03:48 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نفت ونزوئلا

جدیدترین پیش‌بینی از تولید و قیمت بالاتر نفت
پایگاه خبری راد: محدود شدن عرضه در بازار جهانی نفت در تابستان امسال و افزایش ریسک‌های عرضه باعث شد اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت در سال ۲۰۱۹ را افزایش قابل توجهی دهد.
روند صعودی نفت پرقوت ماند
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر نشانه‌های محدودیت عرضه در بحبوحه تحریم‌های آمریکا علیه صادرکنندگان بزرگ نفت به روند رشد خود ادامه داد.
روند کاهشی قیمت نفت متوقف شد
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت که تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تشدید اختلاف تجاری آمریکا و چین و احتمال کندی اقتصاد جهانی و همچنین تحریم‌های آمریکا علیه صادرات ایران و ونزوئلا روند متفاوتی پیدا کردند، در معاملات روز سه‌شنبه بهبود یافتند.
آیا اوپک برای جبران کمبود عرضه نفت گام برمی‌دارد؟
پایگاه خبری راد: با تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌ها برای واردات نفت ایران، تشدید درگیری‌ها در لیبی و تداوم بحران در ونزوئلا، ظرفیت تولید مازاد اوپک دوباره در کانون توجه بازارهای نفت قرار گرفته است.
ونزوئلا واردکننده نفت شد
پایگاه خبری راد: تولید نفت در ونزوئلا به رکورد پایین جدیدی سقوط کرد و این کشور را که صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است، برای نخستین بار در پنج سال اخیر به واردات واداشت.
عربستان هم از خصومت ترامپ بی نصیب نمی‌ماند
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ پس از لطفی که نوامبر گذشته در حق ولیعهد عربستان سعودی کرد، اکنون خواستار لطف متقابل ریاض است.
تحریم‌های نفتی ثانویه ونزوئلا به تعویق می‌افتد
پایگاه خبری راد: تحلیلگران بر این باورند که با تصمیم اخیر واشنگتن برای به صفر رساندن صادرات نفت و میعانات ایران، احتمالاً آمریکا وضع تحریم‌های ثانویه علیه صادرات نفت ونزوئلا را به تعویق خواهد انداخت.
رکورد قیمت نفت شکسته شد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از این که واشنگتن اعلام کرد همه معافیت‌های نفتی ایران تا ماه مه خاتمه پیدا خواهد کرد و واردکنندگان را برای توقف خرید از تهران تحت فشار قرار داد، نزدیک به بالاترین رکورد سال ۲۰۱۹ ایستاد.
جهش قیمت نفت تحت تاثیر تحریم‌های نفتی ضدایرانی
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه تحت تأثیر ابهامات پیرامون تمدید تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، حدود سه درصد جهش یافت.
منبع جدیدی که جای نفت ونزوئلا را می‌گیرد
پایگاه خبری راد: تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا، عرضه گریدهای نفتی سنگین و مدیوم را محدود کرده و خریداران را به یافتن منابع جایگزین نفت سنگین ونزوئلا واداشته است.
قمار پرخطر آمریکا در بازارهای نفت
پایگاه خبری راد: دولت ترامپ در تلاش‌هایش برای تشدید تحریم‌های نفتی علیه ایران و ونزوئلا، به مقطع حساسی رسیده است.
کشتی های حامل نفت ونزوئلا هدف قرار گرفتند
پایگاه خبری راد: آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه شرکت‌های کشتیرانی که نفت ونزوئلا را حمل می‌کنند اعلام کرد و چهار شرکت کشتیرانی و ۹ کشتی را در لیست سیاه قرار داد.
احتمال لغو پیمان نفتی اوپک پلاس برای مقابله با آمریکا
پایگاه خبری راد: خبرگزاری تاس به نقل از وزیر دارایی روسیه نوشت: روسیه و اوپک ممکن است تصمیم بگیرند تولیدشان را برای مبارزه سهم بازار با آمریکا افزایش دهند اما این اقدام قیمت‌های نفت را تا سطح ۴۰ دلار در هر بشکه پایین خواهد برد.
رکود نفتی دیگری در راه است
پایگاه خبری راد: تولید نفت جهانی از گسترش تحریم‌های آمریکا و اختلالات غیرمنتظره دیگر لطمه دیده که مانند پنج سال پیش قیمت‌ها را در کوتاه مدت بالا برده و زمینه را برای رکود بعدی آماده کرده است.
بازار نفت ترامپ را بر سر دوراهی قرار داد
پایگاه خبری راد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا تا چند هفته دیگر باید درباره تمدید معافیت‌ها از تحریم‌ها علیه ایران تصمیم بگیرد، بازار نفت دچار محدودیت عرضه شده و هدف ترامپ برای صفر کردن صادرات نفت ایران را دشوارتر ساخته است.