12:56 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عشایر

منتظر تخصیص بودجه بخش تعاون هستیم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۱ برابری بودجه بخش تعاون خبر داد و گفت: با دستور وزیر کار منابع صندوق‌های زیرمجموعه وزارت کار از جمله شستا و صندوق بیمه روستاییان جهت افزایش خدمات دهی در بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران سپرده‌گذاری می‌شود.
چراغ چند روستا روشن خواهد شد؟
پایگاه خبری راد: آمار و ارقام حاکی است که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به ۲۶۳۹ روستا برق‌رسانی شده است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این رقم تا پایان دولت دوازدهم به ۳۲۱۹ روستا افزایش پیدا خواهد کرد.
حساب یارانه‌ها را به عنوان وثیقه نمی‌پذیریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار هدفگذاری اشتغال روستایی در سال ۱۳۹۸ را ۱۵۰ هزار شغل ذکر کرد و گفت: حساب یارانه‌ها را به عنوان وثیقه وام اشتغال روستاییان نمی‌پذیریم و از ظرفیت صندوق‌های ضمانت برای تضمین وام استفاده خواهیم کرد.
ماندگاری شغل در بخش صنعت بیشتر است
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با بیان این که بدون ایجاد زیرساختهای لازم برنامه های اشتغال به نتیجه نمی‌رسد، گفت: اگر چه اشتغال پایدار هزینه‌بر است ولی باید به سمت پایداری مشاغل برویم.
فاصله گرفتن جغرافیدانان از علم جغرافیا / سازمان‌ها با جغرافیدانان همکاری خیلی کمی دارند
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن جغرافیای ایران با تعریف دانش جغرافیا به عنوان دانش آگاهی انسان بر ضوابط و ظرفیت‌های محیط گفت: متاسفانه در ۱۵ سال اخیر بعضی دوستان به دلیل جذابیت‌هایی که برنامه‌ریزی در شهر، روستا، کشاورزی، صنعت و سرزمین داشته، از مقوله‌های جغرافیایی فاصله گرفتند و به مرزهای دانش‌های دیگر نزدیک شده‌اند و این ایراد و اشکال بزرگی است که من در آموزش جغرافیا می‌بینم.
جزییات پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار از پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و میزان اشتغال ایجاد شده در این طرح طی سال ۹۷ را ۱۱۴ هزار شغل اعلام کرد. وی همچنین از پیشنهاد اختصاص سالانه ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی خبر داد.
وام اشتغال روستایی به چه کسانی رسید؟
پایگاه خبری راد: مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به انتشار اسامی دریافت کنندگان وام اشتغال روستایی، تطبیق قراردادهای کار خبرنگاران توسط بازرسان کار، ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در حوزه گردشگری و کاهش سهم زنان در مدیریت تعاونی‌ها اختصاص داشت.
هر ۱ نفر از جامعه عشایر گوشت قرمز ۱۶ نفر را تأمین می‌کند
پایگاه خبری راد: قائم‌مقام سازمان امور عشایر ایران گفت: عشایر با جمعیت کم اثرگذاری بسیار زیادی در جامعه دارند به‌گونه‌ای که هر یک نفر از جامعه عشایر گوشت قرمز ۱۶ نفر را تأمین می‌کند که این نکته مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و اهمیت این موضوع در میان عشایر است.
 تعهد پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان
پایگاه خبری راد: رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: در پی وقوع سیل در کشورمان در فروردین ۹۷، بانک توسعه تعاون به میزان ۱۲۵ میلیارد تومان تعهد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان داشته که جمعاً ۱۱ هزار فقره تسهیلات و در قالب دو طرح پرداخت خواهد شد.
آخرین خبرها از قراردادهای خرج ذخایر ارزی
پایگاه خبری راد: در ۹ ماه اول پارسال از محل ذخایر ارزی حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیون دلار قراردادهای عاملیت پرداخت تسهیلات ارزی و همچنین تا ۹,۶۰۰ میلیارد تومان قراردادهای ریالی برای پرداخت تسهیلات منعقد شده است.
اختصاص اعتبار برای تکمیل سد میان دشت اسفراین تا سه ماه آینده
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان عشایری گفت: تلاش خواهیم کرد تا با تخصیص اعتبار مناسب طی سه ماه آینده بدنه و ساختار سد میان دشت شهرستان اسفراین به پایان برسد.
بازگشایی تمام محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی
پایگاه خبری راد: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با تلاش شبانه‌روزی راهداران کلیه محورهای اصلی و فرعی و روستایی در حوزه خراسان جنوبی بازگشایی شدند.
ایجاد 1320 فرصت شغلی برای جوانان در 520 طرح
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از بهره برداری ۵۲۰ طرح در حوزه جوانان با همکاری مشترک وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این طرح‌ها به ایجاد ۱۳۲۰ فرصت شغلی منجر شده است.
خسارت سیل به 6000 هکتار از باغ‌ها و مزارع سمنان
پایگاه خبری راد: رییس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از خسارت به 6 هزار هکتار از باغ‌ها و مزارع کشاورزی استاندر جریان بارش‌های فروردین‌ماه خبر داد و گفت: البته خسارت وارد شده به این اراضی به صورت 100درصدی نیست.
چرا سدی که باید ۶۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره کند نمی‌تواند ۱۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره کند؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اسفراین در مجلس ادعا کرد: در سیل اخیر بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات خراسان شمالی و شهرستان اسفراین خسارت وارد شد و ۳ نفر جان خود را از دست دادند، وظیفه مجلس است که این موارد را از دولت پیگیری کند.