17:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صادرات سیب

چرا سیب‌ روی دست ایران ماند؟
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت از کاهش ۷۹ درصدی صادرات ارزشی سیب در شش ماهه اول سال جاری خبر داد.
تراز بازرگانی کشاورزی منفی ماند/ برنج، روغن و شکر متهمان ردیف اول
پایگاه خبری راد: در شرایطی که تراز بازرگانی بخش کشاورزی طی سال‌های دولت یازدهم رو به بهبود بود و هرساله با کاهش مواجه می‌شد امسال باکاهش صادرات و افزایش واردات، شاهد منفی ماندن و ثبات نه چندان مثبت در تراز منفی حدود سه میلیارد دلاری در این بخش هستیم و مشخص نیست مسئولان وزارت کشاورزی می‌تواند به وعده خود که همان صفر و مثبت شدن این تراز است، دست پیدا کنند؟
وزارت کشاورزی: فیلم درختان قطع شده سیب مربوط به ایران نیست
پایگاه خبری راد: در حالی که برخی رسانه ها، اخباری مبنی بر قطع درختان سیب در اردبیل به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی منتشر کرده اند، وزرات جهادکشاورزی آن را تکذیب و اعلام کرد که این گونه باغها در ایران وجود ندارد.
سیب‌ها را پس از صادرات دور ریختند تا موز وارد کنند!
پایگاه خبری راد: در حالی‌که وزارت جهاد کشاورزی از سال گذشته سیاست بازار در مقابل بازار را برای تقویت صادرات سیب به کار برد، امسال برخلاف پارسال نه تنها صادرات سیب با کاهش قابل توجه مواجه شد، بلکه واردات موز نیز بیشتر از سال گذشته شد که به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزی، نشان دهنده ناکارآمدی این سیاست گذاری است.
سیب صادراتی شش برابر ارزان‌تر از بازار داخلی
پایگاه خبری راد: صادرات سیب در پنج ماهه امسال در حالی بیش از ۴۲۳ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده که قیمت آن نسبت به بازار داخلی حدود شش برابر نیز ارزان‌تر و کیلویی ۸۸۶ تومان به مشتریان خارجی فروخته می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد