23:46 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شلمچه

عدم همکاری بانک مرکزی عراق برای تأمین ارز زائران اربعین
پایگاه خبری راد: رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی می‌گوید، بانک مرکزی عراق نسبت به صدور مجوز برای دایر کردن باجه‌های بیشتر در عراق جهت پرداخت ارز به زائران، همکاری لازم را ندارد و از این رو زائران با مشکلاتی مواجه شده‌اند.
نصب بالن‌های اینترنتی در مناطق مرزی در ایام اربعین/تامین ارتباطات ماهواره‌ای برای هلال‌احمر
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران از نصب بالن‌های اینترنتی در مرزهای "شلمچه"، "چزابه" و "مهران" خبر داد و گفت: علاوه بر آن به منظور ایجاد ارتباطات پایدار، خدمات ماهواره‌ای برای نیروهای امدادی هلال احمر ایجاد خواهد شد.
زمینه برقراری هشت میلیون دقیقه مکالمه روزانه در اربعین فراهم شد
پایگاه خبری راد: مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تامین زیرساخت‌های ارتباطی برای اربعین، از زمینه‌سازی برای برقراری هشت میلیون دقیقه مکالمه روزانه در این مراسم خبر داد.
پیشنهاد وزیر ارتباطات برای کاهش نرخ مکالمه در ایام اربعین
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش نرخ مکالمه به دلیل افزایش نرخ ارز خبر داد و گفت: تماس‌های دو سیم‌کارت ایرانی در عراق بسیار گران می‌شود، از این رو زوار برای تماس با ایران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که تماس از ایران به عراق باشد؛ چون نرخ مکالمه ارزان‌تر می‌شود.
جزئیات نرخ بلیت اتوبوس‌های اربعین
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه شرکت‌های مسافربری با بیان اینکه در مراسم اربعین امسال نیز مانند سال‌ قبل افزایش قیمت بلیت اتوبوس اجرایی نشده، گفت: نرخ بلیت اتوبوس‌ها بسته به نوع‌شان برای مراسم اربعین امسال از ۴۶ هزار تومان تا ۷۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
آب پیش‌بینی شده برای مرزهای خوزستان متناسب با حجم زائران نیست
پایگاه خبری راد: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: به نظر می‌رسد در زمینه تأمین آب در مرزهای شلمچه و چذابه مشکلاتی وجود دارد و میزان آب پیش‌بینی شده متناسب با تردد حجم زائران نیست.
ایران مسیر ترانزیت بین المللی را ۲۴ روز کوتاه می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن از رسیدن کار راه‌آهن قزوین–رشت به مراحل پایانی خود خبر داد و گفت: این ابرپروژه ملی در نیمه دوم سال توسط مقام‌های ارشد کشور افتتاح رسمی می‌شود.
آغاز طرح 21 روزه امداد و نجات اربعین از 21 مهر ماه
پایگاه خبری راد: دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در جلسه کمیته امداد و نجات ستاد اربعین که با حضور نمایندگان مختلف دستگاه‌های متولی در ارائه خدمات به زائران در اربعین برگزار شد، از آغاز رسمی عملیات درمان و امداد و نجات از 26 مهرماه در داخل کشور و عراق خبر داد.
پیش‌بینی سفر بیش از 2 میلیون زائر به عراق در اربعین
پایگاه خبری راد: فرمانده ناجا از پیش بینی سفر بیش از دو میلیون زائر از مرزهای مختلف کشور در ایام اربعین به عراق خبر داد.
نصب فیبر نوری در مرز ایران و عراق /افزایش کیفیت ارتباط زائران ایرانی در اربعین
پایگاه خبری راد: فراهم کردن امکانات ارتباطی در زمان اربعین و حج واجب در سال‌های گذشته، همواره از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و در صورت مناسب بودن شرایط ارتباطی، یکی از موفقیت‌های هر سال را رقم می‌زند.
معادن کشور طی 4 سال به شبکه ریلی وصل می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ۴۰۰ کیلومتر خطوط ریلی فرعی و آنتنی برای اتصال معادن، مراکز صنعتی و مراکز بار در سطح کشور به شبکه سراسری راه‌آهن ایران در دست ساخت است که در چهار سال آینده تکمیل می‌شود.
نگاهی به بازارهای صادراتی گاز ایران در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: میزان صادرات گاز ایران در سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ حدود ۶۰ درصد رشد داشته و آنطور که مسئولان گفته اند خبرهای خوبی در بخش صادرات گاز ایران در سال جاری در راه بوده و قرار است صادرات روزانه گاز ایران به ۶۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.
آخرین اخبار از صادرات گاز به بصره
پایگاه خبری راد: مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز ایران آخرین اخبار از آغاز صادرات گاز ایران به بصره را تشریح کرد.
آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه به بصره در سال جاری
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: برای انتقال بار مورد تقاضا در محور جنوب با مشکل تنگنای ظرفیتی در حد فاصل اندیمشک تا دورود مواجه هستیم.
آخرین وضعیت ساخت کریدور شماره ۱ راهی کشور
پایگاه خبری راد: کریدور شماره یک راهی کشور که سواحل جنوب را از طریق یک شبکه بزرگراهی به یکدیگر متصل می‌کند به نیمه راه خود رسیده و می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به طور کامل زیر بار ترافیک رود.