23:49 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاون رییس جمهور

تلافی یک میلیارد دلاری ترک‌ها برای آمریکا
پایگاه خبری راد: ترکیه در پی تیرگی روابط با آمریکا و در اقدامی تلافی جویانه، روی واردات طیف گسترده‌ای از کالاهای آمریکایی از خودرو گرفته تا الکل به ارزش یک میلیارد دلار افزایش تعرفه اعلام کرد.
مکاتبه استاندارد با رییس قوه قضاییه/ تعیین نحوه پلمب غیر استانداردها
پایگاه خبری راد:رییس سازمان ملی استاندارد ایران از مکاتبه با رییس قوه قضاییه در ارتباط با دو ماده ۴۲ و ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد خبر داد و اعلام کرد: در مورد جمع‌آوری، توقیف و پلمب اجناس و کالا، از این به بعد بازرسان سازمان استاندارد به عنوان ضابطان قضایی فعالیت کنند.
تغییرات ارز مسافرتی تا آخر هفته معلوم می‌شود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تدوین بسته جدید ارزی از سوی دولت تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: موضوع تبدیل ارز گردشگران ورودی و خروجی در بسته جدید تعیین تکلیف می‌شود.
تشکیل جبهه متحد چین و اروپا مقابل آمریکا
پایگاه خبری راد: مقامات چینی و اروپایی در جریان مذاکرات اخیرشان برای سرمایه‌گذاری دو جانبه، کمپین تعرفه های تنبیهی دونالد ترامپ را هدف گرفتند و برای مقابله با حمایتگرایی تجاری و یکجانبه گرایی به توافق رسیدند.
سالانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار از طریق فرار مغزها هدر می رود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه سالانه ۱۵۰۰ میلیارد دلار از طریق فرار مغزها هدر می رود، داستان شکل گیری اسنپ در ایران با استفاده از فکر جوان نخبه ای که به آمریکا مهاجرت کرده بود را روایت کرد.
چین تسلیم خواست آمریکا شد
پایگاه خبری راد: چین موافقت کرده خرید کالاها و خدمات آمریکایی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، اما به هدف ۲۰۰ میلیارد دلاری که پیش از این کاخ سفید مدعی شده بود، اشاره‌ای نکرد.
تا پایان سال ۹۹ باید همه خدمات دولت الکترونیکی شود
پایگاه خبری راد: معاون رییس جمهور و رییس ستاد استخدامی و اداری و جانشین اقتصاد مقاومتی گفت: تا پایان سال ۹۹ باید همه خدمات دولت الکترونیکی شود.
هدف امسال دولت موضوع اشتغال است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: هدف امسال دولت در چارچوب اقتصاد مقاومتی و به ویژه آنچه مقام معظم رهبری تعیین کردند و طبق تبصره ۱۸ قانون بودجه، موضوع اشتغال است و بر این اساس باید بیش از یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم.
سیگنال‌های تردید به سمت بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: بورس تهران بعد از مدت ها شاهد رشد آرام قیمت برخی از سهم های شاخص ساز بود اما از دست دادن کانال ۹۵ هزار واحدی طی روزهای گذشته سیگنال های امید بخشی به فعالان بازار سهام نمی دهد.
آمادگی بخش تعاون برای همکاری در حوزه‌های زیست محیطی
پایگاه خبری راد: درنشست کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران که با حضور معاون رییس جمهور برگزار شد، آمادگی بخش تعاون در راستای تعامل و همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل مورد تاکید قرار گرفت.
بانک مرکزی مشکلات ارزی گردشگری را قبول کرد
پایگاه خبری راد: معاون رییس جمهور گفت: مشکلات ارزی گردشگری در دو جلسه از هیات دولت مطرح شده و بانک مرکزی نیز آن‌ها را پذیرفته است و به مرور رفع خواهد شد.
امسال یک میلیون و ۳۳ هزار شغل ایجاد می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه‌ و بودجه با اشاره به این‌که سهم استان‌ها باید در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار مشخص شود، گفت: امسال یک میلیون و ۳۳ هزار شغل پایدار در سطح کشور ایجاد می‌شود.
حقوق شهروندی نباید به شهروندان فروخته شود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: آنچه به عنوان حقوق شهروندی در قوانین مختلف مشخص شده و نظام اداری ملزم به تأمین آنهاست، حقی است که نباید به شهروندان فروخته شود.
در ارتقاء سلامت نظام اداری قدم‌های موثری برداشته نشده است
پایگاه خبری راد: معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه نظام‌های درستی در پیشبرد برنامه‌های توسعه اتخاذ نکرده‌ایم، عنوان کرد: در کشور منابع بر ضد خود عمل کرده است و بخش قابل توجهی از مشکلاتی که امروز در جای جای کشور با آن مواجه هستیم، نتیجه پول‌هایی است که در سال‌های گذشته به درستی هزینه نشده است.
آمار سفرهای نوروزی اعلام شد
پایگاه خبری راد: معاون رییس جمهور اعلام کرد؛ سفرهای نوروزی با ثبت ۷۴ میلیون نفرشب اقامت در کشور، ۲۰ درصد رشد داشت.