو شرکت خودروساز بزرگ» کشور سال‌هاست به نمادی برای تمایل دولت‌ها به واگذاری سهامشان به بخش خصوصی تبدیل شده است حال آنکه در عمل نه اراده‌ای برای این واگذاری بوده و نه تمایل و درخواست جدی از سوی خودروساز و حتی دولت در این زمینه دیده شده است.