14:42 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مهار

ساماندهی و شفافیت زنجیره فولاد در حال تحقق است
طی سال‌های گذشته پرداخت یارانه‌ به بخش‌های مختلف اقتصاد و تولید به توزیع رانت منجر شده است اما با ورود کالاهای مختلف به بورس شاهد واقعی‌سازی قیمت‌ها و تحقق شفافیت در اقتصاد هستیم.
رتبه بسیار بد ایران در ثبات اقتصاد و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ثبات اقتصاد کلان ایران بدترین رتبه را دارد و در میان ۱۴۰ کشور دنیا در از رتبه ۱۳۴ ایستاده و گویای فضای نامطمئن و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها است.
کرونای هندی ترمز نفت را کشید
نماد برتر - قیمت نفت پس از این که روز پنج شنبه به بالاترین رکورد شش هفته گذشته صعود کرد، در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به قرنطینه های گسترده در هند و برزیل به منظور مهار شیوع کووید ۱۹، کاهش یافت.
صعود در بازارهای جهانی به بهانه کرونا
نماد برتر - قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت.
ارزانی بی ارزانی؛ فعلا گرانی را عشقست!
نماد برتر - بانک جهانی پیش بینی کرد قیمت‌های جهانی کالا پس از رشدی که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر رشد اقتصادی قوی پیدا کردند، تا پایان سال در همین حدود فعلی خواهند ماند.
همتی: بانک مرکزی به دولت بدهکار نیست
نماد برتر - رئیس کل بانک مرکزی به اظهارات اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی براینکه بانک مرکزی بزرگترین بدهکار دولت است، واکنش نشان داد.
دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی ابلاغ شد
نماد برتر- دستورالعمل الزامات ارتقای سواد فضای مجازی در حوزه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی از سوی شورای عالی فضای مجازی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.
آمادگی صندوق نوآوری برای پشتیبانی از تولید شرکت‌های دانش‌بنیان
نماد برتر- رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای پشتیبانی از تولید و پشتیبانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، خبر داد.
فرافکنی نکنید!
نماد برتر - نایب رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از گرانی‌های شب عید، این ادعا که گرانی‌های به دلیل مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی بوده را فرافکنی دانست و آن را رد کرد.
حمله تروریستی به شناور کانتیربر شرکت بورسی در دریای مدیترانه
نماد برتر- سخنگوی شرکت بورسی کشتیرانی از حمله تروریستی به شناور کانتیربر ایران شهرکرد در دریای مدیترانه خبر داد و گفت: این کشتی پس از بررسی میزان آسیب و ترمیم به مسیر ادامه خواهد داد.
راهکار افزایش نقدشوندگی بدهی‌های دولت از دیدگاه یک مشاور!
نماد برتر - مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی به تشریح برخی محورها و الزامات اصلاح ساختار بودجه پرداخت.
وال ‌استریت ریخت!
نماد برتر - بیشتر شاخص های مهم بورسی وال استریت ریزش کردند.
روز خوب بورس های جهانی
نماد برتر- همه شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.
۸ عیب دامنه نوسان نامتقارن سهام و نتیجه منفی / نظرات موافقان و مخالفین
نماد برتر- کارشناس مالی با اشاره به نظرات موافقان و مخالفین اعمال دامنه نوسان نامتقارن سهام و اعلام ۸ عیب گفت: این تصمیم اثری بر صف‌های فروش ندارد .
تصمیمات جدید شورای عالی بورس سبب مهار هیجانات بازار شد
نماد برتر- همایون دارابی گفت: بازار وارد مرحله هیجان فروش شده بود که با تصمیمات اخیر شورای عالی بورس مبنی بر تغییر دامنه نوسان، مهار شد.