00:44 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معدن و تجارت ایران

حذف یکی از خوان‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان
پایگاه خبری راد: معافیت واحدهای تولیدی از پرداخت چهار درصد علی‌الحساب واردات قطعی هرچند گامی امیدوارکننده در راستای رونق واحدهای تولیدی است، اما به طور حتم نقطه پایانی نیست و باید شاهد لحاظ سایر معافیت‌های مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر عملکرد در کنار اخذ عوارض گمرکی باشیم.
واقعیت بازار را بپذیرید و تشویش ایجاد نکنید
پایگاه خبری راد: معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از بخش خصوصی و تشکل‌ها خواست با پذیرش واقعیت بازار ایران طوری صحبت نکنند که در اذهان عمومی تشویش ایجاد شود.
تعرفه واردات قطعه متناسب با تعرفه خودرو افزایش نیافت!
پایگاه خبری راد: دولت در شرایطی اوایل دی‌ماه امسال ضوابط جدید واردات خودرو را ابلاغ و طی آن، تعرفه ورود خودرو به کشور را افزایش داد که تعرفه قطعات هنوز تغییری نکرده و به قوت خود باقی است.
تولیدکنندگان ایرانی ۴۸ برابر اروپایی‌ها به بانک سود می‌دهند
پایگاه خبری راد: به گفته معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، سود تسهیلات بانکی ارائه شده به بخش تولید در اروپا تا ۰.۵ و در ایران تا ۲۴ درصد است.
تولیدکنندگان ایرانی ۴۸ برابر اروپایی‌ها به بانک سود می‌دهند
پایگاه خبری راد: به گفته معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، سود تسهیلات بانکی ارائه شده به بخش تولید در اروپا تا ۰.۵ و در ایران تا ۲۴ درصد است.
انتقاد از مصوبه پیشنهادی وزارت صنعت
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران معتقد است تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها تنها در خصوص مدیریت و نحوه خاکسپاری واحدهای تولیدی پس از تعطیلی است و حمایت از تولید و صنعت را شامل نمی‌شود.
بحران تولیدکنندگان در صورت افزایش قیمت سوخت
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت و معدن و تجارت ایران با ابراز مخالفت نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بخش تولید اعلام کرد که در صورت افزایش ۵۰ تومانی قیمت گازوئیل، در حوزه صنعت و معدن با تعطیلی ۵۰ درصدی واحدهای تولیدی در سال آینده و نیز ایجاد رکود هرچه بیشتر در این بخش مواجه می‌شویم.
ملاقات شریعتمداری با سه وزیر خارجی/ گام اقتصادی ایران با ترکیه، قطر و قزاقستان
پایگاه خبری راد: ملاقات با وزرای سه کشور ترکیه، قطر و قزاقستان طی هفته گذشته توسط محمد شریعتمداری در راستای افزایش حجم مبادلات تجاری، صنعتی، معدنی، بانکی و کشاورزی مدنظر قرار گرفت.
امضای تفاهم‌نامه همکاری ترکیه، ایران و قطر در حوزه تسهیل حمل و نقل
پایگاه خبری راد: یادداشت تفاهم همکاری تسهیل حمل و نقل و ترانزیت کالا با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزرای اقتصادی ترکیه و قطر امضا شد.
تولیدکنندگان از دریافت تسهیلات واهمه دارند/ یارانه تولید با معوقات بانکی تهاتر شود
پایگاه خبری راد: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بانک‌ها از تمامی اهرم‌های فشار در راستای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استفاده می‌کنند که موجب شده واحدهای تولیدی از دریافت تسهیلات ترس و واهمه داشته باشند.
تولیدکننده برای ارتقای تولید فضای امن می‌خواهد
پایگاه خبری راد: نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه تولیدکننده به دنبال فضای امن برای حفظ ارتقای تولید است، تاکید کرد: دولت دوازدهم باید در اجرای برنامه های اقتصادی پسابرجام چابک‌تر، سریع تر و عاقلانه تر عمل کند.
می‌خواهند امید را در تولید "مصنوعی" زنده نگه‌دارند
پایگاه خبری راد: در حالی که طی شش ماهه نخست سال جاری تنها ۳.۹۶ درصد از تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی طرح رونق تولید پرداخت شده است معاون خانه صنعت معدن و تجارت ایران معتقد است که این طرح علی‌رغم شعارهای داده شده در عمل موفق نبوده و امید به صورت مصنوعی در واحدهای تولیدی زنده نگه داشته شده است.
صفحه قبل | صفحه بعد