17:46 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میادین میوه

بازار مملو از میوه است/ قیمت گوجه و پیاز نزولی است
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه میوه و سبزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار مملو از میوه است ضمن آنکه قیمت محصولاتی همچون گوجه‌فرنگی و پیاز نزولی شده است.
اختلاف قیمت همچنان زیاد است!
پایگاه خبری راد: بررسی قیمت میوه در سطح شهر تهران حکایت از آن دارد که قیمت برخی از اقلام میوه در نقاط مختلف شهر متفاوت است. این در حالی است که اختلاف قیمت میوه در سطح شهر و میادین هم چندان منطقی نیست.
بازار شکر به زودی متعادل می‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان علت نابسامانی‌های اخیر در بازار شکر را بارندگی شدید و سیل در خوزستان و همچنین محدودیت واردات در سال گذشته اعلام کرد و گفت که با توزیع شکر در قالب طرح تنظیم بازار و ضیافت ماه رمضان و تحقق واردات شکر، در هفته آینده بازار این محصول به تعادل می‌رسد.
عرضه شکر ۳۴۰۰ تومانی در بازار
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از عرضه شکر به قیمت کیلویی ۳,۴۰۰ تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار شهرداری در تهران خبر داد.
برداشت این روزهای مرغوبترین خوشمزه های کویر
پایگاه خبری راد: هرچند امسال باغات میوه ابرکوه از خسارت سرمازدگی مصون ماندند ولی به گفته متولیان این بخش، در برخی مناطق این شهرستان طوفان به باغ‌های گوجه‌سبز بعضاً تا ۷۰ درصد و به باغات زردآلو ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد کرده است.
عرضه خرما با قیمت ۱۵ درصد کمتر از نرخ میادین
پایگاه خبری راد: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد از طریق سازمان‌های جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان‌ها، خرمای مورد نیاز بازار برای ماه مبارک رمضان را تأمین کند.
برپایی نمایشگاه‌های ماه رمضان منوط به اخذ مجوز/ ۳۰ دلال‌ مرغ در زندان
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: از سال گذشته با برگزاری نمایشگاه‌های تخفیف‌دار در استان تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان مخالفت کردیم و دستورالعمل برگزاری جشنواره‌های فروش فوق‌ العاده را در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار خواهیم کرد و هر نمایشگاهی بخواهد برگزار شود، باید از کارگروه تنظیم بازار مجوز دریافت کند.
دلیل افزایش دو برابری قیمت گوجه فرنگی
پایگاه خبری راد: گوجه فرنگی از حدود دو روز پیش رشد قیمت دو برابری را تجربه کرده است.
رعایت سود قانونی برای پیاز، شاید وقتی دیگر!
پایگاه خبری راد: با وجود آنکه قیمت پیاز در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ کیلویی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان بود قیمت این محصول در حال حاضر ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در سطح شهر تهران تعیین شده است.
صف گوشت جمع نشده، صف مرغ هم آمد!
پایگاه خبری راد: در حالی که مسئولان به تازگی از جمع شدن صف‌های گوشت یخ‌زده و دولتی خبر داده‌اند، همچنان در برخی از نقاط شهر صف گوشت دیده می‌شود و نکته قابل تامل‌تر آنکه این روزها صف‌های مرغ به نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومانی هم شکل گرفته است.
افشاگری «ایران» درباره مافیای گوشت
پایگاه خبری راد: اگر یک هواپیما از ملبورن استرالیا با بار گوشت گرم گوسفندی پرواز کند و در فرودگاه امام تهران به زمین بنشیند، هزینه تمام‌شده برای هر کیلو، ۵.۸ یورو می‌شود. از فروردین ماه امسال هم گوشت جزو کالاهایی دسته‌بندی‌ شده که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شوند. با این حساب، قیمت تمام‌شده هر کیلو گوشت در بدو ورود، ۲۴ هزار و ۳۶۰ تومان است.
دلارهای صادراتی کاهو را گران کرد
پایگاه خبری راد: بررسی‌های میدانی نشان از آن دارد که افزایش قیمت کاهو در روزهای گذشته به واسطه کاهش عرضه به دلیل افزایش حجم صادرات این محصول به کشورهای همسایه به خصوص عراق بوده است.
عرضه گیلاس در روزهای سرد بهمن ماه!
پایگاه خبری راد: گشت‌وگذاری در بازار میوه و تره‌بار نشان می‌دهد که معضلاتی همچون قاچاق میوه به داخل همچنان ادامه دارد. نمونه آن عرضه میوه گیلاس در قلب زمستان آن هم با قیمت‌های نجومی است.
توان مقابله با افزایش نرخ میوه را نداریم
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه میادین میوه و تره‌بار اصفهان گفت: در حال حاضر بیشتر میوه و سبزی موجود در بازار صادر می‌شود و تا زمانی که جلو صادرات از سوی دولت گرفته نشود نمی توان با افزایش قیمت‌ها مقابله کرد.
ذخیره ۲۵ هزار تن گوشت برای شب عید/ نگرانی بابت تأمین میوه شب عید نداریم
پایگاه خبری راد: معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ذخیره بیش از ۲۵ هزار تن گوشت قرمز به عنوان ذخیره احتیاطی شب عید خبر داد که به گفته او، این حجم حدود ۱۰ هزارتن بیشتر از ذخیره سالهای گذشته است.