20:52 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعی

قیمت سیمان به نرخ پیش از قطعی برق بازگشت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با نمایندگان مجلس، درخصوص نحوه بازگشت قیمت سیمان به پیش از آغازه دوره قطعی برق و راهکارهایی برای کنترل قیمت فولاد توضیحاتی داد.
هزینه ۲۰۰ هزار تومانی سیمان در هر یک متر مربع ساخت و ساز
عضو هیات مدیره انجمن سیمان کشور با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تأمین سیمان یک میلیون مسکن وعده داده شده از سوی دولت نداریم، گفت: برای ساخت یک متر مربع مسکن، چهار کیسه سیمان مصرف می‌شود که در بالاترین قیمت، ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد، بنابراین نگرانی از قیمت سیمان، آدرس اشتباه دادن در بخش مسکن است.
یک قدم تا تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت
پس از گذشت بیش از یک سال از آزادسازی سهام عدالت و نامشخص بودن وضعیت جاماندگان سهام عدالت، حال تعیین تکلیف این افراد، رنگ واقعیت به خود گرفته است و جاماندگان در یک قدمی سهامدار شدن قرار گرفته‌اند.
خبرهایی خوش از تولید در هپکو
قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک گفت: هپکو توانایی تولید دامپتراک با هر سایزی را دارد، اینکه بعضی‌ها می‌گویند هپکو توانایی تولید هر سایزی را ندارد، دروغ بزرگی است، سایزی وجود ندارد که هپکو توانایی تولید آن را نداشته باشد.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
تصور رشد پرشتاب شاخص مشابه سال ٩٩؛ اشتباه است
بازار سرمایه مزایای قابل توجهی نسبت به بازارهای رقیب دارد که تحت تاثیر چنین موضوعی بازدهی بالاتری در بلندمدت به سرمایه گذاران می‌دهد اما سرمایه‌گذاران از حرکت صعودی بازار انتظار رفتار مشابه سال گذشته نداشته باشند.
قیمت سیمان کاهش پیدا کرد
به دنبال عرضه پرحجم ٥٢ شرکت سیمانی در بورس کالای ایران، روز گذشته متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته ۷۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم بود این هفته به ۵۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.
نقش ویژه بورس های کالایی در تعادل بازارها
از دید سرمایه گذاری، تعیین قیمت یک کالا به صورت دستوری عملاً امکان برنامه ریزی برای سرمایه گذاری را از بین خواهد برد و سرمایه گذار دیگر قادر به برنامه ریزی برای ورود سرمایه های خود به تولید آن کالا نیست.
ثبت نام و احراز هویت سهامداران حقیقی در سامانه سجام الزامی شد
بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار سهامداران حقیقی بازارسرمایه باید در سامانه سجام ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند.
ضرورت افزایش سرمایه برای تولید کنندگان زغال سنگ
شرکت های تولید کننده زغال سنگ برای طرح های توسعه ای خود زمینه را برای افزایش سرمایه مورد نیاز فراهم کرده اند.
مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شد
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شده است، گفت: در حال مذاکره با بورس هستیم، با این کار کمک خوبی در کنار صندوق پس‌انداز جوانان قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.
تغییر تاکتیک فروشندگان در بازار مسکن
وضعیت بازار مسکن در تابستان مشابه ماه های گذشته بود . هم خریداران و هم فروشندگان منتظر چشم انداز روشن تری از آینده این بازار هستند تا تصمیم قطعی برای خرید یا فروش بگیرند .
3 عامل افزایش قیمت خودرو در بازار
روند رشد قیمت خودروها در بازار کند شد اما متوقف نشد. فعالان بازار خودرو چه عواملی را در افزایش رشد قیمت ها موثر می دانند؟
برنامه فروش فوری نقدی ۳ محصول زیرمجموعه خودرو ساز بورسی
زیرمجموعه شرکت بورسی گروه بهمن، برنامه فروش فوری نقدی سه محصول را اعلام کرد که از صبح فردا شروع و تـا یکشنبه آینده ادامه دارد.
"وزمین" از فروش ۵ ملک ۶ میلیارد تومان سود کرد
بانک ایران زمین ۵ ملک را از طریق مزایده به فروش رساند.