05:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قالیباف اصل

رفع تدریجی بی اعتمادی با داد و ستد سهام نقدشونده و بازگشت تعادل گروه ها
نماد برتر- بازار سه روز اخیر درحالی با بازگشت ارزش معاملات به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان همراه شده که فعالان با رفع تدریجی بی اعتمادی به سهم های نقدشونده روی آورده و گروه های دیگر نیز روند متعادل را تجربه می کنند.
سهام ۲۹۸ نماد بازارگردانی می شود / تهدید به لغو پذیرش شرکت های متخلف
نماد برتر- رئیس سازمان بورس با اعلام بازارگردانی سهام۲۹۸ نماد، تهدید کرد ناشران متخلف با مجازات لغو پذیرش در بورس و فرابورس و سلب صلاحیت حرفه ای مدیران روبرو خواهند شد.
تعطیلی بورس منوط به اعلام تعطیلی رسمی بانک ها است
نماد برتر- رییس سازمان بورس با اشاره به احتمال تعطیل شدن دو هفته ای تهران گفت: اگر تعطیلی بانک ها توسط هیات دولت بطور رسمی اعلام شود، بورس هم تعطیل خواهد شد.
تزریق یک درصد از صندوق توسعه ملی به بورس با ارزش معاملات بازار قابل مقایسه است؟!
دو ماه از زمانی که اعلام شد قرار است یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار تزریق شود، گذشته و آخرین اخبار حاکی از آن است که قرار شده این اقدام در چند فاز صورت بگیرد. البته به نظر می‌رسد رقمی که اعلام شده بیشتر از نظر روانی به بورس کمک خواهد کرد و در مقابل ارزش معاملات بازار ناچیز است.
حمله انتحاری بانکی ها به بازار سرمایه
نماد برتر- شایعه های افزایش نرخ سود بانکی و تکذیب آن توسط مسئولان و در نهایت اجرای چراغ خاموش آن توسط بسیاری از بانک های خصوصی ماجرای جدیدی نیست. موضوعی که این بار می تواند بورس و بانک را در رقابتی ناعادلانه قرار دهد و باعث شود یکی دیگر از پایه های محکم بورس هم متزلزل شود تا آتش آن به چشم سهامداران بورسی رود.
۳ مصوبه شورای عالی بورس / امیدوار به آینده و وعده جبران زیان سهامداران صبور
نماد برتر- رئیس سازمان بورس با اعلام سه مصوبه شورای عالی و امیدواری به آینده بازار و جبران زیان سهامداران صبور ، گفت : سازمان بورس هم از روند منفی قیمت ها راضی نیست .
لزوم تعامل در تعیین بهینه نرخ سود بدون ریسک / رویکردها در خصوص جایگاه بازار سرمایه اصلاح شود
نماد برتر- یکی از مهم‏ترین متغیرهای تأثیرگذار بر بازار سرمایه نرخ سود بدون ریسک است که کنترل آن به عهده نهاد ناظر بازار پول است. تحلیلگران و فعالان بازار مالی کشور نیز متناسب با تغییرات این متغیر مهم، دارایی‏ های مالی را قیمت‏ گذاری می‏ کنند.
وضعیت بورس غیرقابل پیش بینی است / دولت اعتماد را برگرداند / درخواست از وزیر و رئیس
نماد برتر- رییس مجلس وضعیت فعلی بورس را غیرقابل دانست و ضمن تاکید بر اصلاح بازار و پاسخ دولت به اعتماد مردم ، خواهان اداره حرفه ای بازار و صیانت از رونق از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس شد.
دستور سازمان بورس به تعیین تکلیف سریع بازگشایی "شستا" و سایر نمادها
نماد برتر- رییس سازمان بورس با توجه به توقف طولانی مدت نماد "شستا" به شرکت بورس جهت تعیین تکلیف هر چه سریعتر این نماد و سایر نمادهای متوقف دستور داد.
تجمع اعتراضی سهامداران حقیقی زیان دیده در مقابل سازمان بورس
نماد برتر- تجمع اعتراضی تعدادی از سهامداران حقیقی زیان دیده مقابل درب سازمان بورس انجام و چند نفر به نمایندگی برای گفت‌وگو با مدیران سازمان بورس وارد ساختمان شدند .
درد بورس با اخبار مثبت ، گزارش ماهانه شرکتها و گلایه نمایندگان هم درمان نشد
نماد برتر- انتشار اخبار مثبتی مانند تکذیب افزایش نرخ سود سپرده ، لغو قیمت گذاری دستوری فولاد، گزارش ماهانه شرکت ها و و گلایه نمایندگان مجلس هم قادر به درمان درد سه ماه اخیر بورس نشد .
تجمع اعتراضی سهامداران در بهارستان و حضور رئیس سازمان بورس + عکس
نماد برتر- در جریان جلسه امروز مجلس با موضوع بررسی آخرین وضعیت بورس ، چندین سهامدار با حضور در میدان بهارستان ، انتقادات و گلایه هایی به رئیس سازمان بورس مطرح کردند.
عرضه فولاد، آلومینیوم و مس در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۵ آبان ماه میزبان عرضه یک هزار و ۲۰۰ تن ورق سرد، ۲ هزار و ۲۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۷ هزار و ۵۰۰ تن شمش و ۵۰۰ تن بیلت آلومینیوم، ۴ هزار تن مس کاتد، ۱۱ هزار تن مس کم عیار، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها است.
برای تعادل در بازار بورس بازارگردانی را دنبال می‌کنیم
نماد برتر- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به رشد بازار سرمایه در یکی دو سال گذشته زیرساخت‌های این بازار نتوانست خودش را با آن تطبیق دهد.
انتقاد گسترده مدیران و فعالان بورس از رویکرد وزارت صنعت در قیمت گذاری فولاد
نماد برتر- پیرو انتشار پیش نویس تازه ترین تصمیم وزارت صنعت مبنی بر تعیین کف و سقف غیرمنطقی قیمت فولاد این اقدام با انتقاد گسترده فعالان بازار سرمایه، صنعت فولاد و اعضای شورای عالی بورس روبرو شد.