17:53 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قانون رفع موانع تولید

تکالیف بانک مرکزی برای برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده بانک دی
نماد برتر- بانک مرکزی با برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده بانک زیانده دی برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۸ منوط به اعمال چند تکلیف موافقت کرد.
انتقاد از یک طرفه شدن بازار بورس/راهکار حمایتی و توصیه به غیرحرفه‌ای‌ها
نماد برتر- رئیس اسبق سازمان بورس با ابراز تاسف از یک طرفه شدن بازار سرمایه طی ماه‌های اخیر و صعود و سقوط‌های متعدد در آن به افراد غیرحرفه‌ای توصیه کرد که برای معاملات خود از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام و از هرگونه رفتار هیجانی که آثار مخربی بر بازار دارد خودداری کنند.
استفاده از تمام ابزارهای قانونی برای توسعه بازار / با اظهار نظر های غیر کارشناسی به بازار آسیب نزنید
نماد برتر- مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد که این سازمان برای توسعه بازار سرمایه، تمام ابزارها و ظرفیت های قانونی را به کار خواهد گرفت.
وزارت نفت برای طلاهایی که سوزانده می شود، چه کرد؟
نماد برتر- یکی از برنامه های دولت جمع آوری گازهای همراه نفت است که طبق وعده وزیر نفت این امر تا دو سال دیگر محقق می شود و تاکنون نیز برنامه های متعددی برای تسریع آن بکار برده شده اما با این وجود این طرح همچنان مورد انتقاد است.
مخالفت با بورس و وزارت اقتصاد : بانک ها امکان خرید سهام را ندارند
نماد برتر- دبیر کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری گفت : بانک ها طبق قانون رفع موانع تولید از بنگاه‌داری منع شده‌اند و برخلاف نظر بورس و وزارت اقتصاد نمی توانند اقدام به خرید سهام کنند.
سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس غیرقانونی است
نماد برتر- درحالیکه مدیر عامل بورس تهران از ابلاغ مصوبه لغو ممنوعیت سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بورس خبر داده است، دبیر کانون بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری گفت که بانک‌ها فقط براساس ابلاغیه‌های بانک مرکزی و تایید شورای پول و اعتبار عمل می‌کنند که تاکنون ابلاغیه‌ای در این زمینه دریافت نکرده‌اند و طبق قانون رفع موانع تولید نمی‌توانند در بورس فعالیت کنند و تنها برای اعطای تسهیلات می‌توانند در بازار سرمایه دخالت کنند.
پتروشیمی اصفهان اثر تسویه بدهی ارزی را اعلام کرد و برای دو روز از تابلو رفت
نماد برتر- پتروشیمی اصفهان در خصوص آثار مالی ناشی از تسویه بدهی ارزی بانک تجارت توضیح داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.
تاثیر سی ان جی بر واردات بنزین چه بود؟
نماد برتر- از سال ۱۳۹۱ که مصرف سی ان جی به بلوغ خود رسید تا سال ۱۳۹۸ که پایان واردات بنزین کشور بود، این صنعت توانست روزانه به طور متوسط از واردات ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشور جلوگیری کند. این در حالیست که طبق گفته کارشناسان برای تولید این حجم از بنزین می‌بایست یک پالایشگاه با حداقل ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز احداث می‌شد.
استفاده از ظرفیت قوه قضائیه برای اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید
نماد برتر- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای جلب اعتماد بخش خصوصی از ظرفیت‌های قوه قضائیه برای اجرای مصوبات استفاده می‌کند.
وام معوقه ارزی پتروشیمی فرابورسی با پرداخت ۴۰.۹ میلیارد تسویه شد
نماد برتر-پتروشیمی اصفهان وام معوقه ارزی دریافتی از بانک تجارت از محل صندوق ذخیره ارزی را با پرداخت ۴۰.۹ میلیارد تومان تسویه کرد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.
چند خبر از 5 شرکت
نماد برتر- در روزهایی که بورس اوضاع نامساعدی دارد، طی معاملات امروز چند شرکت اقدام به شفاف سازی کردند.
بدهی ۷۹۳ هزار یورویی شرکت بورسی به صندوق ذخیره ارزی تسویه شد
نماد برتر- شرکت رینگ سازی مشهد از تسویه بدهی ۷۹۳.۲ هزار یورویی صندوق ذخیره ارزی خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای سه شنبه شد.
شرکت سیمانی وام ۲۱ میلیون یورویی خرید ماشین آلات را تسویه کرد
نماد برتر- شرکت سیمانی حاضر در بازار پایه از تسویه وام ارزی ۲۱ میلیون یورویی خرید ماشین آلات از طریق سهامدار عمده خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.
برآورد سود ۵.۴ هزار میلیاردی "وبصادر" از عرضه اولیه سهام زیرمجموعه
نماد برتر- بانک صادرات از برآورد کسب سود ۵.۴ هزار میلیارد تومانی از عرضه اولیه ۲۰ درصد از سهام سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.
تکالیف بانک مرکزی برای برگزاری مجمع سالانه بانک بازار پایه ای
نماد برتر- بانک مرکزی با برگزاری مجمع سالانه بانک ایران زمین برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۶ منوط به اعمال چند تکلیف موافقت کرد.