13:34 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیب درختی

خودداری از چرای دام در مسیر رودخانه‌ها
پایگاه خبری راد: خودداری از چرای دام در مسیر مسیل‌ها و رودخانه‌ها به دلیل سیلابی شدن رودخانه ها، قطع غذادهی در مزارع فضای باز پرورش ماهیان قزل آلا در صورت بارندگی شدید از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۸ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی ارایه شده است.
از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی تا خودداری از صیادی
پایگاه خبری راد: تسریع در برداشت ذرت به دلیل کاهش دما و احتمال خطر سرمازدگی، مراقبت از دام‌های تازه متولد شده در برابر سرما، خودداری از انجام عملیات صید و صیادی به دلیل مواج بودن دریا، آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات پائیزه مثل کلزا، گندم، جو و سبزیجات پائیزه و جلوگیری از ورود سیلاب و باران به استخرهای پرورش ماهی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی مربوط به روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۰ تا ۱۳ آبان) است.
متوسط قیمت اقلام خوراکی شهری+جدول قیمت ها
پایگاه خبری راد: مطابق با اعلام مرکز آمار، بیشترین افزایش قیمت در مهرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل (مهر ١٣٩٦) مربوط به «رب گوجه فرنگی» با ٢٢٧,٨ درصد افزایش بوده است.
توصیه‌های ۵ روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: تأمین سوخت و تنظیم دمای مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش پنج درجه‌ای دما در روز آخر هفته، تسریع در برداشت محصولات مزارع سبزی و کاهش دور آبیاری مزارع پنبه به علت کاهش دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای بازه زمانی امروز تا روز جمعه (۸ تا ۱۱ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشورارایه شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با کاهش دما در روزهای آینده
پایگاه خبری راد: تسریع در برداشت محصولات مزارع سبزی استاندارد با توجه به کاهش محسوس دما، محافظت از کندوها در مقابل بارش، کاهش دما و وزش باد، خودداری از انجام هرس درختان در روزهای آینده، انجام عملیات برداشت محصول ذرت با توجه به کاهش محسوس دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (سوم تا ششم آبان)، منتشر شده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی آبان
پایگاه خبری راد: جلوگیری از ورود سیلاب و باران به استخرهای پرورش ماهی، هرس شاخه‌های خشک شده در باغات و ریختن آنها پای درختان به عنوان تله برای جمع آوری آفات و آبیاری مزارع زعفران در مناطق کوهستانی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۳۰ مهر تا ۴ آبان) منتشر شده است.
کاهش صادرات سیب ایران با گران شدن حمل و نقل
پایگاه خبری راد: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان صادرات سیب امسال نسبت به سال گذشته کاهش دارد که علت آن نیز گران شدن هزینه حمل و نقل در داخل کشور و عراق است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی پاییزی با توجه به کاهش دما
پایگاه خبری راد: کنترل شبانه مرغداری‌ها با توجه به روند کاهشی دما، اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین‌آلات کشاورزی با توجه به کاهش دما، اجتناب از تردد در مسیل‌ها و روخانه‌ها تا چهار ساعت بعد از بارندگی در روز آینده از جمله توصیه‌هایی است که اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۲۳ تا ۲۷ مهرماه) صادر کرده است.
توصیه‌های هواشناسی با توجه با کاهش دما
پایگاه خبری راد: کاهش ساعات آبیاری مزارع، تسریع در برداشت کلزا و تنظیم دمای گلخانه‌ها با توجه به کاهش دما، شست وشوی درختان و بوته‌ها با آب خالص و به وسیله سم‌پاش‌ها بعد از وزش گرد و غبار و خودداری از آبیاری بیش از حد برای جلوگیری از ماندابی و خسارت به محصولات کشاورزی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۹ تا ۲۲ مهرماه) است.
کاهش 40 هزار تنی تولید سیب در آذربایجان غربی
پایگاه خبری راد: مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گفت: امسال 85 هزار تن انواع سیب درختی از 5000 هکتار از باغ های بارور این شهرستان برداشت می‌شود.
کدام اقلام بیشترین افزایش قیمت را داشتند؟
پایگاه خبری راد: بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل (شهریور ١٣٩٦) مربوط به «موز» با ١٧٠.٤ درصد افزایش است.
علت کمبود میوه در بازار یزد مشخص شد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه میوه و تره‌بار یزد روند غیرقابل قابل پیش‌بینی قیمت میوه را متاثر از صادرات کنترل نشده‌ آن عنوان کرد و گفت: کاهش توان خرید میوه و کاهش تولیدات کشاورزی از دیگر عوامل موثر در این مورد است.
باز هم صادرات را به بازار داخلی ترجیح دادند!
پایگاه خبری راد: باوجود اینکه قیمت سبزی در بازار مصرف افزایش یافته است، رییس فروشندگان میوه و سبزی این موضوع را رد کرد و گفت: به دلیل افزایش صادرات سیب‌زمینی، قیمت این محصول در بازار مصرف افزایش یافته و قیمت برخی دیگر از محصولات همچون هویج، خیار، گوجه‌فرنگی و آناناس نیز رشد چشمگیری داشته است.
قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری اعلام شد+جدول
پایگاه خبری راد: مرکز آمار ایران، گزارش قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری را در حالی منتشر کرد که طبق آن در مردادماه امسال (۱۳۹۶) هیچ گونه کاهش قیمتی نسبت به ماه گذشته مشاهده نمی‌شود.
میوه یک‌ساله ۶۷ درصد جهش کرد
پایگاه خبری راد: در شرایطی که قیمت میوه در بازار رو به افزایش است، عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران سرمازدگی، افزایش قیمت ماشین‌آلات و نهاده‌های تولید و حمل‌ونقل را از دلایل افزایش قیمت میوه می داند.