10:46 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ظریف

لزوم توجه بیشتر به پول دیجیتال
پایگاه خبری راد: رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ظرفیت بالای فناوری اطلاعات در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، پول دیجیتالی را نیز مولود دیگر این عرصه دانست و گفت: این موضوع توجه قانون‌گذاران در ایجاد بسترهای مناسب قانونی برای رشد و پیشرفت حوزه فناوری اطلاعات را می‌طلبد و نیازمند مدل‌های جدید کسب و کار و بازتعریف مناسبات اقتصادی است.
اعلام رقم دستمزد تا ساعاتی دیگر
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توافق نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی درخصوص بند یک ماده ۴۱ قانون کار و ملاک نرخ تورم در تعیین دستمزد خبر داد ولی گفت در مورد سبد معیشت کارگران هنوز اختلاف‌ نظر داریم.
پاچه‌خواری جناب رییس از آمریکا!
پایگاه خبری راد: دبیرکل اوپک اخیرا در مصاحبه عجیبی با شبکه سی ان بی سی اظهار کرد انقلاب شیل آمریکا کمک کرد از یک آشوب انرژی در دنیا جلوگیری شود.
واکنش وزیر نفت به شایعه‌ها درباره استعفایش
پایگاه خبری راد: در پی برخی اظهار نظرها درباره "استعفای قریب‌الوقوع" بیژن زنگنه، وی در سخنانی، تلویحا این شایعات را تکذیب کرد.
استعفای "ظریف" چه تاثیری بر اقتصاد کشور دارد؟
پایگاه خبری راد: یک تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به موضوع استعفای وزیر امورخارجه گفت: این ماجرا می‌تواند برای مدتی متغیرهای اقتصادی کشور را دچار بی‌ثباتی و التهاب کند.
چگونه سلطان سکه‌ متولد می‌شود؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد چالوس تفکر صحیح اقتصادی را مهم ترین سلاح در جنگ اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: اگر برای وجوه بودجه عادلانه برنامه ریزی شود و آن را به مسیرهای صحیح توسعه کشور سوق دهیم، دیگر نه اختلاس سه هزار میلیاردی اتفاق می‌افتد و نه سلطان سکه‌ای متولد می‌شود.
رونمایی از سامانه جوشکاری محققان پارک فناوری پردیس
پایگاه خبری راد: طی مراسمی علاوه بر افتتاح یک مرکز تحقیقات، از سامانه جوشکاری محققان پارک فناوری پردیس نیز رونمایی شد.
کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع اینستکس را با حضور ظریف بررسی می‌کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت‌ که این کمیسیون موضوع اینستکس را با وزیر امور خارجه و مسئولان مربوطه در این کمیسیون بررسی می‌کند.
 چرا مسئولان دستور رییس جمهور را اجرا نمی‌کنند؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور گفت: اقتصاد کردستان فلج مطلق است. امروز آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در کردستان بیداد می‌کند. سکوت بنده در جایگاه نماینده کردستان خیانت به رای مردم و کم‌کاری شما و تیم‌تان خیانت به اعتماد مردم است.
همکاری وزارت خارجه برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور های منطقه
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از همکاری وزارت امور خارجه برای صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور های منطقه خبر داد.
مراقب اقدامات خودسرها در خارج از کشور باشیم
پایگاه خبری راد: یک دیپلمات باسابقه کشورمان، تاکید می‌کند که اروپایی‌ها تلاش دارند سازوکار SPV را با توافق آمریکایی‌ها تدوین کنند و در همین چارچوب مذاکراتی را به صورت منظم با دولت واشنگتن انجام داده‌اند و اگر تاکنون spv اجرایی و عملیاتی نشده به این علت است که اروپایی ها در مذاکراتشان با آمریکا به توافق نرسیده‌اند.
چرایی اهمیت ویژه سفر پنچ روزه ظریف به عراق در شرایط کنونی
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با اشاره به سفر محمد جواد ظریف به عراق در راس یک هیات عالی رتبه‌ سیاسی و اقتصادی تصریح کرد : در شرایطی که آمریکایی‌ها و برخی از بدخواهان جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند که روابط اقتصادی کشورها از جمله دولت بغداد با ایران کاهش یا قطع شود این سفر از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.
هندی‌ها دستور تسریع توسعه چابهار را دادند!
پایگاه خبری راد: نزدیک شدن به آمادگی بندر چابهار برای آغاز کارکرد کامل خود در کنار فرآهم بودن تسهیلات مالی از سوی هندی‌ها، مهم‌ترین مسائلی بودند که در سفر سه روزه وزیر امور خارجه کشورمان به دهلی بر آن تاکید شد، هر چند وجود برخی مشکلات و لزوم حل آن نیز در جلسات مقامات مختلف مطرح شد.
تخریب پروژه های اقتصادی یا تخریب اقتصاد کشور؟
پایگاه خبری راد: توسعه در جهان امروز با تلاش بی تکلف جمعی با سیاست های اقتصادی پایدار با نقش کار آفرینان اقتصادی و صنعتی محقق می شود. باید زیر ساخت های توسعه پایدار را با الگوهای پیشرفته جهانی همراه ساخت. من دو بار از نزدیک پروژه بزرگ و عظیم «ایران مال» را ملاحظه کرده ام و با ابعاد آن به صورت اجمالی آشنایی دارم. در دنیای امروز چنین پروژه هایی باعث رونق اقتصادی و ایجاد انگیزه نزد کارگزاران و احاد مردم می شود.
 هند برای تمدید معافیت تحریم‌های نفتی ایران مصر است
پایگاه خبری راد: مقامات هندی و ایرانی اظهار کردند که هند درصدد دریافت معافیت دیگری از واشنگتن برای ادامه خرید نفت ایران پس از پایان مهلت نخستین معافیت در ماه مارس است و هم‌زمان روی مکانیسمی برای فراهم کردن امکان انجام مبادلات نفتی با استفاده از روپیه از سوی شعبه یک بانک ایرانی کار می‌کند.