18:12 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات کشور

تکلیف بازار نفت چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: این روزها و در آستانه اجلاس وزارتی اوپک، قیمت‌های نفت خام شاخص برنت در حال حاضر کمی بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه است و اکثر کشورهای اوپک و غیراوپک مشارکت‌کننده در بیانیه همکاری، این قیمت‌ها را نشانه ثبات و توازن بازار نفت می‌دانند.
اکثر شرکت‌های ایرانی نسل ۱ و ۲ هستند
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اکثر شرکت‌های ایرانی نسل یک یا دو هستند و کمتر شرکتی است که به نسل چهار و پنج رسیده باشد.
اولویت اقتصادی جهش صادرات غیرنفتی است
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری گفت: در شرایط کنونی اولویت کشور حرکت به سمت جهش در صادرات و کم‌کردن اتکا به درآمدهای نفتی است؛ بنابراین همه امکانات را برای افزایش تولیدات صادراتی بسیج می‌کنیم، چراکه برداشتن موانع در مسیر صادرات، کمک شایانی به اشتغال می‌کند.
دولت به سمت ارز تک نرخی پیش رود
پایگاه خبری راد: دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دولت باید به سمت ارز تک نرخی پیش رود و استثنائاتی را برای برخی از حوزه‌‎ها از جمله دارو و کالاهای اساسی ایجاد کند.
برنامه دولت برای فروش نفت در شرایط تحریم
پایگاه خبری راد: با وجود اقدامات خصمانه دولت آمریکا برای فشار حداکثری روی ایران و قطع درآمدهای نفتی، تحلیلگران عقیده دارند که صادرات نفت ایران صفر نخواهد شد و مردان نفتی ایران هم نوید آینده روشنی برای بخش انرژی می‌دهند.
نشست رؤسای اتاق‌های بازرگانی ایران و کشورهای همسایه برگزار می‌شود
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران و مسئول اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی در حوزه صادرات از برگزاری نخستین جلسه شورای مشورتی رؤسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و کشورهای همسایه با توجه به پروژه اصلی سازمان توسعه تجارت ایران در اقتصاد مقاومتی و از جمله ۱۰ پروژه اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.
وابستگی ما به نفت خلاصی ندارد!
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است کاهش وابستگی به نفت زمانی اتفاق می‌افتد که منابع و تسهیلات بانکی به سمت بخش‌های تولیدی برود و مردم رغبت کنند کالای با کیفیت ایرانی را بخرند.
کاهش سهم زنان در مشاغل و پست‌های مدیریتی
پایگاه خبری راد: با وجود آن که در سالهای اخیر افزایش مشارکت اقتصادی زنان همواره مورد توجه بوده اما متاسفانه آمارهای موجود حاکی از آن است که علیرغم افزایش چشمگیر تعداد زنان توانمند و کارآفرین در کشور، میزان مشارکت اقتصادی زنان به ویژه در مشاغل مدیریتی و در تصدی پستهای مدیریتی بسیار ناچیز و اندک است.
اصلاح سیاست‌های ارزی برای حمایت از صادرات
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: باید به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌هایی که در سال گذشته از سوی عده‌ای صورت گرفت، سیاست‌های ارزی کشور در سال جاری تغییر کند.
ظهور ۶۴۴۷ صادرکننده جدید در سال ۹۷/ انگیزه آنها بازگشت ارز نبود
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات ۴۴.۳ میلیارد دلاری در سال ۱۳۹۷ خبر داد که بیش از ۲۴.۱ میلیارد دلار از آن به کشورهای همسایه صادر شده و در مقایسه با سال ۱۳۹۶ سه درصد رشد داشته است.
صادرات محصولات سلولزی افزایش می‌یابد
پایگاه خبری راد: رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران از احتمال افزایش صادرات محصولات سلولزی به کشورهای همسایه خبر داد و تاکید کرد که در حال حاضر هیچ مشکلی در تولید محصولات سلولزی و تأمین بازار وجود ندارد.
برنامه‌ریزی ۱۵۰ واحد تولیدی ایرانی برای توسعه مشارکت اقتصادی در عراق
پایگاه خبری راد: رایزن بازرگانی ایران در عراق از برگزاری ۵ رویداد ترویجی برای توسعه ظرفیت‌های مزیت‌دار تولیدی ایران در عراق طی ۳ ماه اول سال جاری خبر داد.
صدور ۸.۲ میلیارد دلار کالای معدنی و صنایع معدنی
پایگاه خبری راد: ارزش صادرات محصولات معدنی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار اعلام شده است. این بخش سهم ۲۱ درصدی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
گله‌مندی دلار ۴۲۰۰ و گرانی کالاها ربطی به بورس کالا ندارد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اسبق شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: گله‌مندی که اکنون در بازار و اقتصاد وجود دارد این است که چرا دلار ۴۲۰۰ تومانی به برخی محصولات تعلق می‌گیرد اما اجناس با قیمت ارز آزاد به مردم فروخته می‌شود؛ این‌ها مواردی است که هیچ ارتباطی با کارکردهای بورس کالا ندارد و اشتباه در تصمیم‌گیری، نبود امکان رصد و نظارت از تولید تا مصرف یکی از دلایل بروز رانت‌ها در وضعیت فعلی است.
صادرات ۴۰ میلیاردی شد/ صدور مجوز ترانزیت کالاهای ایرانی به سوریه از عراق
پایگاه خبری راد: رئیس کل گمرک ایران از افزایش صادرات غیر نفتی به ۴۰ میلیارد دلار در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و اعلام کرد: ترانزیت محموله‌های ایرانی به سوریه و ترکیه از خاک عراق به زودی اجرایی می‌شود.