19:40 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

منابع نفتی

آیا وعده دولت در 14 آذر ماه محقق می شود؟
پایگاه خبری راد: وضعیت مالی دولت که این روزها در حال چکش‌کاری بودجه ۱۳۹۸ است، به گونه‌ای است که توانسته درآمد و هزینه را با هم منطبق کند.
از "عیدانه" تا "جبرانی"
پایگاه خبری راد: اجرای بسته حمایتی در شرایط سخت اقتصادی، ماجرای تازه‌ای در دولت‌ها نیست و در گذشته نیز به نحوی دیگر در دستور کار بوده است. محمود احمدی‌نژاد هم در دولت خود برای پوشش بخشی از فشار تورمی حدود ۲.۷ میلیارد دلار از ذخایر ارزی برداشت و پول نقد بین مردم توزیع کرد و اکنون دولت روحانی برای کاهش فشارهای موجود و حمایت از اقشار کم درآمد به توزیع بسته‌هایی نقدی و غذایی روی آورده است.
هدف اسرائیل از ارتباط با کشورهای عربی در دست گرفتن نفت آنان است
پایگاه خبری راد: عبدالباری عطوان، نویسنده و تحلیگر مشهور جهان عرب رویکرد کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را نقشه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای نابودی مساله فلسطین توصیف کرد.
تبدیل پیه مرغ به گازوئیل با کمک فناوری نانو!
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و بوشهر در یک همکاری آزمایشگاهی موفق به سنتز نانوکاتالیستی شدند که می‌توان به کمک آن پیه مرغ را به گازوئیل طبیعی (بیودیزل) تبدیل کرد. سوخت حاصل از این فرایند، آلودگی به‌مراتب کمتری نسبت به گازوئیل رایج دارد.
اگر نفت را از سفره اقتصاد حذف کنیم...
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان گفت: حتی اگر این کشور بدون نفت باشد با توجه به شرایط اقتصادی، تولید ناخالص و درآمدی ناخالص که از گروه‌های مختلف در جامعه به دست می آید، قادر به انجام مسائل اجرایی، ظرفیت‌های مالیاتی و تبدیل آن به صورت بالفعل هستیم.
مراجع فتوای حرمت کنز نسبت به دلار بدهند
پایگاه خبری راد: ‌یک اقتصاددان عنوان کرد: یکی از علت های گرانی دلار، کنز دلار است، کنز و احتکار یک معنا دارد؛ احتکار برای کالا و کنز برای پول استفاده می شود، درصد زیادی از دلار ها اکنون در خانه و در جیب مردم است، مراجع باید فتوای حرمت کنز نسبت به دلار را بدهند، همانطور که با فتوای اقای شیرازی برای تنباکو باعث شد استفاده از تنباکو متوقف شود.
طرح «یک کمربند، یک جاده» چین از دیدگاه ایران
پایگاه خبری راد: «روابط دوستانه ایران و چین به دوران جاده ابریشم قدیم برمی گردد که در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روابط عمیقی با یکدیگر داشتند».
به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم اما از حق غنی‌سازی دفاع می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ۱۲ سالی است که با ماجرای هسته‌ای در چالش هستیم این در حالی است که جمهوری اسلامی در مسائل بین‌المللی و هسته‌ای، استراتژی روشنی را دنبال کرده است
بررسی وضعیت نفتی ایران در خزر
پایگاه خبری راد: جنوب کشور چنان با نام نفت سند خورده بود که کم‌تر کسی گمان می‌کرد روزی خزر هم به لیست مناطق نفت خیز ایران اضافه شود. بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۱ در عمق حدود ۲۵۰۰ متری دریاچه خزر میدان نفتی "سردار جنگل" با برخورداری از نفتی سبک و مرغوب کشف شد. نفتی که دسترسی به آن مانند نفت جنوب کشور آسان نیست و برخی کارشناسان بر این باورند که استخراج آن چندان اقتصادی به نظر نمی‌رسد.
مخالفت کالیفرنیا با نقشه‌های نفتی ترامپ
پایگاه خبری راد:در بزرگ‌ترین مخالفت صورت گرفته یک ایالت با دولت فدرال، کالیفرنیا در نظردارد ساخت خطوط انتقال نفت جدید که دولت ترامپ خواهان آن است را ممنوع کند.
کوپنی شدن کالاهای اساسی، راه‌حل کاهش مشکل اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با ادعای اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها به دلیل شرایط اقتصادی جدید میزان ازدواج جوانان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: دولت برای حل مشکل اشتغال جوانان به جای اعطای وام به سازمان‌های مردم نهاد باید از بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی حمایت کند تا بقای‌شان منطقی شود و آنها احساس کنند چشم‌انداز روشنی مقابل‌شان قرار دارد.
افزایش قیمت نفت در بازارهای ملتهب
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه تحت تاثیر نگرانی بازار نسبت به دورنمای عرضه به دلیل اقدامات خصمانه‌ای آمریکا علیه ایران افزایش یافت، اما ابهامات نسبت به ادامه اختلافات تجاری واشنگتن و پکن مانع صعود بیشتر قیمت‌ها شد.
شرایط خاص اقتصادی می‌توانست با غرامت‌های نفتی رفع و رجوع شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران نبود برنامه و بخش خصوصی ضعیف را پاشنه آشیل اقتصاد دانست و تصریح کرد: شرایط خاص اقتصادی که در زمینه ارز و سرمایه‌گذاری با آن مواجه هستیم زمانی می‌توانست با منابع نفتی رفع و رجوع شود.
سیاست نظام صادرات نفت منطقه به شرط فروش نفت ایران است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در تایید صحبت‌های رییس جمهور درباره‌ی نفت، گفت: این استراتژی نظام است که اگر جمهوری اسلامی نتواند نفتش را بفروشد و یا صادر کند، بقیه کشورها نیز نمی‌توانند این کار را انجام دهند. براین اساس باید وزارت خارجه با تمامی توان این دیپلماسی را دنبال کند
تا صنعت به جای نفت نیاید وضعیت همین است
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه اگر صنعت قدرتمندی داشتیم وضعیت فعلی در بازارهای سرمایه‌ای اتفاق نمی‌افتاد حوزه‌های گاز، پتروشیمی، معادن فلزی، کانی‌های غیرفلزی، نساجی، کفش و پوشاک را از جمله صنایع رقابتی نام برد.