23:58 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فشار خون

سکته مغزی از علائم تا توصیه‌های پیشگیرانه
پایگاه خبری راد: سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به بخشی از مغز فرد قطع شده یا کاهش می‌یابد. این امر باعث محرومیت بافت مغزی از اکسیژن و مواد مغذی شده و سلول‌های مغزی در عرض چند دقیقه شروع به مردن می‌کنند.
افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه با مصرف نوعی داروی فشارخون
پایگاه خبری راد: متخصصان علوم پزشکی هشدار می‌دهند قرص‌های فشارخونی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهند.
بازار سیاه "قرص برنج" در کشور/ تهرانی‌ها؛ درصدر آمار مسمومان
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو از بازار سیاه و قاچاق قرص برنج در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، قرص برنج در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۷ منجر به ۳۰۸ مورد مرگ در هموطنان شده است.
چرا برخی افراد به عوارض جانبی داروها حساس‌ترند؟
پایگاه خبری راد: بدن برخی از افراد به عوارض جانبی داروها حساسیت بیشتری نشان می‌دهد اما این حساسیت دارویی از چه عاملی نشات می‌گیرد؟
برای افزایش سرانه مصرف لبنیات در مردم فکری شود
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه باید برای افزایش سرانه مصرف لبنیات در کشور که در حال حاضر نگران کننده است، فکری کنیم، گفت: این میزان مصرف در کشور ما که هرم سنی جوانی دارد، خوب نیست.
ارتباط فشار خون دوران بارداری با زوال عقل
پایگاه خبری راد: فشار خون در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.
چرا فشار خون مازندرانی‌ها بالا رفته است؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نوع رژیم غذایی پرکالری مانند مصرف زیاد برنج، عدم تحرک کافی و چاقی از عوامل مهم زمینه ساز و شیوع بالای بیماری فشار خون در استان مازندران است.
بسیاری از بیماری‌های چشمی قابل پیشگیری هستند
پایگاه خبری راد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بسیاری از بیماری‌های چشمی قابل پیشگیری هستند.
مضرات گوشت فرآوری شده برای سلامتی
پایگاه خبری راد: یکی از متداول‌ترین هشدارهایی که در تحقیقات تغذیه‌ای به آن اشاره می‌شود خطر مصرف گوشت فرآوری شده برای سلامتی است.
کاهش سن سکته‌های قلبی به زیر 40 سال
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: میزان بیماری های قلبی عروقی با بالا رفتن سن افزایش می یابد و بیشترین شیوع آن پس از سن 60 سالگی است اما متاسفانه امروزه سن بروز آن کاهش یافته و شاهد موارد زیاد سکته‌های قلبی در سنین زیر 40 سال هستیم.
نحوه عملکرد کیسه خواب فضایی چگونه است؟
پایگاه خبری راد: در فضا رسیدن به وضعیتی مناسب برای خوابیدن، کار ساده‌ای نیست. عدم وجود نیروی جاذبه باعث می‌شود که تختخواب سفت و خشک نباشد و در نتیجه عضلات بدن نتواند به صورت راحت و افتاده قرار گیرد.
گزارش خدمات امداد و نجات هلال احمر در تاسوعا و عاشورا
پایگاه خبری راد:معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارش امدادرسانی در مراسم تاسوعا و عاشورا را تشریح کرد.
نقش سیگار در ایجاد بیماری‌های قلبی
پایگاه خبری راد: سیگار کشیدن عامل خطر مهمی برای ایجاد بیماری‌های قلبی عروقی است؛ به طوری که احتمال بروز سکته‌های مغزی و حملات قلبی در افراد سیگاری ۲ تا ۳ برابر بیشتر از غیر سیگاری‌ها است.
۲۰۱۹ مورد مراجعه به پایگاه‌های امداد و نجات در روز تاسوعا
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مراجعه ۲۰۱۹ نفر به پایگاه‌های امداد و نجات در روز تاسوعای حسینی خبر داد.
توصیه‌هایی برای کنترل خارش‌ پوست
پایگاه خبری راد: سوزش و خارش پوست می‌تواند ناشی از انواع بیماری‌ها باشد اما این عارضه در ماه‌های گرم تابستان شایع‌تر است.