20:47 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نظارت بر بازار

ترخیص ۵۷۰۰ تن برنج وارداتی در قشم آغاز شد
نماد برتر- رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آغاز روند ترخیص پنج هزار و ۷۰۰ تن برنج وارداتی مانده در انبارهای گمرک قشم در پی تعیین مهلت دستگاه قضایی خبر داد.
بررسی موشکافانه پیشنهادات ۱۱ گانه کمیسیون اقتصادی مجلس به سازمان بورس
نماد برتر- توجهی که مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تثبیت بازار سرمایه دارند قابل تقدیر است و این سبب دلگرمی است که بازار سرمایه چنان بزرگ و فراگیر شده که هم مردم و هم مسئولان تحولات آن را با دقت پیگیری می‌کنند و درصدد بهبود و پیشرفت آن هستند.
 تشدید نظارت بر بازار سیمان/ عرضه مستقیم به مصرف کنندگان نهایی
تشدید نظارت بر بازار سیمان/ عرضه مستقیم به مصرف کنندگان نهایی
قیمت فروش سیمان پاکتی و فله اعلام شد / تکلیف انجمن صنفی
نماد برتر- سازمان حمایت با اعلام اینکه فروش بیش از ۱۷.۵ و ۲۹۰ هزار تومانی سیمان پاکتی و فله ، تخلف است ، انجمن صنفی را به مکلف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانه‌ها کرد.
تشدید نظارت‌ها بر روند تولید تا مصرف سیمان
نماد برتر-سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی ابلاغیه‌ای از تشدید اقدامات نظارتی بر روند بازار سیمان خبر داده و اعلام کرده است که حوزه‌های بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان روند تولید تا مصرف سیمان را مورد رصد و پایش قرار خواهند داد و عاملان توزیع عمده و خرده فروش متخلف به حوزه قضایی معرفی می‌شوند.
طرح دریافت مالیات از صادرات فولاد با وجود کاهش ۴۰ درصدی
نماد برتر- موضوع دریافت مالیات از زنجیره فولاد در کمیسیون صنایع مجلس در شرایطی کلید خورده که در نیمه نخست سال تمامی اقلام صادراتی شمش، مقاطع طویل و تخت فولادی با کاهش متوسط ۴۰ درصدی روبرو شدند.
افزایش قیمت لبنیات نداریم/ آغاز توزیع برنج از فردا
نماد برتر- رئیس ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه فعلا احتمال افزایش قیمت لبنیات منتفی است، از توزیع ۳۰ هزار تن برنج از فردا در سطح استان‌ها خبر داد و گفت: بر اساس تصمیمات مجموعه اقتصادی دولت مصوب شده با همکاری گمرک جمهوری اسلامی، بانک مرکزی و مجموعه وزارت صمت حدود سه میلیون تن کالای اساسی با حداقل تشریفات از فردا ترخیص شود.
بورس دوباره مقصد سرمایه‌های سرگردان می‌شود
نماد برتر- رئیس هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار، ورود مجدد نقدینگی سرگردان به بازار سرمایه را نیازمند افزایش هماهنگی نهادها در جهت افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران ارزیابی کرد.
انتقاد نماینده خلخال از نظارت ضعیف بر چرخه تولید و توزیع فولاد
نماد برتر- نماینده مردم خلخال در مجلس تاکید کرد که تولید فولاد حدود دو برابر مصرف داخلی بوده اما قیمت آن بالاتر از قیمت های عرف بین المللی است و این بیانگر عدم نظارت بر بازار و سوداگری ها توسط دلالان است.
تشدید نظارت بر بازار روغن خوراکی
نماد برتر- معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اعلام کرد که بازرسی‌ها در هفته جاری بر روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ، سیمان و انواع تایر متمرکز شده است.
درخواست از وزارت اقتصاد و توصیه به هیات مدیره : مدیرعامل بورس تغییر نکند
نماد برتر- عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از ارسال نامه به وزارت اقتصاد و توصیه به هیات مدیره بورس مبنی بر عدم تغییر مدیرعامل شرکت بورس تهران خبر داد.
عملیاتی شدن توثیقِ گواهی سپرده کالایی
نماد برتر- مهدی زمانی سبزی: در پی اصلاح موادی از دستورالعمل «پذیرش انبار و صدور، معامله و تسویه گواهی سپرده کالایی» در هیئت مدیره سازمان بورس، توثیق گواهی سپرده کالایی به طور قابل ملاحظه‌ای عملیاتی شد.
اپراتورها تا پایان سال اجازه افزایش قیمت اینترنت را ندارند
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قیمت بسته‌های اینترنتی تغییری نداشته است و ما اجازه افزایش قیمت را تا پایان سال جاری به اپراتورها نخواهیم داد.
ثبت 54 هزار مورد گزارش توسط ناظران افتخاری طی 6 ماهه اول سال 1399
نماد برتر- مدیر کل هماهنگی امور استانها و نظارت بر تشکلها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ضمن تشریح سیاستها و برنامه ‌های متخذه برای جذب ناظران افتخاری جهت مشارکتهای مردمی برای نظارت بر بازار، گفت با توسعه طرح ناظران افتخاری می توانیم ضمن ارتقا مشارکت مردمی درفرایند کنترل و نظارت بر بازار بستری را ایجاد کنیم، فضای خود کنترلی در جامعه توسعه یابد. و هریک از شهروندان نسبت نوسانات بازار از خود حساسیت نشان دهند.
در نیمه نخست سال ۱۶۶ شرکت مجوز افزایش سرمایه گرفتند
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار در طی ۶ ماهه ابتدای سال ۹۹ مجوز انجام افزایش سرمایه ۱۶۶ شرکت را صادر کرده است.