00:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مقاوم سازی

ضرورت حرکت به سوی اقتصاد با ثبات / معیشت مردم دغدغه من است
پایگاه خبری راد: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال­زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست­های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی وصاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان­های اقتصاد صورت پذیرد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با کاهش دما در روزهای آینده
پایگاه خبری راد: تسریع در برداشت محصولات مزارع سبزی استاندارد با توجه به کاهش محسوس دما، محافظت از کندوها در مقابل بارش، کاهش دما و وزش باد، خودداری از انجام هرس درختان در روزهای آینده، انجام عملیات برداشت محصول ذرت با توجه به کاهش محسوس دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (سوم تا ششم آبان)، منتشر شده است.
توصیه‌های هواشناسی با توجه با کاهش دما
پایگاه خبری راد: کاهش ساعات آبیاری مزارع، تسریع در برداشت کلزا و تنظیم دمای گلخانه‌ها با توجه به کاهش دما، شست وشوی درختان و بوته‌ها با آب خالص و به وسیله سم‌پاش‌ها بعد از وزش گرد و غبار و خودداری از آبیاری بیش از حد برای جلوگیری از ماندابی و خسارت به محصولات کشاورزی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۹ تا ۲۲ مهرماه) است.
شناسایی ۸۷۰۰ بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیش از ۵۳ هزار بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد.
آخرین وضعیت پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها / حذف دفترچه بیمه در ۶۰۱ بیمارستان
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از حذف دفترچه بیمه سلامت در ۶۰۱ بیمارستان دولتی خبر داد و گفت: ورژن دوم این برنامه هم اکنون در ۲۴۹ بیمارستان در حال اجرا بوده و تلاش‌ها برای حذف کاغذ و دیجیتالی شدن امضاها است.
آغاز طرح حمایت از مدارس پایتخت با بهسازی مدارس کم برخوردار
پایگاه خبری راد: مدیرکل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از آغاز مراحل اجرایی طرح حمایت از مدارس تهران با بهسازی و تعمیر مدارس فرسوده و کم برخوردار در ایام تابستان امسال خبر داد.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی و تاکید بر مصرف صحیح آب
پایگاه خبری راد: استفاده از الگوی صحیح مصرف، آبیاری شبانه به ویژه در مناطق شور در شرایط اقلیمی سال جاری، استفاده از کودهای پتاسه در باغات با توجه به شرایط خشکسالی و خودداری از از هر گونه شعله‌افکنی در واحدهای دامی با توجه به وزش باد در نیمه دوم این هفته از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای امروز تا جمعه (۲۹ مردادماه تا ۲ شهریور) صادر شده است.
معماری بومی روستاها در حال از بین رفتن
پایگاه خبری راد: معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، موضوع روستاهای گردشگری و دارای بافت با ارزش را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: معماری بومی روستاها به شدت در حال از بین رفتن است.
فیلسوفان جریان اندیشیدن را در کشور رونق دهند
پایگاه خبری راد: یک استاد اقتصاد دانشگاه یکی از دلایل اصلی توسعه نیافتگی در ایران معاصر را توسعه نیافتگی فلسفه در ایران در طول تاریخ گذشته و به طور خاص توسعه نیافتگی فلسفه در دوران پس از مشروطیت می‌داند و معتقد است حرکت رو به جلوی توسعه مستلزم توسعه فلسفه‌ غیر حکومتی و برخاسته از دل جامعه و متکی بر مسئولیت‌ پذیری شخصی فیلسوفان است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با محوریت کاهش مصرف آب
پایگاه خبری راد: ماعمال روش‌های صرفه‌جویی آب در باغ‌ها یا پخش پوشش‌های حفاظتی نظیر مالچ، کاه و کلش و براده چوب روی خاک به منظور کاهش تبخیر و تعرق از سطح خاک، انجام عملیات آبیاری در ساعات خنک روز و کوتاه‌تر کردن دور آبیاری جهت مقابله با گرما و خشکی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۵ تا ۱۹ مردادماه) است.
آیین‌نامه جدید ساخت و ساز اماکن ویژه بزودی ابلاغ می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به ضعف موجود در آیین نامه ساخت و ساز اماکن ویژه و عمومی کشور، ظرف دو ماه آینده آیین نامه جدید را ابلاغ خواهیم کرد.
کنترل بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده/ مقاوم‌سازی بیمارستان سرپل ذهاب
پایگاه خبری راد: نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تاکید کرد که با توجه به اقدامات نهادهای مسئول، زمینه طغیان بیماری‌های واگیر در این مناطق از بین رفته است.
۴۰ درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم است
‌پایگاه خبری راد: مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به 25 میلیون تومان این اقدام را راهکاری برای شتاب بخشی در تامین مسکن و سرپناه مناسب برای روستاییان دانست.
اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای بازسازی مسکن مهرهای آسیب دیده در زلزله کرمانشاه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین مالی ۱۵ میلیارد ریالی و سازماندهی خدمات فنی- مهندسی مشاوران و عوامل اجرایی به کار گرفته در پروژه بازسازی و بهسازی مسکن مهرهای آسیب دیده مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب خبر داد.
کل بافت‌های هدف طرح بازآفرینی شهری ۲۷۰۰ محله است
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کل بافت‌های هدف طرح بازآفرینی شهری ۲۷۰۰ محله است.