12:46 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق توسعه ملی

بورس در دام تصمیمات سیاسی
نماد برتر- بورس ایران پس از روی کار آمدن دولت یازدهم می‌رفت تا جایگاه واقعی خود که همانا تاثیرگذاری بیشتر در اقتصاد و تولید ایران بود را به دست آورد.
دلار ۱۷.۵ هزار تومانی و پیش بینی فروش یک میلیون بشکه نفت در بودجه
نماد برتر- نماینده مجلس از در نظر گرفتن دلار ۱۷.۵ هزار تومانی و پیش بینی فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.
برای اولین بار همه منابع مالی قرارداد‌های نفتی فقط از بورس تامین خواهد شد
نماد برتر- وزیر نفت گفت: به دلیل کمبود منابع صندوق توسعه ملی و برای اولین بار همه منابع مورد نیاز قرارداد‌های نفتی فقط از بازار سرمایه تامین خواهد شد.
تزریق مرحله دوم نقدینگی به بورس با پیش بینی ۲.۵ هزار میلیارد تومان
نماد برتر- مدیرعامل صندوق توسعه ملی از پیش بینی تزریق ۲.۵ هزار میلیارد تومان در مرحله دوم حمایت از بورس تا پایان سال و از محل برگشت تسهیلات خبر داد.
پیش بینی تورم نقطه به نقطه و سالیانه ۴۵ و ۳۸ درصدی
نماد برتر- طبق پیش بینی مرکز پژوهش های مجلس ، تورم نقطه به نقطه و سالیانه تا پایان سال جاری به ۴۵ و ۳۸ درصد می‌رسد.
سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی با اعضای اکو
نماد برتر- مدیرعامل صندوق توسعه ملی ایران از سرمایه‌گذاری مشترک اعضای اکو با هدف توسعه سریع اقتصادی در منطقه خبر داد.
مصوبات بورسی مجلس درباره معرفی زیرمجموعه های دولتی برای عرضه و ...
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از تصویب میزان واریز مالیات و سود سهام شرکت های دولتی و بانکها، معرفی زیرمجموعه قابل واگذاری دستگاه‌های دولتی برای عرضه سهام در بورس و ... خبر داد.
۶ راهکار مرکز پژوهش‌های مجلس برای جبران کسری بودجه ۱۴۰۰
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس با هدف جبران کسری بودجه سال آینده ۶ راهکار به دولت ارائه کرد که ضمن درآمد زایی بالا موجب افزایش تورم و تشدید فشارهای اقتصادی به مردم نمی‌شود.
حمایت ۱.۴ میلیونی شاخص هم از دست رفت / اثر عوامل سیاسی و اقتصادی
نماد برتر- شاخص بورس در آخرین روز کاری، کانال ۱.۴ میلیونی را از دست داد و به نظر می رسد شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی بیشترین اثر را بر نوسان بورس داشته و عملکرد شرکت‌ها کمتر در قیمت‌ ها تاثیر دارد.
دولت سهم صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه را اصلاح می کند
نماد برتر- رئیس جمهور از اعمال اصلاحیه لازم در لایحه بودجه سال آینده در خصوص سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی خبر داد.
پیشنهادات چهارگانه بخش خصوصی برای بودجه۱۴۰۰
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، این اتاق لایحه بودجه ۱۴۰۰ را بررسی، نقاط ضعف و قدرت آن را ارزیابی کرده و درنهایت پیشنهادهای عملی برای اصلاح برخی مشکلات آن را ارائه کرده است.
بدبینی به فروش روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت در لایحه بودجه
نماد برتر- عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با اعلام بدبینی به فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت در لایحه بودجه سال آینده گفت: دولت نمی‌تواند بیش از یک میلیون بشکه در بودجه خرج کند.
انتشار اوراق نفتی ۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت حذف شد / پیشنهاد جایگزین
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مخالفت با انتشار اوراق سلف نفتی ۷۰ هزار میلیارد تومان دولت در سال آینده و فروش قطعی تا ۹۰ هزار میلیارد تومانی نفت خبر داد.
تحلیلی از مواضع رهبر انقلاب درباره لایحه بودجه / بودجه سیاسی ممنوع
نماد برتر- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از ارسال نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور در تعیین برداشت از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و تحلیلی از این رویداد ارایه کرد .
لایحه بودجه سال آینده به دو دلیل قابل تایید نیست !
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری به رئییس جمهور ، لایحه بودجه۱۴۰۰ را غیرقابل تایید اعلام کرد.