11:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاون وزیر کار

وام ۵۰۰۰۰۰۰ تومانی در انتظار بازنشستگان کشوری
پایگاه خبری راد: بهره‌برداری ۳۶۵ طرح ملی با تسهیلات صندوق کارآفرینی امید، اختلاف ۱۶ میلیون تومانی درآمد خانوارهای شهری و روستایی، ثبت نام وام پنج میلیون تومانی بازنشستگان کشوری و ‌ایجاد ۲۵۳ شرکت تعاونی در مردادماه از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون، به‌شمار می‌رود.
اختلاف درآمد خانوارهای شهری و روستایی چقدر است؟
پایگاه خبری راد: جلسه شورای عالی اشتغال با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستور کار طرح اشتغال روستایی در محل وزارت کار برگزار شد.
آی.تی اولین رشته بیکار ایران است
پایگاه خبری راد: منصوری درباره بازار کار رشته آی.تی گفت: آی.تی اولین رشته بیکار ایران است و بخش اعظمی از فارغ التحصیلان این رشته فاقد مهارت‌های مورد نیاز بازار کار هستند.
توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با مهارت آموزی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون،کارو رفاه اجتماعی معتقد است اشتغال و مهارت آموزی دو مقوله به هم وابسته‌اند و در شرایط امروز اقتصاد، آشنایی جوانان با آموزش‌های مهارتی و گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در ورود به بازار کار موثر است.
مشکل اصلی در مشاغل خانگی عدم حضور پایدار محصول در بازار است
پایگاه خبری راد: ‌معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکل اصلی در مشاغل خانگی عدم حضور پایدار محصول در بازار بوده است.
تأکید معاون وزیر کار بر ضرورت عملکرد قوی‌تر ایلام در زمینه طرح اشتغال روستایی
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان ایلام باید در این زمینه قوی‌تر عمل کند و جهش قابل قبولی در این زمینه پیدا کند.
اختصاص سبد کالای رایگان به دو دهک
پایگاه خبری راد: مهمترین عناوین خبرهای این هفته به اعلام نرخ بیکاری در بهار ۹۷، اشتغال به کار بیش از ۲۰۰ هزار کارورز، اختصاص سبد رایگان به دو دهک جامعه و تامین مایحتاج ضروری و مورد نیاز مردم توسط تعاونی‌ها اختصاص داشت.
اجازه استفاده از وام اشتغال در جای دیگر را نمی‌دهیم
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر تعاون از تشکیل کمیته مستقل نظارت و ارزیابی درباره طرح‌های اشتغال روستایی خبر داد و گفت: افرادی که وام اشتغال را در جای دیگری هزینه کنند، به جای ۶ درصد، سود ۱۸ درصد از آن‌ها گرفته خواهد شد.
لزوم همکاری وزارتخانه‌ها در برگزاری مسابقات ملی مهارت
پایگاه خبری راد: بعد از ابلاغیه استانداری تهران برای تغییر ساعت کاری در راستای کاهش مصرف انرژی، بعضی سازمان‌ها و دستگاه‌ها از ساعت تعیین شده (۶ تا ۱۴ ) تبعیت نکردند.
جذب بیش از ۵۰ درصد مهارت آموختگان به بازار کار
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی که با هدف اشتغال در دوره‌های مهارتی سازمان آموزشهای فنی و حرفه‌ای کشور شرکت می‌کنند، جذب بازار کار می‌شوند.
دولت اجازه نمی‌دهد شرایط اقتصادی به مردم فشار بیاورد
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت که دولت اجازه نمی‌دهد شرایط اقتصادی امروز به مردم فشار وارد کند و از زندگی اجتماعی توده‌های مردم محافظت خواهد کرد.
نرخ سود وام اشتغال روستایی اعلام شد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار با اعلام نرخ سود تسهیلات اشتغال روستایی گفت: تاکنون ۹۷ هزار آبادی و ۴۴ هزار روستا برای اجرای این طرح در کشور شناسایی و مشخص شده است.
متقاضیان وام اشتغال که چک برگشتی دارند بخوانند!
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار درباره آن دسته متقاضیان وام اشتغال روستایی که به دلیل داشتن چک‌های برگشتی و بدهی سررسید شده، موفق به دریافت وام اشتغال نشدند، توضیحاتی ارائه کرد.
همکاری ایران و سوئیس در زمینه مشاغل سبز و اطلاعات بازار کار
پایگاه خبری راد: در دیدار معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی کشورمان با معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس، زمینه‌های همکاری گسترده در حوزه مشاغل سبز، گردآوری اطلاعات بازار کار و اصلاح نظام صلاحیت حرفه‌ای مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.
لزوم تدوین قوانین حمایتی برای استارت‌آپ‌ها
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار از الگوسازی در حوزه کسب و کارهای نوآورانه خبر داد و گفت: در حوزه استارت آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا باید قوانین حمایتی داشته باشیم.