15:09 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای عالی هماهنگی اقتصادی

ادغام باعث افزایش کفایت سرمایه بانک‌ها می‌شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بانکی ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را مناسب دانست و گفت: ادغام در نظام بانکی موجب می‌شود، بانکی قوی‌تر با سرمایه بیشتر تشکیل شود و با کاهش شعب، شاهد کاهش هزینه‌ها و بالارفتن نسبت کفایت سرمایه و بهبود وضع مالی خواهیم بود.
کمیسیون اقتصادی پیشنهاد بررسی مشکلات اقتصادی در جلسه غیرعلنی مجلس را بررسی می‌کند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بافق در مجلس خواستار تشکیل جلسه غیرعلنی برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور با حضور مدیران اجرایی شد و نایب رییس مجلس هم از بررسی موضوع در کمیسیون اقتصادی و تصمیم‌گیری مجلس سخن گفت.
ادغام ۵ بانک و موسسه وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه
پایگاه خبری راد: بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه ادغام می‌شوند.
ظرفیت تولید بنزین دو برابر شد
پایگاه خبری راد: وزیر نفت گفت که ظرفیت تولید بنزین در سال ۱۳۹۱، ٥٢ میلیون لیتر بوده که با اضافه کردن اکتان افزا به ٥٨ میلیون لیتر می‌رسید. این میزان در سال جاری به ١٠٥ میلیون لیتر رسیده و تا پایان سال از ١٠٥ میلیون لیتر نیز بیش‌تر خواهد شد. ظرفیت تولید بنزین طی پنج سال دو برابر شده است.
صادرات مرغ ممنوع می‌شود
پایگاه خبری راد: بر اساس اعلام گمرک ایران، صادرات گوشت مرغ از ابتدای اسفند ماه تا پایان ماه مبارک رمضان ممنوع شد.
تلاش می‌کنیم حقوق‌ اسفند از نیمه دوم آن پرداخت شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم حقوق‌ اسفند را از نیمه دوم آن پرداخت کنیم، گفت: یارانه اسفند ماه نیز زودتر از موعد مقرر پرداخت می‌شود.
تقویت نظارت بانک مرکزی بر مؤسسات اعتباری، بهبود مدیریت آنها و حمایت از حقوق سپرده‌گذاران
پایگاه خبری راد: شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور و با حضور دیگر اعضا تشکیل جلسه داد.
سهام عدالت و بانکداری بدون ربا موضوع صحبت پورابراهیمی با مراجع
پایگاه خبری راد: ‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون بانک مرکزی ما مربوط به سال ۱۳۵۱ است، و قانون عملیات بانکی بدون ربا نیز مربوط به سال ۱۳۶۲ است، اظهار کرد: بازنگری در این قوانین پس از چندین دهه نیازی مبرم بود که ما به آن ورود کردیم.
نطق اسماعیلی درباره ضرورت جلوگیری از کاهش میزان جنگل‌های کشور
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نور و محمود آباد در مورد بحران جنگل و طبیعت ایران و آمار کاهش پوشش جنگلی کشور اظهار کرد: اگر روند به همین شکل پیش برود طی ۸۰ سال آینده جنگل‌ها صفر هکتار خواهد شد.
افزایش چند ده درصدی قیمت خودروهای داخلی تورم‌زاست
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: افزایش چند ده درصدی قیمت خودروهای پرتیراژ و کم تیراژ اقدامی غیر قابل قبول و دارای آثار تورمی و اقتصادی بسیار منفی است و اصلا نباید بار مالی خروج خودروسازان و قطعه‌سازان از بحران بر دوش مردم گذاشته شود.
صادرکنندگان چانه می‌زنند
پایگاه خبری راد: در حالی که فرصت سه‌ ماهه صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به پایان رسیده، هنوز برخی از صادرکنندگان در مقابل اجرای این بخش‌نامه بانک مرکزی مقاومت می‌کنند و به دنبال تغییر آن هستند.
۳۴۶۰ خودرو در صف ترخیص از گمرک + مدل خودروها
پایگاه خبری راد: مدیرکل گمرک شهید باهنر بندرعباس تعداد خودروهای موجود در این گمرک که در انتظار ترخیص هستند را ۳۴۶۰ دستگاه اعلام کرد.
 برنامه‌های لازم برای اصلاح نظام بانکی طراحی می شود
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل بانک مرکزی از طراحی برنامه‌های لازم برای اصلاح نظام بانکی خبر داد و تاکید کرد که این امر به تدریج اجرایی خواهد شد.
مهلت بازگشت ارزی صادرکنندگان تمام شد
پایگاه خبری راد: باتوجه به مهلت سه ماه به صادرکنندگان برای بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، اکنون این مهلت تمام شده و صادرکنندگانی که نسبت به این امر اقدام نکرده‌اند باید تسریع کنند؛ در غیر اینصورت بانک مرکزی مکلف است اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.
مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی حداکثر ظرف ۴۸ ساعت با دستور مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود
پایگاه خبری راد: در یازدهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، وزیر کشور ضمن مرور آثار مبارک تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، از این تدبیر مقام معظم رهبری تجلیل کرد.