02:42 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میادین نفتی

خلاصی موقتی نفت از وحشت کرونا
نماد برتر- قیمت نفت پس از سه روز کاهش در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی، با وجود ترس از شیوع گسترده ویروس کرونا افزایش پیدا کرد.
کدام بخش‌های انرژی سریع‌ترین رشد را تجربه کردند؟
پایگاه خبری راد: طی سه سال گذشته جهان رشد نسبتا بالایی را برای منابع انرژی کربن محور و همچنین منابع انرژی تجدیدپذیر مشاهده کرده است.
آخرین وضعیت برداشت از میدان‌های مشترک نفت و گاز
پایگاه خبری راد: طبق آخرین آمار، نفت درجای میادین مشترک غرب کارون حدود ۶۷ میلیارد بشکه اعلام شده که با ضریب بازیافت شش درصد ۶.۴ میلیارد بشکه می‌توان از این میادین برداشت کرد. این میزان با نفت خام ۵۰ دلاری ۲۳۰ میلیارد دلار برای ایران منافع خواهد داشت. علاوه‌بر این، ذخیره درجای گاز پارس جنوبی در طرف ایران، حدود ۱۴.۲ تریلیون مترمکعب و ذخیره‌ میعانات گازی بالغ بر ۱۹ میلیارد بشکه است.
آخرین وضعیت حفاری چاه نفت و گاز در کشور
پایگاه خبری راد: ایران یکی از باسابقه‌ترین کشورهای استخراج‌کننده نفت و گاز است که عملیات اکتشاف نفت و گاز در سال ۱۲۸۰ شمسی در نواحی غرب آغاز شد و در نواحی جنوبی کشور ادامه یافت؛ به دنبال چند سال تلاش مستمر در سال ۱۲۸۷ هجری شمسی اولین چاه اکتشافی و قابل بهره‌برداری در منطقه مسجدسلیمان حفاری و به نفت رسید.
مذاکره با چینی‌ها برای توسعه میدان یادآوران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از ادامه مذاکره با شرکت ساینوپک چین برای توسعه فاز دوم میدان یادآوران خبر داد.
غول آمریکایی از ابرپروژه نفتی عراق کنار گذاشته نمی‌شود
پایگاه خبری راد: وزارت نفت عراق اعلام کرد توافق با شرکت‌های BP و انی به معنای کنار گذاشتن اکسون موبیل نیست و همچنان سرگرم مذاکره با این غول انرژی آمریکایی درباره قرارداد بزرگی برای بهبود زیرساخت نفتی جنوب این کشور است.
بازی تکراری روسیه در بازار نفت
پایگاه خبری راد: یک ماه و نیم مانده به نشست اوپک و متحدانش برای بازنگری در سیاست تولید نفت، روسیه سیگنال‌های مختلفی درباره تمایلش برای ادامه شرکت در توافق کاهش تولید نشان می‌دهد.
تولید پکرهای متورم‌شونده قابل بازیافت کاربردی در چاه‌های نفت
پایگاه خبری راد: جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به "انگیزش موفقیت آمیز چاه‌های نفتی کشور با استفاده از پکرهای متورم شونده قابل بازیافت تولیدشده" شدند.
بزرگترین عاملی که در بازارهای نفت نادیده گرفته شد
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت به دلیل دل‌شوره بازار نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی به شدت کاهش پیدا کرد اما بازارها احتمال اختلال جدی در روند عرضه لیبی به دلیل جنگ داخلی در این کشور را نادیده گرفته‌اند.
عراق منکر دادن امتیاز به آمریکا برای تجارت با ایران شد
پایگاه خبری راد: عراق در آستانه امضای یک توافق انرژی ۳۰ ساله به ارزش ۵۳ میلیارد دلار با شرکت های اکسون موبیل و پتروچاینا است اما نخست وزیر عراق منکر هر گونه ارتباط میان این پروژه عظیم و اجازه آمریکا به بغداد برای همکاری با ایران شده است.
دلیل عقب نشینی خارجیها از امضای قرارداد جدید نفتی با ایران
پایگاه خبری راد: فضای پسابرجام بستر مناسبی را برای حضور غول‌های نفتی دنیا در صنعت نفت ایران فراهم کرد. هرچند این بستر بی استفاده ماند و تبعات آن امروز بر این صنعت سایه انداخته است؛ به طوری‌که آخرین اخبار حاکی است که پای طلای سیاه ایران به بازار خاکستری کشیده شد.
یک قدم تا تکمیل فاز نخست میدان گازی کیش
پایگاه خبری راد: میدان گازی کیش، از دیگر میادین نفتی و گازی ایران است که قرار بود در سه فاز توسعه یابد و آخرین اخبار حاکی از آن است که تنها یک قدم تا تکمیل فاز نخست آن باقی مانده و این در حالی است که دو فاز دیگر هنوز در انتظار جذب سرمایه‌گذار هستند.
در میدان‌های مشترک نفتی عقب‌ماندگی از رقیب نداریم
پایگاه خبری راد: به جرأت می‌توان گفت عقب‌ماندگی از شریک و رقیب خود در این بخش از میدان‌های مشترک نداریم و توانسته‌ایم در این شرایط کنونی و بحرانی کشور، از منافع ملی دفاع کنیم.
ونزوئلا واردکننده نفت شد
پایگاه خبری راد: تولید نفت در ونزوئلا به رکورد پایین جدیدی سقوط کرد و این کشور را که صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است، برای نخستین بار در پنج سال اخیر به واردات واداشت.
برای نفت آمریکا هیچ جا خانه نمی‌شود
پایگاه خبری راد: هر کسی که بخواهد دیدگاه غول‌های نفتی درباره بازار انرژی را درک کند باید به پیشنهاد خرید ۵۰ میلیارد دلاری شرکت شورون به شرکت آنادارکو پترولیوم که جمعه گذشته مطرح شد، نگاهی بیاندازد.