12:27 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعتگران

تلاش صنعتگران تهران برای آزادسازی ١٠٢ زندانی نیازمند
نماد برتر- مدیرعامل شهرک‌های صنعتی تهران گفت: جمعی از صنعتگران استان تهران با پیگیری شهرک‌های صنعتی این استان در تلاش برای آزادسازی ١٠٢ نفر از زندانیان نیازمند هستند.
رشد منفی اقتصادی جایگاه کشور در رقابت‌پذیری اقتصادی را کاهش می‌دهد
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه گفت: رشد منفی اقتصادی موجب تنزل جایگاه ایران در رقابت‌پذیری اقتصادی می‌شود.
وزیر صمت: به اذن رهبر معظم انقلاب باید ۱.۵ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال روستایی هزینه شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه(۲۵ مرداد) به استان همدان و شهرستان ملایر سفر کرد. بازدید از واحدهای تولیدی مبل و منبت، بافتینه و بافتسان و نشست با فعالان اقتصادی شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های سفر رحمانی به ملایر بود. این دعوت از سوی استاندار و پیگیری‌های فرماندار ویژه ملایر صورت گرفت و رحمانی از واحدهای تولیدی بزرگ استان همچون بافتسان و بافتینه و واحد تولید مبل و منبت در ملایر بازدید کرد.
۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد
پایگاه خبری راد: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از آماده بودن طرح‌های صنعتی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت که مراسم روز ملی صنعت و معدن روز دهم تیر ماه در تهران و از ۱۱ تا ۳۱ تیر در استان‌ها برگزار خواهد شد.
سواد مالی سرمایه‌گذاران حلقه گم‌شده بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: نداشتن سواد مالی کافی در بین سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای بازار سرمایه سبب زیان آنها در این بخش شده است که مدیرعامل مرکز مالی ایران تاکید دارد تصمیم‌گیری با علم سبب می‌شود طول دوره‌ای که شخص منابع مالی خود را در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری می‌کند بیشتر شود و در غیر این صورت این دوره کوتاه و همراه با ضرر خواهد بود.
به‌زودی بیش از ۱۰۰ هزار خودرو عرضه می‌شود
پایگاه خبری راد: دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از نمایشگاه قطعات خودرو سایپا و ایران خودرو گفت: هفته گذشته بخشی از قطعات خودروهای انبار شده سایپا و ایران خودرو تأمین شد و به زودی علاوه برعرضه تولید روزانه بیش از ۱۰۰ هزار خودرو به بازار عرضه می‌شود.
قانون مالیات بر ارزش افزوده را یکپارچه اجرا کنید
پایگاه خبری راد: عضو سابق کنفدراسیون صنعت ایران معتقد است که قانون مالیات بر ارزش افزوده باید شفاف و جامع باشد و زمینه‌ای برای معافیت بخش‌هایی از اقتصاد از پرداخت این نوع مالیات را فراهم نکند.
تصویب ۳ مصوبه جدید توسط سران قوا در حمایت از تولیدکنندگان
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از تصویب سه مصوبه جدید توسط سران قوا برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران خبر داد.
تحریم صنایع فلزات کم اثرتر از محدودیت‌های داخلی است
پایگاه خبری راد: به گفته یک فعال معدنی، تحریم جدید آمریکا موضوع تازه‌ای نیست که بخواهد چندان بر عملکرد فعالان این حوزه تاثیرگذار باشد و برعکس سبب خیر شد تا مسئولان کمی بشتر به فکر باشند تا از محدودیت‌ها داخلی بکاهند.
عارف: راه فروش نفت بسته نیست
پایگاه خبری راد: درآمد کشور تنها به فروش نفت محدود نمی‌شود، البته که اگر تصمیم به صادرات نفت داشته باشیم می‌توانیم این کار را تحت هر شرایطی انجام دهیم و راه بسته نیست؛ خودمان تصمیم گیرنده نهایی هستیم و مطمئناً کشور تسلیم تحریم‌ها نخواهد شد.
۹ میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: رئیس هیأت عامل ایمیدرو از ۹ میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی در سال گذشته خبر داد.
محدودیت‌های داخلی اقتصاد را کنار بزنیم
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران معتقد است در شرایطی که محدودیت‌های خارجی تلاش برای افزایش فشار بر فعالان اقتصادی ایران دارند، تغییر سیاست‌های داخلی و حرکت به سمت تسهیل آنها اهمیت بسیار زیادی دارد.
سیل تاکنون آسیبی به واحدهای تولیدی خوزستان وارد نکرده است
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: تا به این لحظه سیل آسیبی به زیرساخت‌ها، تجهیزات و ماشین آلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز وارد نکرده است.
خسارت ۲۰۰۰میلیارد تومانی سیل به واحدهای تولیدی و صنفی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خسارت حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومانی سیل به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی از کمک به واحدهای این بخش از طریق امهال وام، معافیت مالیاتی و نظایر آن خبر داد.
فشار ناشی از گریزهای مالیاتی را چه کسانی متحمل می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: درخواست معافیت‌های مالیاتی در سال گذشته بارها از سوی تولیدکنندگان بیان شده، اما فقط در یک مورد این اتفاق افتاده و عضو هیئت مدیره کنفدراسیون صنعت معتقد است که فشار ناشی از گریزهای مالیاتی نیز به بخش صنعت، بنگاه و کارمندان شناسنامه‌دار وارد می‌شود.