11:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نظام مالیاتی

پارسا: بساط توصیه و سفارش از سازمان مالیاتی جمع می‌شود
نماد برتر- رییس سازمان امور مالیاتی از رشد ۲۹ درصدی درآمدهای مالیاتی در سال گذشته خبر داد و گفت که دستورالعمل شایسته سالاری در سازمان امور مالیاتی در حال اجرا است که در صورت تحقق آن بساط توصیه و سفارش در این سازمان جمع خواهد شد.
سال 99  و کاهش رشد اقتصادی!
سرپرست مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۹۰ به بعد ظرفیت رشد اقتصادی کشور که از طریق تشکیل سرمایه در بخش ماشین آلات و ساختمان لحاظ می‌شد، در حال کاهش است.
اخذ مالیات از ثروتمندان اجباری شود
نماد برتر - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اخذ مالیات از ثروتمندان و هزینه‌کرد آن برای دهک‌های کم‌درآمد را براساس عدالت اجتماعی و قوانین نظام اقتصادی دانست.
اجرای طرح جامع امور مالیاتی در اولویت سازمان امور مالیاتی قرار گیرد
پایگاه خبری راد: امیدعلی پارسا رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان دیدار و گفت‌وگو کرد.
پول‌سازی جدید برای بودجه ۹۹
پایگاه خبری راد: گرچه دولت در سال جاری کسری بودجه را با کاهش بخشی از هزینه‌ها و تامین منابع به طور خاص از محل صندوق توسعه ملی انجام داد اما به اعتقاد کارشناسان دیگر برای سال آینده خبری از این منابع نیست و باید به دنبال درآمدزایی باشد. افزایش درآمدهای مالیاتی و اصلاح حامل‌های انرژی و یارانه‌های پنهان دو محل اصلی است که ظاهرا در دستور کار دولت قرار دارد.
چه درآمدهایی می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شود؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی معتقد است درآمدهای ناشی از توسعه صنعت گردشگری و صادرات غیرنفتی می‌تواند جایگزین درآمد نفتی شوند. به اعتقاد وی برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی باید از پول نفت برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر برای توسعه و صنعتی کردن کشور استفاده شود.
چرا سهم تعاونی‌ها در اقتصاد آب رفت؟
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند آنچه که بخش تعاون امروز از آن رنج می‌برد، رنج ذهنیت است و ذهنیت‌ها نسبت به بخش تعاون باید عوض شود تا شیوه‌ای مدرن از اقتصاد مردمی را در ایران شاهد باشیم.
تشخیص قطعی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی
پایگاه خبری راد: رئیس کل سابق سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام تشخیص قطعی بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی گفت: در طرح جامع مالیاتی حدود ۳.۲ میلیارد داده در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است.
چرا تعاونی ها قدرت قدیم را ندارند؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق تعاون مازندران با انتقاد از دولتی بودن اقتصاد کشور تصریح کرد: بخش تعاون در رقابت با دولت که درصد بالایی از اداره امور اقتصادی را در اختیار گرفته، توانمندی خود را از دست می‌دهد.
بخش پنهان اقتصاد مالیات نمی‌دهد؛ فشار روی مولدها
پایگاه خبری راد: دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران متنوع نبودن درآمدهای مالیاتی و عدم پرداخت مالیات از سوی بخش‌های پنهان اقتصاد را از جمله مشکلات ساختار مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت که این عوامل باعث شده به بخش‌های مولد و تولیدکنندگان فشار وارد شود.
فشار ناشی از گریزهای مالیاتی را چه کسانی متحمل می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: درخواست معافیت‌های مالیاتی در سال گذشته بارها از سوی تولیدکنندگان بیان شده، اما فقط در یک مورد این اتفاق افتاده و عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صنعت معتقد است که فشار ناشی از گریزهای مالیاتی نیز به بخش صنعت، بنگاه و کارمندان شناسنامه‌دار وارد می‌شود.
موانع چهارگانه اقتصاد ایران برای حمایت از تولید
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بررسی راهکارهای حمایت از تولید ملی، موانع اصلی اقتصاد ایران را در این راستا در چهار محور اصلی مسائل بانکی، ارزی، مالیاتی و خصوصی‌سازی توصیف کرد.
اگر نمی‌صرفد، تعطیل کنید!
پایگاه خبری راد: درخواست معافیت‌های مالیاتی در سال گذشته بارها از سوی تولیدکنندگان بیان شده، اما فقط در یک مورد این اتفاق افتاده و نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، معتقد است که استدلال سازمان امور مالیاتی در مواردی غلط است؛ چراکه از تولیدکنندگان می‌خواهد در صورتی که تولید صرفه اقتصادی ندارد، کارخانه خود را بفروشند.
شگردهای فرار مالیاتی!
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر حقوقی سازمان امور مالیاتی ضمن تاکید بر برخورد جدی با فرار مالیاتی دانه درشت‌ها، گفت: صدور کد اقتصادی، کارت‌های بازرگانی، تشکیل شرکت‌های صوری، اعلام صوری ورشکستگی شرکت‌ها، صدور فاکتورهای صوری و جعلی، حساب‌های بانکی اجاره‌ای و به تازگی کد ملی اجاره‌ای از آسیب‌هایی است که در نظام اقتصادی وارد شده و به فرارهای مالیاتی بزرگ انجامیده است.
نظام یارانه‌ در اختیار ثروتمندان!
پایگاه خبری راد: اتلاف منابع ملی از طریق پرداخت یارانه‌های پنهان که حدود ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان است و در صدر آن یارانه‌های مربوط به انرژی و یارانه‌های ارزی قرار دارد؛ اخیرا و با فشارهای اقتصادی بیشتر بر دولت، بیش از گذشته مطرح و پر رنگ شده است؛ در همین باره یک اقتصاددان معتقد است که نظام‌ یارانه‌ای در کنار نظام مالیاتی و نظام اقتصادی کشور در اختیار ثروتمندان قرار گرفته است.