05:45 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات نفت آمریکا

تصمیم ۳خریدار بزرگ درمورد ادامه خرید نفت از ایران چیست؟
پایگاه خبری راد:موانعی که آمریکا بر سر راه ایران در مبادی صادرات نفت چیده بود، با همکاری ایران و مشتریان نفتی‌اش یکی پس از دیگری در مرز برداشته شدن قرار دارند، به طوریکه پس از درخواست آمریکا از مشتریان نفت ایران برای به صفر رساندن میزان خرید نفت، زمزمه‌های معافیت آمریکا به برخی کشورها به گوش می‌رسد و از همه مهم‌تر چین که بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران است پرچم مخالفت خود با آمریکا را بالا گرفته است.
عقب‌نشینی رسمی آمریکا از موضعش برای تحریم‌ نفت ایران
پایگاه خبری راد: وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن در برخی موارد معافیت برای کشورهایی که زمان بیشتری برای کاهش واردات نفت از ایران نیاز دارند را بررسی خواهد کرد تا از مختل شدن بازارهای نفت جهانی اجتناب کند.
آمریکا در تولید نفت به خودکفایی نمی‌رسد
پایگاه خبری راد: میزان واردات محصولات نفتی به آمریکا در نخستین هفته ژوییه به ۱.۶۷۰ میلیون بشکه در روز رسید که پایین‌ترین میزان در سه سال اخیر بود.
افزایش صادرات نفت آمریکا به هند در آستانه تحریم‌های ایران
پایگاه خبری راد: صادرات نفت خام آمریکا به هند در ماه ژوئن به رکورد جدیدی رسید و از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون نسبت به مجموع صادرات سال گذشته، تقریبا دو برابر شده است.
کاهش قیمت نفت در پی انتقام‌جویی تجاری آمریکا و چین
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه که بازارها در پی اعلام دور جدیدی از تعرفه‌ها از سوی آمریکا و چین روی کالاهای یکدیگر ملتهب بودند، با کاهش روبرو شد.
خوش‌بینی بانک آمریکایی به نفت ۸۰ دلاری
پایگاه خبری راد: با وجود انتظارات فزاینده‌ای که برای اقدام اوپک و روسیه برای افزایش تولید وجود دارد،گلدمن ساکس همچنان دیدگاه خوش بینانه‌ای به قیمت‌های نفت داشته و انتظار دارد نفت تابستان امسال به ۸۲.۵۰ دلار در هر بشکه صعود کند.
خرید نفت چین از آمریکا دو برابر شد
پایگاه خبری راد: فروش نفت آمریکا به چین به مدد قیمتهای بالاتر جهانی، در چهار ماه نخست سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۲ میلیارد دلار افزایش یافت.
وود مکنزی: اوپک مراقب از دست دادن بازار آسیا باشد
پایگاه خبری راد: شرکت مشاوره وود مکنزی هشدار داد اوپک باید مراقب باشد زیرا تولیدکنندگان شیل آمریکا سهم بزرگتری از آسیا که بزرگترین بازار نفت جهان است را ربوده و حضور اوپک در این منطقه را تهدید می‌کنند.
واردات نفت آمریکا به کشور نفت‌خیز خلیج فارس!
پایگاه خبری راد: نفت آمریکا در دسامبر راهی خاورمیانه شد در حالیکه تا چند سال قبل چنین سفری غیرقابل تصور بود.
عوامل مثبت برای افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۱۸
پایگاه خبری راد: نظرسنجی رویترز از تحلیلگران نشان داد تلاش‌های اوپک و روسیه برای محدود کردن تولید به همراه پیش‌بینی‌ها برای رشد قوی تقاضای جهانی قیمت‌های نفت را در سال ۲۰۱۸ بالای ۶۰ دلار در هر بشکه نگه می‌دارد.
نقطه ضعف کشنده نفت آمریکا
پایگاه خبری راد: تولید نفت خام آمریکا دوباره روند رو به رشد پیدا کرده و صادرات نفت آمریکایی به رکورد بالایی رسیده است.
نفت ۶۰ دلاری برای اوپک وسوسه‌انگیز خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: هفته گذشته یکی از خبرنگاران انرژی بلومبرگ در ریاض از اینکه چرا هیچ جشن بزرگی برای صعود برنت به نزدیک ۶۰ دلار به پا نشده است، ابراز تعجب کرد اما اکنون که قیمت پایه بازار جهانی از مرز ۶۰ دلار در هر بشکه عبور کرده، می‌توان تصور کرد بزرگترین صادرکننده اوپک در قفا تا چه حد از رسیدن قیمت به سطحی که این سازمان بدنبال آن بوده، خوشحال است.
ادامه روند افزایش قیمت نفت در سال آینده
پایگاه خبری راد: نظرسنجی رویترز نشان داد قیمت نفت احتمالا در سال ۲۰۱۸ روند افزایشی با دوره‌هایی از نوسان خواهد داشت زیرا تمدید توافق کاهش تولید اوپک، تولید بالاتر آمریکا را جبران خواهد کرد.
پای غول چینی به پروژه‌های نفتی آمریکا باز می‌شود
پایگاه خبری راد: غول نفتی دولتی چین سرگرم ارزیابی دو پروژه در آمریکا است که ممکن است صادرات نفت منطقه گلف کاست را افزایش داده و تاسیسات ذخیره سازی در کارائیب را گسترش دهد.
نفت در ۶۰ دلار جاخوش کرد
پایگاه خبری راد: بازارهای نفت روز دوشنبه ثابت بودند و برنت تحت تاثیر انتظاراتی که برای تمدید توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک وجود دارد، بالای ۶۰ دلار در هر بشکه ماند.