12:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

توضیحات سخنگوی کمیسیون اقتصادی درباره خبر «خرید و فروش ارز»
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس امروز مصوبه‌ای درباره موضوع ارز نداشته و همچنان از روند کاهشی نرخ ارز حمایت می‌کند.
خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها ممنوع شد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرضه و فروش ارز خارج از واحدهای مجاز تعیین شده توسط دولت به وسیله اشخاص و واحدهای صنفی را ممنوع کرد.
مخالفت مجلس با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا به کمیسیون اقتصادی
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی مخالفت کردند.
دستگیری چهار صراف غیرمجاز در کرمانشاه
پایگاه خبری راد: دادستان کرمانشاه گفت: حسب دستورات صادر شده توسط مراجع قضایی پیرامون جلب عاملان بی نظمی در بازار، تعدادی از صرافان غیرمجاز و کلان شناسایی و دستگیر شدند.
مقاومت در برابر دولت الکترونیک فساد است/جلوگیری از قاچاق سوخت و دارو با سامانه‌های الکترونیک
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات اعلام کرد که بهترین راه مقابله با قاچاق کالا و ارز پس از تصویب قانون آن، راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی است که می‌تواند در این زمینه پیشگیرانه عمل کرده و شفافیت‌زا باشد، اما برخی دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی تاکنون حاضر به اجرای این سامانه‌ها و اتصال آن به سامانه مرکزی نشده‌اند.
یک تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی؛ مجازات تخلف از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه ای یک تا پنج سال انفصال از خدمات دولتی را به عنوان مجازات تخلف از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعیین کردند.
کالاهای مجاز مشروط مشمول تخلفات گمرکی می‌شوند
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه ای شرایطی را تعیین کردند که به موجب آن کالاهای مجاز مشروط مشمول تخلفات گمرکی می شوند.
آغاز جلسه علنی مجلس/بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار
پایگاه خبری راد: بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار جلسه امروز مجلس قرار گرفت.
اول جلوی قاچاق را بگیرید بعد برای تولید سختگیری کنید
پایگاه خبری راد: عضو اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان نساجی و پوشاک، ضرب‌الاجل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر شناسه‌دار کردن تولیدات داخلی آن هم در حالی که قاچاق پوشاک به راحتی در کشور صورت می‌گیرد و حجم عمده‌ای از تولیدات به صورت زیرپله‌ای انجام می‌شود را عاملی برای آسیب به وضعیت تولید کنندگان داخلی دانست.
محتکران سقوط می‌کنند یا متقاضیان کالا؟
پایگاه خبری راد: " محتکران" به مناسب‌های مختلف انبارهایشان را پر می‌کنند تا در زمان "کمبود" با عرضه اجناس احتکاری " بازار" را به نفع خود سوق دهند. آنها بازار را خوب می‌شناسند و نقششان را به خوبی ایفا می‌کنند. نقش احتکار در اقتصاد ایران چیست؟ آیا این پدیده در کوتاه مدت و یا بلندمدت بر اقتصاد تاثیر می‌گذارد؟
درد سرهای ضرب‌الاجل برای شناسه‌دار کردن تولید
پایگاه خبری راد: دبیرکل جامعه صنعت کفش ایران تاکید کرد که نگاه ضرب‌الاجلی نسبت به شناسه‌دار کردن کفش‌های تولیدی توسط وزارت صنعت نتیجه‌بخش نخواهد بود، چون تنوع کالاها زیاد است و فشار بر تولید در شرایط فعلی اقتصادی ممکن است باعث تعطیلی زودهنگام تولیدکنندگان شود.
طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام وصول شد
پایگاه خبری راد: طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام وصول شد.
دهمرده: ورود جدی‌تر قوه قضاییه به موضوع قاچاق مشکلات زیادی را از بین می‌برد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم زابل و زهک در مجلس گفت: در حالی که دانه درشت‌ها مشغول قاچاق هزاران تریلی کالا هستند با کولبران برخورد می‌شود. این مسئله تبدیل فرصت به تهدید است.
پرونده ۱۹۰۰ دستگاه خودروی وارد شده در حال پیگیری است
پایگاه خبری راد: در پی دستور رییس‌جمهوری برای شناسایی و معرفی متخلفان در واردات غیرقانونی خودرو و همچنین قیمت‌گذاری خودروها، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که پرونده ۱۹۰۰ دستگاه خودروی غیرمجاز وارد شده در حال پیگیری است.
تکلیف وزارت اطلاعات در راه‌اندازی دو سامانه
پایگاه خبری راد: یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه گزارش کمیته تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق تا پایان تیرماه در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود، گفت: اشکال اساسی در روند مبارزه سیستمی با قاچاق، فقدان ارتباط میان سامانه‌های دستگاه‌های متولی است.