10:06 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نمادهای معاملاتی

تصمیم بورس در حذف سفارش نمادها بعد از توقف و فروش سهام عدالت
نماد برتر- بورس تهران ضمن تعیین رویه فروش سهام عدالت ، اعلام کرد از فردا تا اطلاع ثانوی ، سفارش خرید و فروش همه نمادهایی که متوقف می شود ، حذف خواهند شد .
۱۰ صندوق خصوصی و جسورانه در صف پذیره‌نویسی در فرابورس
نماد برتر- با توجه به اینکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی و جسورانه مورد توجه مدیران نهادهای مالی قرار گرفته‌اند، در حال حاضر قریب به ۱۰ صندوق خصوصی و جسورانه در صف پذیره‌نویسی هستند که در آینده با تکمیل مدارک و مستندات شاهد پذیره‌نویسی آن‌ها در بازار فرابورس خواهیم بود.
تحلیل کارشناسان از کاهش دامنه نوسان بورس
نماد برتر- بازار سرمایه در روزهای پایانی سال با تصمیمات جدید سازمان بورس و اوراق بهادار رنگ دیگری به خود گرفته است. تصمیماتی که هرچند مورد انتقاد برخی سرمایه گذاران واقع شده است، اما کارشناسان بر این باورند که این تصمیمات از هیجانات مقطعی و غیر منطقی بورس چه در شرایط رشد و چه در زمان‌های ریزش بازار جلوگیری می کند.
کاهش تب صنایع بورسی
نماد برتر- در میان صنایع ۳۸ گانه بورسی، ۳۲ گروه با افت میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود مواجه شدند و تنها شاهد سبزپوشی ۶ صنعت بودیم.
تغییر برنامه زمان بندی عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام صادراتی
نماد برتر- عرضه اوراق سلف موازی استاندارد به تعویق افتاد.
تصمیم بورسی‌ها به اجرا نرسید!
نماد برتر- کاهش دامنه نوسان در بازار سرمایه از پنج به دو درصد، دومین تصمیم مهمی بود که سازمان بورس پس از افزایش حجم مبنا گرفت و زمان اجرای آن را از امروز ( ۱۷ اسفند) اعلام کرد. اما این تصمیم به اجرا نرسید و توسط وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس که در جریان تصمیم هیات مدیره سازمان بورس نبوده، منتفی شد. با این حال به نظر می رسد بورسی‌ها همچنان بر درستی تصمیم‌شان مصمم هستند و دلیل آن را کنترل رشد هیجانی شاخص اعلام کرده‌اند.
شاخص بورس نیم میلیونی شد
نماد برتر - شاخص بورس در لحظات ابتدای معاملات امروز بازار سرمایه با قدرت وارد کانال ۵۰۰ هزار واحد شد.
دورنمای بازار سرمایه از زبان رئیس سازمان بورس
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس ضمن اعلام اینکه امسال در بازار سرمایه کیفیت افشای شرکت‌های بورسی افزایش می‌یابد، دورنمای بورس در سال جاری و اقدامات مرتبط در این بخش را تشریح کرد.
فرمان بورس در دست صادراتچی‌ها
پایگاه خبری راد: ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران امروز از رقم ۱۳۰۰ میلیارد تومان گذشت و فعالان بازار سرمایه همچنان شاهد رشد قیمت‌ها مخصوصا در گروه‌های صادرات محور هستند.
اولین روز بورس در سال ۹۸ چگونه گذشت؟
پایگاه خبری راد: بورس تهران در اولین روز کاری خود در سال ۱۳۹۸ شاهد معاملات کم حجم و آرام بود. در این روز نمادهایی در گروه محصولات شیمیایی، حمل و نقل و انبارداری بیشترین تاتیر را روی شاخص های بازار سرمایه گذاشتند.
اقدام قضایی ترکیه علیه یک بانک آمریکایی
پایگاه خبری راد: نهاد ناظر بر نظام بانکی ترکیه از آغاز رسیدگی به پرونده بانک جی پی مورگان آمریکا به اتهام اخلال در نظام ارزی این کشور خبر داد.
رشد سهام‌ خودرویی‌ها علیرغم افت شاخص
پایگاه خبری راد: خودرویی‌ها امروز برخلاف اکثر گروه‌های بورسی برای دومین روز پیاپی در بورس تهران صف خرید را شاهد بودند. این در حالی است که شاخص کل ۷۲۴ واحد افت کرد و در نیمه کانال ۱۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.
تغییر اولویت‌های بورس کالا در بازار مشتقه
پایگاه خبری راد: پیرو صدور اطلاعیه بورس کالا مبنی بر اجرای بند ۱۰ اقدامات اجرایی ماده الحاقی دستورالعمل قرادادهای آتی در خصوص نمادهای معاملاتی قرارداد آتی سکه طلا مدیر توسعه بازار مشتقه بورس کالا از تغییر اولویت‌های بورس کالا در بازار مشتقه خبر داد.
صف‌کشی برای فروش سهام
پایگاه خبری راد: علی‌رغم رشد قیمت‌ سهم‌ها در روزهای گذشته که به علت رشد قیمت ارزهای خارجی بود، امروز بسیاری از سهم‌ها از جمله فراورده‌های نفتی با افت شدید قیمت و صف‌های طولانی فروش مواجه شدند.
راه‌اندازی قرارداد اختیار معامله سکه از ۲۶ تیرماه
پایگاه خبری راد: مدیریت بازار مشتقه بورس کالای ایران به راه‌اندازی اختیار معاملات سکه طلا مربوط به سررسید دی ماه ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت که قیمت بازگشایی این نمادها از دو میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.