09:46 | شنبه 7 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعت ساختمان

پیگیری‌ها برای امضای سند توسعه تجارت مرزی میان ایران و ترکمنستان
پایگاه خبری راد: رایزن اقتصادی ایران در ترکمنستان گفت: به دنبال امضا کردن توافق روی سند توسعه تجارت مرزی میان دو کشور هستیم که زیربنایی برای تقویت مبادلات مرزی می شود و در سال آینده بر روی این موضوع تمرکز خواهیم کرد.
تامین مالی از طریق بازار سرمایه به اقتصاد کمک می کند
پایگاه خبری راد: در دومین همایش تامین مالی از طریق بازار سرمایه کارشناسان این حوزه به استفاده از ابزارهای مالی در بازار سرمایه تاکید کردند و این موضوع را از راهکارهای رشد اقتصاد بیان کردند.
کاربردی شدن نانو چسب‌های بومی‌ در سازه‌های بیمارستانی/راهکاری برای محافظت سازه در برابر آتش
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید نانو چسبی شده است که علاوه بر کاهش وزن سازه و بی‌نیازی سازه‌ها به پیچ و رول‌پلاک در نمای ساختمان، قابل اجرا بر روی هر زیرساخت مستحکمی از قبیل فریم فلزی، بتن و پلاستر ماسه و سیمان است؛ از این رو از این محصول در سازه‌های بیمارستانی و مصلای امام خمینی (ره) استفاده شده است.
سال 98 بازار خوبی برای صنعت فولاد ایجاد می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از فعال شدن صنعت ساختمان سخن به میان آورد و بیان کرد: در سال آینده حوزه مسکن رونق پیدا خواهد کرد لذا بازار خوبی برای صنعت فولاد در سال آینده ایجاد خواهد شد.
نصب جعبه "مدیریت حریق" در ساختمان‌های حساس و عمومی الزامی شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از الزام نصب نقشه های اقدام اطفای حریق در ساختمان های بلند مرتبه خبر داد و گفت: در صورتی که این باکس‌ها نصب نشود پایانکار صادر نمی شود.
انتقال بین‌بانکی بزرگترین چالش تجارت ایران و سوریه
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی اصفهان بزرگترین چالش پیش روی تجارت استان اصفهان و سوریه انتقال بین بانکی برشمرد و گفت: خرید بلندمدت و پرداخت وجه کالا پس از فروش در بازارهای داخلی سوریه از شروط بازرگانان سوری است.
رهاشدگی ۲۱ هزار ساختمان پرخطر پایتخت
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با بیان اینکه نصف مردودی‌های خودروهای سنگین در معاینه فنی مجدد دارای برگه معاینه فنی هستند، خواستار نظارت جدی وزارت راه بر عملکرد مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین شد.
بازار مسکن در سال 1398
پایگاه خبری راد: بعضی کارشناسان می‌گویند که به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های ساختمانی، قیمت واحدهای نوساز در سال آینده بالا می‌رود اما حداقل پنج گزاره که به تایید کارشناسان رسیده حاکی از آن است که چنین احتمالی بعید به نظر می‌رسد.
فشار سنگینی مالیات بر روی شانه های انبوه سازان مسکن!
پایگاه خبری راد: دبیر کانون انبوه‌سازان با بیان این که سنگینی مالیات بر گرده بخش تولید مسکن به زودی باعث فرار فعالان این عرصه می‌شود، گفت: در قانون مالیات‌های مستقیم، فعالان صنعت ساختمان که به تولید و اشتغال کشور کمک می‌کنند همتراز برخی موج‌سواران که تعادل بازار را به هم می‌زنند قرار گرفته‌اند.
تحلیل بازار مسکن!
پایگاه خبری راد: در شرایطی که آمارها از رکود تورمی بازار مسکن حکایت می‌کند، ۲۱ تحلیل کارشناسی از وضعیت فعلی و آینده این بازار را مرور می‌کنیم.
 پیشنهاداتی برای خروج مسکن از رکود
پایگاه خبری راد: در شرایطی که بازار مسکن در رکود تورمی قرار گرفته کارشناسان پنج راهکار را برای بهبود اوضاع این بخش ارایه کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به افزایش سقف تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان، هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در جهت تقویت انبوه‌سازی، فسادزدایی، اجرای قوانین موثر و کوشش برای اجرای بازآفرینی پایدار اشاره کرد.
مسکن پیشران عبور از تحریم‌هاست
پایگاه خبری راد: دبیر کانون انبوه‌سازان گفت: صنعت ساختمان به عنوان یک حوزه‌ پیشران که عمده نهاده‌های آن در داخل تولید می‌شود از ظرفیت بالایی برای عبور از تحریم‌هایی آمریکا برخوردار است، اما سازندگان شرایط خوبی ندارند و انتظار داریم وزیر جدید راه و شهرسازی، بخش خصوصی را ببیند.
تحریم تاثیری بر بازار مسکن ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: تحریم‌ها ممکن است اثرات کوتاه‌مدتی بر روی بخش مسکن ایجاد کند اما منجر به گران‌تر شدن مسکن نخواهد شد، زیرا هم‌اکنون نیز قیمت‌ها بالاتر از توان مردم است.
تشریح برنامه‌های آینده نظام مهندسی استان تهران
پایگاه خبری راد: در آستانه‌ی هشتمین دوره فعالیت هیات مدیره‌های سازمان نظام مهندسی با احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در دوره هفتم که هم‌اکنون به دوره هشتم نیز راه یافته و برخی اعضای جدید هیأت مدیره درخصوص مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه های آنها گفت‌وگو کردیم که احمد خرم به مانند ماه‌های اخیر از ناتوانی در جلوگیری از فساد، نبود برنامه‌ریزی و نبود شفافیت بین مدیران کلان در اغلب دستگاه‌ها سخن گفت.
درآمد نجومی ترکیه از فروش آپارتمان به همسایگان
پایگاه خبری راد: در شرایطی که ترکیه طی ۱۴ سال اخیر بیش از ۴۲ میلیارد دلار از طریق فروش مسکن به اتباع خارجی عمدتا از کشورهای همسایه به دست آورده، ایران در جذب سرمایه‌گذاری، توفیق چندانی نداشته است.