22:49 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت لوازم خانگی

افزایش قیمت لوازم‌خانگی وجاهت قانونی ندارد
پایگاه خبری راد: درپی افزایش قیمت لوازم خانگی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که هیچگونه افزایش قیمتی در مورد لوازم خانگی توسط این سازمان مورد تأیید قرار نگرفته و فاقد وجاهت قانونی است لذا براساس گشت‌های تعزیراتی و شکایات واصله نسبت به اعمال قانون اقدام می‌شود.
یک بام و دو هوای سازمان حمایت در گرانی لوازم‌خانگی!
پایگاه خبری راد: در شرایطی که رئیس اتاق اصناف اعلام کرده که "سازمان حمایت رسما ممنوعیت افزایش قیمت لوازم‌خانگی را ابلاغ نکرده و اگر این موضوع را کتبا اعلام کند قیمت‌ها را برمی گردانیم"، جای سوال است که چرا سازمان حمایت فقط به اعلام این موضوع روی سایت خود بسنده کرده و این موضوع را به صنف مربوطه اطلاع‌رسانی و با متخلفان برخورد نمی‌کند.
منتظر کاهش قیمت لوازم‌خانگی نباشید!
پایگاه خبری راد: درپی افزایش قیمت لوازم خانگی و اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت و تخلف بودن این امر، ‌ انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد که "این مسئله میسر نخواهد بود و قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد".
منتظر کاهش قیمت لوازم‌خانگی نباشید!
پایگاه خبری راد: درپی افزایش قیمت لوازم خانگی و اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت و تخلف بودن این امر، ‌ انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد که "این مسئله میسر نخواهد بود و قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد".
سرپیچی بازار لوازم‌خانگی از ممنوعیت گرانی
پایگاه خبری راد: با وجود وعده‌های داده شده مبنی بر کاهش قیمت لوازم خانگی و بازگشت به قیمت‌های سابق، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت‌ها همچنان در وضعیت افزایشی است و تغییری برای تعدیل قیمت‌ها حاصل نشده است.
چه کسانی دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفتند؟
پایگاه خبری راد: در حالیکه بانک مرکزی از تخصیص بیش از دو میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات طی دو هفته اخیر خبر داده است، بخشی از فعالان اقتصادی می‌گویند "هنوز دلاری با این نرخ به آن‌ها اختصاص داده نشده و از سوی دیگر به دلیل مشکلات موجود در سامانه ثبت سفارش روند ثبت کالای وارداتی با موانعی همراه است". البته آنطور که از سوی اتاق بازرگانی اعلام شده برخی از تجار که سال قبل ثبت سفارش انجام داده‌اند، توانسته‌اند دلار ۴۲۰۰ تومانی دریافت کنند.
گرانی لوازم‌خانگی به دلار ربط ندارد
پایگاه خبری راد: در حالیکه رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده که به تجار دلار ۴۲۰۰ تومانی تعلق گرفته و معاون اول رئیس‌جمهور نیز تاکید کرده که هیچ‌کس حق افزایش قیمت کالاها را ندارد، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی از افزایش هفت تا ۱۰ درصدی قیمت این کالاها خبر داده و می‌گوید " این افزایش قیمت ربطی به ارز ندارد".
چرا لوازم‌خانگی گران شد؟
پایگاه خبری راد: سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی علت افزایش پنج تا ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی در برندهای مختلف داخلی و خارجی را تشریح کرد.
یک بام و دو هوای سازمان حمایت برای قیمت‌گذاری کالاها
پایگاه خبری راد: با توجه به اظهارات معاونان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در زمینه افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی به نظر می‌رسد این سازمان هنوز دل واگذاری‌ اختیار قیمت‌گذاری در کالاهای غیر اولویتی را ندارد، چراکه از سویی افزایش قیمت این کالاها را که مشمول قیمت‌گذاری نیست، فاقد وجاهت قانونی می‌داند و از سوی دیگر اجازه افزایش قیمت می دهد و اعلام می‌کند با افزایش غیر متعارف و غیر منطقی برخورد خواهد کرد.
گرانی لوازم خانگی منتفی است؟
پایگاه خبری راد: علی‌رغم اعلام انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی مبنی بر احتمال افزایش قیمت این محصولات از ماه آینده اما سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر گونه تغییر قیمت کالا و خدمات توسط انجمن‌ها و تشکل‌های تولیدی و توزیعی را فاقد وجاهت قانونی دانست.
احتمال تغییر قیمت لوازم خانگی از ماه آینده
پایگاه خبری راد: سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی از احتمال افزایش قیمت این محصولات پس از اتمام ماه صفر خبر داد.
صفحه قبل | صفحه بعد