12:01 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبین

لزوم حرکت به‌سمت رگولاتوری پویا برای تحقق تحول دیجیتال
نماد برتر- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: رگولاتور بخش ICT باید با در نظر گرفتن تحول دیجیتال در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های جدید خود، به سمت رگولاتوری پویا حرکت کند.
افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی سهم فرابورسی از سود و مطالبات و آورده
نماد برتر- شرکت فرابورسی از برنامه افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی از دو محل و آورده نقدی خبر داد و با رشد قیمت سهام روبرو شد.
معافیت حق بیمه کارفرمایان در صورت انتقال کارگاه ممکن شد
نماد برتر- رئیس اتاق اصناف ایران گفت: سازمان تامین اجتماعی چندی پیش با صدور بخشنامه ای کارفرمایان کارگاه‌ها با تعداد کارگران زیر پنج نفر را در صورت انتقال کارگاه‌ها، از تسهیلات موضوع قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما که پیش‌تر طبق مصوبه ۱۶ اسفند ۱۳۶۱ مجلس شورای اسلامی اعمال می شد، محروم کرد اما با رایزنی‌های انجام شده از سوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و بر اساس بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی این مشکل رفع شده است.
نفت سفید عرضه امروز بورس انرژی
نماد برتر- رینگ داخلی بورس انرژی ایران امروز شاهد عرضه نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است.
صدور مجوز افزایش سرمایه ۴۲ تا ۴۰۰ درصدی ۸ شرکت بورسی و فرابورسی
نماد برتر- ۸ شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه ۴۰۰، ۱۸۰، ۱۱۲، ۱۰۰، ۱۰۰، ۱۰۰ ، ۶۷ و ۴۲ درصدی را از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.
توقف نماد ۱۵ شرکت بورسی و فرابورسی و احتمال دستکاری در یک سهم
نماد برتر- قبل از شروع معاملات اولین روز آذر نماد ۱۵ شرکت بورسی و فرابورسی برای دو ، یک روز و یک ساعت بسته و یک نماد هم مشمول بررسی ظن، دستکاری بازار یا استفاده از اطلاعات نهانی شد.
۲۸ نماد بورسی متوقف شدند
نماد برتر- از میان نمادهای بورسی تا تاریخ ۲۸ آبان ماه ۲۸ نماد بورسی به دلایل مختلف از جمله تعلیق نماد معاملاتی تغییرات بیش از ۵۰ درصد در ۱۵ روز متوالی، افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و غیره متوقف شدند.
دستورالعمل نحوه تعیین قیمت خدمات جانبی دو زیرمجموعه "فارس"
نماد برتر- مبین انرژی خلیج فارس از اعلام دستورالعمل تنظیم نحوه تعیین قیمت خدمات جانبی شرکت های فجر و مبین برای سال ۹۹ از جانب شورای رقابت خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای شنبه شد.
کم واکنشی به خبرهای مثبت و بیش واکنشی به خبرهای منفی، عامل ضرر و زیان در بازار سرمایه
نماد برتر- در رویکرد بنیادی، یکی از منابع اطلاعاتی مهم جهت به روز رسانی تحلیل ها و برآوردهای قیمتی صورت های مالی و گزارشات میان دوره ای شرکت ها است.
تحلیل ۱۶ کارشناس از نتیجه انتخابات آمریکا بر بورس ایران و اقبال صنایع
نماد برتر- ۱۶ کارشناس بازارسرمایه در خصوص اثر نتیجه میان و بلند مدت انتخابات آمریکا بر بازار سرمایه ایران و اقبال صنایع بورسی ، نکاتی ارائه کردند.
حذف مواد زائد و افزایش راندمان برج‌های خنک‌کننده پالایشگاه‌ها با سامانه نانویی بومی
نماد برتر- پتروشیمی مبین با استفاده از سامانه گندزدایی مبتنی بر نانو فناوری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به حذف مواد زائد از آب برج خنک‌کننده‌ها شد؛ این فناوری موجب افزایش بازدهی برج‌های خنک‌کننده پتروشیمی‌ها می‌شود.
کارنامه مهر ماهِ کارگزاری‌ها
نماد برتر- شرکت‌های کارگزای فعال در بازار سرمایه خرید و فروشی بالغ بر ۳۸۱ هزار میلیارد تومان را در کارنامه مهرماه خود ثبت کردند. این عملکرد سبب شد تا نهادهای مالی مزبور طی دوره ۷ ماهه نخست سال جاری، خرید و فروش ۳۳۴۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه گذاران را در اوراق بهادار شاهد باشند.
دستورالعمل اجرایی وام جدید کرونا ابلاغ شد
نماد برتر- معاون گردشگری، از ابلاغ دستورالعمل اجرایی مصوبه «تسهیلات جدید کرونا» توسط معاون اقتصادی رییس جمهور خبر داد؛ هیات دولت و ستاد ملی کرونا حدود یک ماه پیش با این مصوبه موافقت کرده بود.
امروز ۶ شرکت بورسی مشمول رفع گره هستند / توقف ایران خودرو و ۶ نماد دیگر
نماد برتر- امروز سهام ۶ شرکت بورسی دارای صف فروش متوالی ، مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی شده و نماد ایران خودرو و ۷ شرکت هم برای یک ، دو روز و یک ساعت بسته شد .
الزام دریافت مجوز پدافند غیرعامل برای طرح‌های پتروشیمی
نماد برتر-رئیس پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر ضرورت دریافت مجوز پدافند غیرعامل پیش از اجرای طرح‌های پتروشیمی تأکید کرد.