02:08 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شرکت ارتباطات زیرساخت

تماس رایگان برای مخاطبان همراه
پایگاه خبری راد: تشدید برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی، قابلیت شارژ مجدد کارت‌های تلفن همگانی و راه‌اندازی سرویس جدید از سوی مخابرات ایران، برخی از مهم‌ترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته جاری بود.
تخفیف پهنای باند اینترنت دانشگاه‌ها
پایگاه خبری راد: بهره‌برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور در حالی موجب کاهش تعرفه ۵۰ درصدی خدمات دانشگاه‌ها شد که این بحث طی یک سال گذشته، به‌صورت جدی مطرح شده و پس از اتصال دانشگاه‌های مراکز استان‌ها به این شبکه، در فازهای بعدی اتصال دانشگاه‌ها و مراکز علمی سایر شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.
ارایه خدمات دولت الکترونیکی از پیام‌رسان‌های داخلی
پایگاه خبری راد: به گفته معاون وزیر ارتباطات، جهت گسترش خدمات پیام‌رسان‌ها به امور شهروندی، خدمات دولت الکترونیکی طی دو هفته آینده از طریق پیام‌رسان‌ها قابل دسترس خواهد بود.
 قیمت مکالمات بین‌الملل کاهش می یابد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این‌که شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند با انعطاف‌پذیری بیش‌تری کار کنند و قراردادهای بهتری با خارجی‌ها ببندند،‌ گفت: اگر آن‌ها بتوانند قیمت‌های مناسب‌تری بگیرند، ممکن است بتوانند تخفیفی به مردم بدهند.
 استفاده از محتوای آنلاین تصویری در ایران رشد ۱۰۰ درصدی داشته است
پایگاه خبری راد: رشد محتوای داخلی از اهداف شبکه ملی اطلاعات است و به گفته‌ی مسوولان این حوزه، با سرمایه‌گذاری عظیمی که در بخش دسترسی اپراتورهای سیار صورت گرفته، ترافیک VOD با رشد چهار برابری مواجه شده است.
مطالبات علما و مراجع از وزارت ارتباطات یک فرصت است
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اقداماتی که برای افزایش ظرفیت شبکه انتقال داخل ایران انجام شده، از افزایش ظرفیت شبکه IP کشور به ۱۸.۵ ترابیت بر ثانیه خبر داد.
افزایش درآمد اپراتورها در راه است
پایگاه خبری راد: شرکت ارتباطات زیرساخت ایران قصد دارد سرویس مکالمات بین‌الملل را از انحصار خود خارج کرده و ارائه خدمات مکالمات تلفنی بین‌الملل را به اپراتورهای ارتباطی و شرکت‌های خصوصی واگذار کند تا از طرفی تصدی شرکت ارتباطات زیرساخت در این حوزه کاهش و هم‌چنین درآمد اپراتورها افزایش یابد.
 ظرفیت شبکه‌ ترانزیت بین‌الملل افزایش پیدا کرد
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ظرفیت شبکه IP ایران به‌عنوان هسته مرکزی شبکه ملی اطلاعات، سه برابر شده و با اجرای پروژه‌ای در کمتر از ۱۰ ماه آینده، تاخیر، قطعی و در دسترس نبودن‌های شبکه کاهش می‌یابد.
تامین پوشش اینترنت نسل چهارم در مسیر ریلی تهران به قم و مشهد
پایگاه خبری راد: توافق‌نامه ایجاد پوشش نسل چهارم ارتباطات سیار در مسیرهای ریلی تهران-قم و تهران-مشهد امضا شد.
تعرفه‌ی ترجیحی اینترنت؛ حمایت یا ضدتبلیغ؟
پایگاه خبری راد: اعمال تعرفه ترجیحی برای اینترنت بومی یکی از اهداف راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بود اما وزیر ارتباطات معتقد است افزایش دو برابری تعرفه پیام‌رسان خارجی برای حمایت از پیام‌رسان داخلی، نوعی ضدتبلیغ برای پیام‌رسان‌های داخلی محسوب شود.
اقدام ناکام رژیم غاصب در حمله به زیرساخت‌های ارتباطی ایران
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات اعلام کرد که حمله سایبری که با هدف صدمه به زیرساخت‌های ارتباطی امروز انجام شده بود، دفع شد.
وزارت ارتباطات حمایتی از تلگرام‌های فارسی نداشته است
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این‌که فیلترینگ و اقدامات سلبی نتیجه ندارد، تاکید کرد: کاربران ایرانی برای استفاده از پیام‌رسان‌های بومی باید اقناع شوند.
شیوه جدید کلاهبرداری تلفنی
پایگاه خبری راد: پس از هشدار وزیر ارتباطات درباره شیوه جدید کلاهبرداری‌ها از طریق تماس‌های بین‌المللی به تمام مشترکان تلفن همراه توصیه شده که پس از برقراری هر تماس ناآشنا و بین‌المللی و قطع آن، از پاسخگویی مجدد خودداری کنند تا متحمل هزینه‌های سنگین نشوند.
زمینه برقراری هشت میلیون دقیقه مکالمه روزانه در اربعین فراهم شد
پایگاه خبری راد: مدیر کل کنترل، هماهنگی و پایش شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تامین زیرساخت‌های ارتباطی برای اربعین، از زمینه‌سازی برای برقراری هشت میلیون دقیقه مکالمه روزانه در این مراسم خبر داد.
قطعی اینترنت طبیعی است
پایگاه خبری راد: رییس شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این‌که قطعی و اختلال در سایت‌ها تا حدی طبیعی است، گفت: سرویس‌گیرنده باید این مشکلات را به سرویس‌دهنده انعکاس دهد و اگر این مشکلات در حد اختیارات زیرساخت باشد، حتما آن را رفع می‌کنیم.