12:15 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

علیرضا رزم حسینی

دستکاری در طبیعت و ایجاد آلودگی در پی انتقال آب
نماد برتر- مدت‌ها است که سخن از انتقال آب از دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مختلف کشور و از شهرها و استان‌های گوناگون به استان‌ها و شهرهای دیگر کشور به گوش می‌رسد. طی یک هفته اخیر طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی خبرساز شده و برخی کارشناسان نسبت به آثار مخرب اجرای چنین طرح‌هایی بر تنوع زیستی، اکوسیستم‌ها، آلودگی آب و خاک و زندگی اجتماعی هشدار داده‌اند.
تنوع در بازار موتورسیکلت نیازمند حضور شرکت‌های بزرگ داخلی است
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی مشترک با انجمن صنعت موتورسیکلت ایران، ضمن تاکید بر استفاده از نوآوری‌های روز دنیا برای تولید محصولات متنوع و با کیفیت، گفت: برای تنوع‌بخشی به بازار نیازمند ورود با قدرت شرکت‌های بزرگ داخلی هستیم.
افزایش ورود مواد اولیه و کالاهای اساسی با سیاست‌های جدید صادراتی
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با ورود شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی به حوزه مسئولیت های اجتماعی فقر و نابرابری در جامعه ریشه کن خواهد شد.
مبارزه با فساد هزینه دارد/کمبود کالای اساسی نداریم
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضاهای طلایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی با اعمال نفوذ در جاهای مختلف پول باد آورده زیادی بدست آورده اند و مبارزه با فساد هزینه دارد و قطعا با این مبارزه، تخریب ها نیز شروع خواهد شد زیرا منافع خیلی ها به خطر خواهد افتاد اما ما در وزارت صمت، مصصم هستیم جلوی اینگونه فسادها و امضاهای طلایی را بگیریم.
منتظر کاهش قیمت کالاها از هفته آینده باشید
نماد برتر- وزیر صنعت با اعلام هماهنگی با جهادکشاورزی، گمرک و بانک مرکزی در ترخیص کالاها ، وعده داد هفته آینده تغییرات محسوسی در قیمت کالا‌های اساسی رخ می دهد.
برنامه هایی برای کنترل قیمت مصالح ساختمانی
نماد برتر- با وجود آنکه وزارت راه و شهرسازی تامین مصالح ساختمانی طرح اقدام ملی مسکن از طریق فروش اعتباری را در دستور کار خود قرار داده، روند افزایش قیمت فولاد و مصالح، بازار ساخت و ساز را به رکود کشانده است.
شرکت‌های رقیب با ایران خودرو و سایپا ایجاد شود/ ابلاغ سیاست جدید
نماد برتر- وزیر صنعت با اشاره به لزوم ایجاد شرکت‌های رقیب برای رقابت با خودروسازان داخلی و تحویل محصول با کیفیت به مشتریان از ابلاغ سیاست جدید واردات در مقابل صادرات تا چند روز آینده خبر داد.
دولت و مجلس برای خودرو طرح مشترک می دهند / هدف سیاست قیمت گذاری
نماد برتر- ‌وزیر صنعت با اشاره به هدف از سیاست قیمت گذاری برخی محصولات در بورس کالا گفت: باتوجه به عدم کیفیت و تناسب قیمت خودرو با همکاری مجلس، طرح مشترکی را در حوزه خودرو اعلام خواهیم کرد.
انتقاد گسترده مدیران و فعالان بورس از رویکرد وزارت صنعت در قیمت گذاری فولاد
نماد برتر- پیرو انتشار پیش نویس تازه ترین تصمیم وزارت صنعت مبنی بر تعیین کف و سقف غیرمنطقی قیمت فولاد این اقدام با انتقاد گسترده فعالان بازار سرمایه، صنعت فولاد و اعضای شورای عالی بورس روبرو شد.
اختصاص منابع بانکی برای احیاء واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌فعال
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ مهلت سه ماهه برای آزادسازی معادن حبس شده خبر داد و گفت: مطابق قانون، معادنی که مدت طولانی در حبس بوده و غیرفعال است،‌ پروانه بهره‌برداری آن‌ها ابطال شده و آزادسازی می‌شود.
مهمترین اولویت پیش‌روی وزارت صمت موضوع بازار است
نماد برتر- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه معاون بازرگانی داخلی این وزارتخانه تاکید کرد: اولویت نخست و مهمترین مسئله پیش روی امروز وزارت صمت موضوع بازار است.
مصوبات و قول های جدید درباره آذرآب ، هپکو و واگن پارس
نماد برتر- استاندار مرکزی با اشاره به جلسه با وزیر جدید صنعت درباره مشکلات دو شرکت بورسی و فرابورسی آذرآب و هپکو و شرکت خارج از بورس واگن پارس ، مصوبات و قول های جدید را اعلام کرد.
فولاد فقط در بورس کالا با حداقل خرید ۲۰ تُن برای همه / برخورد با متخلفان
نماد برتر- روزیر صنعت با بیان اینکه مقرر شده بعد از ابلاغ دولت هرچه سریعتر فولاد در بورس عرضه شود، گفت: حداقل خرید این محصول در بورس ۲۰ تُن است و هر شخص می‌تواند با این ظرفیت خرید کند.
نتیجه سفر اول وزیر جدید با کلنگ زنی طرح فولاد و اعلام مهمترین سیاست‌ها
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از اولین سفر وزیر صنعت به استان فارس برای طرح فولاد خبر داد و گفت: احیای واحدهای تولیدی، افزایش حجم عرضه و کاهش قیمت‌ها، مهمترین سیاست‌های وی است .
تکمیل ظرفیت‌های خالی با استفاده از توان شرکت‌های بزرگ
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه ذوب‌آهن پاسارگاد، با تاکید بر اینکه به‌دنبال صادرات محصولات نهایی فولاد و جلوگیری از خام‌فروشی هستیم، از در دستور کار قرار گرفتن تکمیل ظرفیت‌های خالی با استفاده از توان شرکت‌های بزرگ خبر داد.