12:51 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مناطق مرزی

 هشت مخزن نفتی تا پایان سال 97 تعیین تکلیف می شوند
پایگاه خبری راد: معرفی بسته‌های نگه‌داشت و افزایش تولید نفت یکی از طرح‌های وزارت نفت برای تامین منابع مالی مطمئن در پروژه‌های افزایش و نگه‌داشت توان تولید نفت و جلوگیری از افت تولید بود که اوایل سال ۱۳۹۶ معرفی و قرار شد با توان شرکت‌های ایرانی انجام شود. در این راستا آخرین اخبار حاکی از آن است که حداقل هشت بسته از بسته‎های طرح نگهداشت و افزایش تولید تا پایان امسال تعیین تکلیف می‌شوند.
تاکید وزیر راه بر قانونی‌نبودن پروازهای چارتری
پایگاه خبری راد: سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت که در جلسه این فراکسیون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد که پرواز چارتر خلاف قانون است لذا با اینگونه برنامه ریزی پروازهای چارتری برخورد می‌کنیم، باید چارتر بسته شود، مگر برای کسی که مسافر خاص خود را داشته باشد.
 مشکل اصلی کشاورزی کشور، فرسایش خاک می باشد
پایگاه خبری راد: معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در تشریح مشکلات کشاورزی کشو گفت: مشکل اصلی موجود فرسایش خاک بوده که در هر هکتار 16 تُن به ثبت رسیده در حالی‌ که میزان جهانی آن 6 تُن در هر هکتار گزارش‌شده است.
اجرایی شدن وعده زنگنه
پایگاه خبری راد: درحالی که یک سال از معرفی بسته‌های نگه‌داشت و افزایش تولید نفت توسط وزیر نفت گذشته است، فرآیند اجرای این طرح‌ها در مناطق نفت‌خیز جنوب درحال اجرا بوده و آخرین اخبار از برگزاری شش مناقصه به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد تومان در این شرکت حکایت دارد.
۴۰هزار میلیارد تومان وام آماده شد
پایگاه خبری راد: از ابتدای تاسیس صندوق توسعه ملی تا پایان نیمه اول امسال حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع ارزی آن به ریال تبدیل شده و در مرحله پرداخت به طرح‌های مختلف قرار گرفته است.
مافیای سوخت در سیستان و  بلوچستان !
پایگاه خبری راد: بیکاری، عدم توانمندی و مهارت‌های لازم برای اشتغال، خشکسالی، سود قابل توجه ناشی از فروش سوخت، عدم موفقیت طرح فروش سوخت توسط مرزنشینان و تعطیلی بازارچه‌های مرزی، از جمله دلایلی است که روستاها و خانه‌های مرزی بلوچستان را به ذخیره‌گاه سوخت قاچاق تبدیل کرده است.
توجه ویژه دولت به حل معضل کم آبی در سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو چند طرح آبرسانی را برای حل برخی از معضلات کم آبی در سیستان و بلوچستان در نظر دارد.
تصمیمات جدید درباره بنزین در هفته آتی!
پایگاه خبری راد: قرار شد هفته آینده جلسه مستقلی با تعدادی از دستگاههای مرتبط با موضوع سوخت گذاشته شود تا درباره بنزین تصمیمات جدیدی بگیریم.
دو نرخی شدن قیمت بنزین/اصلاح قیمت بنزین میان دولت و مجلس سردرگم است
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در اواسط سال و نه آغاز سال اجرایی شود تا آثار روانی و اجتماعی ناشی از این افزایش به حداقل برسد.
توافق عراق و شورون برای آغاز توسعه میادین نفتی
پایگاه خبری راد: شرکت دولتی نفت بصره و شورون توافق کردند اجرای تفاهم‌نامه توسعه میادین جنوب این کشور را آغاز کنند.
استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای ایجاد مشاغل روستایی
پایگاه خبری راد: مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح روستا تعاون زمینه ایجاد اشتغال گسترده در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها به وجود آید.
ظرفیت تولید نفت را افزایش می‌دهیم
پایگاه خبری راد: وزیر نفت جدید عراق در مراسم معارفه خود با منصفانه خواندن قیمت نفت، گفت که کشورش ظرفیت تولید خود را افزایش خواهد داد.
ناگفته‌هایی از ارز زائران اربعین حسینی
پایگاه خبری راد: بانک ملی ایران در پی بروز برخی حواشی درخصوص پرداخت دینار به زائران اربعین، نکاتی را برای تنویر افکار عمومی اعلام کرد.
امید به تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در اقتصاد
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌های تدوین شده وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی به زودی محقق شود.
آنگاه که یک پدیده «هواشناسی» به «آسیب اجتماعی» بدل می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان هواشناسی، تاثیر گرمایش جهانی روی سکونت‌گاه‌های انسانی اعم از شهری و روستایی را تایید می‌کند و معتقد است که گرمایش جهانی به عنوان یک پدیده مخرب هواشناختی، پتانسیل آن را دارد که به یک پدیده مخرب اجتماعی هم تبدیل شود.