08:49 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ضا رحمانی

منطقه صنعتی مشترک ایران و آذربایجان احداث می‌شود
پایگاه خبری راد: نشست مشترک وزیر صنعت و معدن و تجارت کشورمان با وزیر اقتصاد آذربایجان با توجه به روابط رو به توسعه دوطرف، بر ایجاد یک منطقه صنعتی مشترک و سرمایه گذاری گمرکی و صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، معدنی و تجهیزات صنعتی تاکید و توافق شد.
توضیحات وزیر صنعت درباره واردات مواد اولیه
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مباحث مربوط به واردات مواد اولیه توضیح داد.
 اولویت اول ما در سال جدید حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: سرعت و حجم منابع مالی باید بیشتر شود تا به اهداف تولید برسیم. با این حال اولویت اول ما در سال ۹۸ حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود.
برای جبران خسارت سیل از کدام جیب پول برداریم؟
پایگاه خبری راد: ایجاد خسارت در حوزه‌های زیرساختی، کشاورزی و مسکونی در سیلاب اخیر باعث شده دولت برای تأمین مالی این خسارات از محلی غیر از بودجه به تکاپو بیفتد؛ در این باره یک اقتصاددان معتقد است استفاده از تسهیلات بانکی به دلیل افزایش اضافه برداشت بانک‌ها و بدهی آنها به بانک مرکزی باعث افزایش پایه پولی و تشدید تورم خواهد شد و در عوض دولت بهتر است برای جبران خسارات و جبران کسری بودجه به اصلاح یارانه‌های انرژی فکر کند.
دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی
پایگاه خبری راد: "عرضه شرکت‌های خودروساز به بازار در هیچ شرایطی نباید متوقف شود. اگر این اتفاق بیفتد قطعاً شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود."
ضرورت توجه به طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوانداری در استان‌های سیل‌زده
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسؤولان اجرایی را قرائت کرد.
امسال تولید ۱.۲ میلیون خودرو را در برنامه داریم/خودروسازهای بزرگ واگذار می‌شوند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش سه برابری تولید خودرو در کشور در اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود.
"صادرات" نباید به بازار داخل لطمه بزند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: توسعه صادرات نباید باعث لطمه به بازار داخلی شده و مردم با کمبود کالا مواجه شوند.
دستور رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تأمین نقدینگی و مواد اولیه واحدهای صنعتی در سال ۹۸، از دستور رئیس‌جمهور به بانک مرکزی برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خبر داد.
صادرات به عراق تا ۲ سال دیگر باید به ۲۰ میلیارد دلار برسد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به عراق ۲۰ میلیارد دلار برای صادرات هدف‌گذاری شد که باید این مهم تا سال ۱۴۰۰ اجرایی شود.
خسارت ۲۰۰۰میلیارد تومانی سیل به واحدهای تولیدی و صنفی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خسارت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی سیل به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی از کمک به واحدهای این بخش از طریق امهال وام، معافیت مالیاتی و نظایر آن خبر داد.
تصمیم‌گیری برای جبران خسارت واحدهای تولیدی سیل زده در جلسه آینده دولت
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصمیم گیری نحوه جبران خسارت واحد های تولیدی سیل زده در جلسه آتی هیات دولت خبر داد.
شهرک‌های صنعتی به حالت آماده‌باش درآمدند
پایگاه خبری راد: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت تمامی شهرک‌های صنعتی در معرض بارندگی کشور به حالت آماده‌باش درآمدند.
صادرات سیب زمینی و پیاز ممنوع شد
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ابلاغی به گمرکات کشور، صادرات سیب‌زمینی و پیاز را ممنوع اعلام کرد.
تعطیلی پرسنل عملیاتی، تا پایان موج جدید بارش‌ها لغو شد/ستاد مدیریت بحران ۲۴ ساعته شد
پایگاه خبری راد: با توجه به وقوع سیل، سیلاب و آبگرفتگی در برخی استان‌های کشور طی روزهای اخیر و هشدار سازمان هواشناسی در مورد موج جدید بارش‌ها بویژه در غرب و جنوب غرب، وزیر کشور دستور داد تعطیلات تمام پرسنل و کارکنان عملیاتی لغو شود.