13:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

چرا با وجود افزایش تولید، لوازم خانگی ارزان نشد؟
نماد برتر- مدیرکل صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در پاسخ به اینکه چرا با وجود افزایش تولید، لوازم خانگی ارزان نمی‌شود، گفت: برخی آمارها نشان می‌دهد میزان تولید با میزان نصب در منازل تطابق ندارد. وقتی میزان نصب کمتر است یعنی یا کالا در انبارها مانده یا افرادی لوازم خانگی را خریدند و در گوشه منازل احتکار کرده‌اند.
عرضه در بورس کالا محور طرح «سامان دهی صنعت خودرو»
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس الزام به عرضه خودرو در بورس کالا را از اساسی‌ترین محورهای طرح «ساماندهی صنعت خودرو» دانست.
الزام کمیته راهبری رجیستری برای ثبت گوشی مسافری
نماد برتر- مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری اعلام کرد رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری تنها با درج شماره سیم‌کارتی امکان‌پذیر است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعال‌سازی آن گذشته باشد.
شناسه کالا چگونه جلوی سودجویی‌ها را می‌گیرد؟
نماد برتر- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه طرح شناسه کالا جلوی بسیاری از سودجویی‌ها را می‌گیرد، گفت: با اجرای طرح شناسه کالا همه باید کالا را با شناسه دریافت کنند و مشخص باشد کالا را به چه کسانی عرضه کردند، اما تا پیش از اجرای این طرح این موارد مشخص نبود.
آمادگی پلیس برای همکاری با آموزش و پرورش در زمینه فعالیت دانش آموزان درفضای مجازی
نماد برتر- جانشین فرمانده ناجا از آمادگی نیروی انتظامی برای هرگونه همکاری با آموزش و پرورش و مردم در زمینه فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی خبرداد.
کشف محموله بزرگ هروئین جاسازی شده در کامیون
نماد برتر- طبق اعلام مسئولان گمرک ایران بیش از 324 کیلوگرم هروئین که به صورت ماهرانه ای در پروفیل شخم زن تراکتور در کامیونی به مقصد قزاقستان جاسازی شده بود توسط پرسنل گمرک آستارا کشف شد.
با چه سیم‌کارت‌هایی می‌توان گوشی‌ مسافری رجیستر کرد؟
نماد برتر- رجیستری گوشی مسافری از این پس منوط به درج شماره سیم‌کارتی است که حداقل ۲۰ روز از زمان فعال‌سازی اعم از صدور اولیه یا انتقال مالکیت آن گذشته باشد.
اگر هنوز کارت سوخت نگرفته اید بخوانید
نماد برتر- صدور کارت سوخت در حالی که در سال ۱۳۹۸ از زمان درخواست بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان نیاز داشت، اما حالا ‌این زمان به دلیل شیوع کرونا و دورکاری برخی کارکنان امسال طولانی‌تر شده اما طبق گفته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مدت زمان انتظار برای صدور کارت سوخت حداکثر سه ماه است.
وضعیت مصرف سیگار در کشور / جرایم تبلیغ دخانیات
نماد برتر- رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور ضمن اشاره به فرصت ناشی از تهدید کرونا جهت کاهش مصرف قلیان، اقدامات صورت گرفته در زمینه کاهش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
ثبت سفارش ۴ کالای لوازم خانگی منوط به اخذ شناسه شد
نماد برتر- بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ثبت سفارش گوشتکوب برقی، همزن برقی، آسیاب الکتریکی و مخلوط کن الکتریکی در ذیل کد تعرفه ۸۵۰۹۴۰۰۰ منوط به اخذ شناسه کالا است.
اعلام وصول سوال از وزیر نفت درباره پارس جنوبی
نماد برتر- یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی سوال از وزیر نفت درباره‌ پارس جنوبی را اعلام وصول کرد.
صدور کارت سوخت تمام متقاضیان تا چند روز آینده
نماد برتر- سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: کارت سوخت تمام متقاضیانی که تا کنون تقاضای خود را ثبت کرده اند تا چند روز آینده صادر می شود.
کشف ۲۵ تن سموم و کود کشاورزی قاچاق
نماد برتر- فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کشف ۲۵ تن انواع سموم و کود کشاورزی قاچاق در شهرستان "پیشوا" خبر داد.
تدوین برنامه جامع برای مبارزه با قاچاق دام
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تدوین برنامه جامع و هماهنگی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا از خروج ذخایر دام و ادوات جلوگیری خواهد شد.
ماجرای گرانی پوشاک و حاشیه سود بالای تولید کننده
نماد برتر- مدیر طرح ملی تکاپوی وزارت کار معتقد است بالا بودن حاشیه سود تولید کننده داخلی و بستن تعرفه روی پارچه و پنبه موجب گران شدن پوشاک شده و مردم را به سمت خرید کالای قاچاق سوق می دهد.