13:06 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای اسلامی

بهارستان؛ همگام و همراه سازمان بورس برای رونق بازار سرمایه
مجلس شورای اسلامی موظف است سازمان بورس را در مسیر تحقق اهداف اصلی و بنیادی با محور رونق بازار حمایت کند.
طرح مالیات بر عایدی سرمایه‌؛ بازگشایی مسیر تولید و اشتغال
در طرح مالیات بر عایدی سرمایه قرار است سرمایه‌ها به جای خروج از مسیر تولید وارد عرصه تولید و اشتغال شده و دست دلالان از بازار کوتاه شود.
کاهش قیمت چهارچرخ‌ها با تصویب طرح ساماندهی
قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است و واردات مدیریت شده خودرو می تواند موجب کاهش حباب کنونی بازار شود.
پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس
اگر روند قیمت گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین گیر می‌شوند.
زیرساخت‌های بازار سرمایه به یاری یک میلیون مسکن می‌آیند
عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه در مقیاس کلان می‌تواند تأثیر مثبت بر قیمت‌ها داشته و از ایجاد بازار مکاره جلوگیری کند.
بار چرخه معیوب قیمت‌گذاری دستوری روی دوش مردم
وجود برخی تحرکات برای اجرای سیاست قیمت‌گذاری دستوری در دولت سیزدهم بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را نگران کرده است. در شرایطی که دولت سیزدهم با شعار مقابله با رانت و فساد وارد میدان عمل شده و رییس جمهور نیز بارها بر مشورت و تعامل با فعالان صنعت و کارشناسان به منظور اتخاذ تصمیمات مهم، تاکید داشته است اما بار دیگر اظهاراتی در مورد کنترل قیمت کالاها و حمایت از مردم به گوش می‌رسد. این روند حتی تابلوی بازار سهام را قرمز پوش کرد تا مشخص شود سهامداران نیز به خوبی با اثرات زیان بار قیمت‌گذاری بر فعالیت شرکت‌های تولیدی آشنا هستند.
آینده بازار نیازمند اصلاح است
مدیران کشور برای ترمیم دوباره بازار سرمایه تلاش کنند تا شاهد تکرار دوباره رکود نباشیم.
حل بن بست‌های اقتصادی با تصمیم‌های درست
هر تصمیم اشتباه در حوزه اقتصادی می‌تواند به ضرر و زیان مردم تمام شود بنابراین نمایندگان مجلس باید در حوزه اقتصاد و همچنین بازار سرمایه ضمن داشتن دانش کافی با کلیات مسائل بازار آشنا باشند.
هدایت نقدینگی به سمت تولید از مسیر بازار سرمایه
بازار سرمایه می‌تواند ضمن کمک به تولید کشور و رونق دادن آن، برای اقتصاد ملی و افزایش ارزش پول ملی بسیار موثر باشد و از تورم پیشگیری کند.
اعتماد را با شفاف سازی عملکردها به اقتصاد کشور برگردانیم
سهامداران بازار سرمایه باید نسبت به عملکرد نهادهای مالی، اطلاعات کافی داشته باشند تا با خیالی راحت و اطمینان بیشتر نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.
شفاف سازی گام اول اعتماد سازی در بازار سرمایه
دستگاه‌های دولتی براساس مأموریتی که دارند باید شفاف سازی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و دارایی‌های مردم را به درستی مدیریت کنند.
بازار سرمایه شفاف تر شد
انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس توانست درک متقابلی بین فعالان این حوزه و سازمان ایجاد کند و استحکام روابط را بیش از پیش افزایش دهد.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
پوشش ریسک ساخت مسکن در بورس کالا
با توجه به نهایی شدن طرح جهش تولید مسکن از سوی شورای نگهبان، وزارت اقتصاد باید برای پوشش ریسک ساخت مسکن، امکان پیش خرید و سایر ابزارهای پوشش ریسک خرید مصالح ساختمانی در بورس کالا را فراهم کند.
آمادگی فولاد مبارکه برای كمك به ساماندهی بازار در فصل جدید وزارت صمت
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با صدور پیامی، ضمن تبریک به جناب آقای دکتر سیدرضا فاطمی‌امین جهت انتصاب به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، آمادگی این شرکت را برای هم‌افزایی بین شرکت‌های صنعتی و کمک به ساماندهی بازار در فصل جدید فعالیت‌های این وزارتخانه اعلام کرد.