19:43 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عرضه نفت در بورس

آغاز رقابت ۳ خریدار نفتی در بورس/ قیمت پایه ۷۹ دلار
پایگاه خبری راد: معاون عملیات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از آغاز عرضه نفت خام برای اولین بار در بورس انرژی خبر داد و گفت: سه خریدار برای رقابت در معاملات این محصول، ۱۰ درصد از مبلغ مورد نظر را پرداخت کرده‌اند و قیمت پایه هر بشکه نفت حدود ۷۹ دلار است.
چه کسانی "نفت" بورسی را می‌خرند؟
پایگاه خبری راد: در حالی امروز نفت خام در بورس انرژی عرضه می‌شود که قیمت عرضه آن و تقاضای خرید مورد توجه اهالی بازار سرمایه است. در این میان طبق اعلام وزارت نفت بر اساس کاهش قیمت جهانی، امکان تعدیل قیمت پایه نفت در بورس وجود دارد. همچنین طبق پیش‌بینی دست‌اندرکاران بورسی، چند شرکت بازرگانی زیرمجموعه بانک‌ها و چند شرکت حقوقی غیر بورسی از جمله خریداران نفت خام در بورس انرژی خواهند بود.
بورس فردا نفتی می‌شود
پایگاه خبری راد: ششم آبان‌ماه، همان تاریخی که از سوی مسئولان برای عرضه نفت خام در بورس وعده داده شده بود. فرآیندی که با هدف دور زدن تحریم‌ها ایجاد شد تا شاید این بار برخلاف گذشته که با شکست مواجه شده بود، دریچه‌های جدیدی را به روی صنعت نفت ایران باز کند.
نخستین محموله نفتی در بورس انرژی
پایگاه خبری راد: نخستین محموله نفتی به حجم یک میلیون بشکه در قالب محموله‌های ۳۵ هزار شبکه‌ای، هفته آینده در بورس انرژی عرضه می‌شود.
با دست خودمان بازار سرمایه را خراب نکنیم
پایگاه خبری راد: رئیس اسبق سازمان بورس در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار به سال‌های ابتدایی مدیریت قالیباف اصل اشاره کرد و گفت: زمانی که آقای قالیباف کار را شروع کرد، بحران اقتصادی جهانی شروع شده بود و اوضاع بازار سرمایه خوب نبود.
عرضه نفت در بورس، یک هفته قبل از شروع تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: بالاخره بعد از فراز و نشیب‌های فراوان ظاهرا مسئولان بازار سرمایه و صنعت نفت به تفاهم رسیدند که ششم آبان ماه، درست یک هفته قبل از شروع تحریم‌های یک جانبه آمریکا، نفت خام در بورس انرژی عرضه شود.
شرط عرضه نفت در بورس/ پیش‌بینی بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه ضمن پیش‌بینی بازار سهام در ماه‌های آینده و وابستگی آن به نرخ ارز، گفت: عرضه نفت خام که چهار بار در بورس رونمایی شده و نتیجه نداشته، به شرطی موفق می‌شود که مسئولان برای کشف قیمت از مکانیزم بازار تمکین کنند.
عرضه نفت خام در بورس تا پایان مهرماه
پایگاه خبری راد: بعد از بررسی‌های انجام شده و درحالی که قول رخ دادن این اتفاق در هفته جاری داده شده بود، شرکت ملی نفت ایران در نظر دارد تا پایان مهرماه سال جاری اقدام به عرضه یک میلیون بشکه نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران کند.
آیا عرضه نفت خام در بورس در حد حرف باقی می‌ماند؟
پایگاه خبری راد: با اینکه مسئولان اعلام کرده‌اند که این هفته نفت در بورس انرژی عرضه می‌شود، اما هنوز خبری از این معاملات نیست گویی این اظهارنظرها صرفا جنبه سخنرانی دارد؛ هر چند که عده‌ای می‌گویند وزارت نفت همکاری نمی‌کند، اما کارشناسانی هستند که معتقدند زیرساخت‌های معاملاتی برای عرضه نفت وجود ندارد و بر این باورند که عرضه نفت در بورس موجب دور زدن تحریم‌ها نمی‌شود.
به‌دنبال راه‌حلی برای تحویل و تسویه معاملات نفت خام در بورس هستیم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس انرژی معتقد است شرکت ملی نفت ایران با مشورت با دستگاه‌های مرتبط باید بتواند به راه‌حل‌های موثری برای تحویل و تسویه مالی معاملات نفت خام در بورس دست یابد. او می‌گوید یکی از مسائلی که تصمیم‌گیری درباره عرضه نفت خام در بورس را طولانی کرده، ضرورت همکاری بانک مرکزی و بانک‌های عامل بابتِ ارائه راه‌حل‌های ممکن و مشارکت در امر نقل و انتقال و تسویه وجوه است.
دو روی سکه عرضه نفت خام در بورس
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن به موعد اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران زمزمه‌های عرضه نفت خام در بورس با هدف دور زدن تحریم‌ها بعد از سال‌ها مجددا به گوش رسید و آن طور که مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده، این تصمیم قرار است از هفته آینده عملیاتی شود؛ تصمیمی که از یک طرف بخش خصوصی و برخی کارشناسان آن را دریچه جدیدی برای ورود نفت ایران به بازار جهانی و برخی دیگر آن را در دور زدن تحریم‌ها بی اثر می‌دانند.
با عرضه نفت در بورس نمی‌توان تحریم‌ها را دور زد
پ‌ایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مشکلات هسته معاملات بورسِ تهران و گمانه زنی‌ها درباره عرضه نفت خام در بورس می‌گوید "وقتی هنوز نتوانسته‌ایم مشکلات و ضعف‌های هسته معاملاتی بورس را برطرف کنیم چطور می‌خواهیم یک سیستم نرم افزاری جدید برای بورس نفت ایجاد کنیم؟ " او همچنین تاکید کرد: با عرضه نفت خام در بورس نمی‌توان اثرات تحریم‌ها را کاهش داد؛ مسئولان باید به دنبال راهکاری اثربخش باشند.
عرضه نفت‌خام در بورس در چه مرحله‌ای قرار دارد؟
پایگاه خبری راد: در آخرین روزهای شهریورماه بود که شورای عالی هماهنگی اقتصادی با هدف متنوع‌سازی روش‌های فروش نفت، طرح عرضه نفت خام در رینگ صادراتی بورس انرژی در داخل کشور به صورت ارزی را تصویب کرد اتفاقی که به گفته وزیر نفت قرار است به طور آزمایشی و محدود عرضه شود و بعد ازگرفتن نتایج و انجام ارزیابی درمورد آن تصمیم‌گیری شود.
خواب آمریکا برای نفت ایران تعبیر نمی‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر نفت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تصمیم آمریکا برای به صفر رساندن صادرات ایران و این‌که آیا خلا نفت ایران در بلندمدت جبران‌پذیر خواهد بود گفت: انشاالله خواب آمریکا برای نفت ایران تعبیر نمی‌شود.
توپ زیر پای زنگنه!
پایگاه خبری راد: در حالی که رئیس جمهوری و معاون اولش در فاصله زمانی کمتر از سه ماه بر عرضه نفت خام در بورس تاکید می‌کنند، مسئولان بازار سرمایه می‌گویند ساختارهای معاملاتی را آماده کرده‌اند آنها توپ را در زمین وزارت نفت انداخته‌اند تا در مورد ساز و کار نهایی عرضه نفت در بورس تصمیم‌گیری شود و به قولی وزارت نفت گُل را به ثمر برساند.