07:21 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرمایه خارجی

نسخه علاج ژاپنی و آلمانی برای تورم بالا
پایگاه خبری راد: مروری بر تجربه تاریخی کشورها نشان می‌دهد نه تنها امکان غلبه بر نرخ‌های بالای تورمی بلکه امکان تبدیل شدن به یک کشور پیشرفته نیز وجود دارد.
دو راه‌حل یک اقتصاددان برای جبران کاهش فروش نفت
پایگاه خبری راد: عصر روز دوشنبه، دوم اردیبهشت ۹۸ (۲۲ آوریل) کاخ سفید به‌طور رسمی اعلام کرد که معافیت خریداران نفت ایران تمدید نخواهد شد و این یعنی با پایان مهلت ۶ ماهه معافیت خرید که آن هم برای ثبات بازار جهانی نفت مقرر شده بود، از تاریخ دوم مه (۱۲ اردیبهشت) سال جاری میلادی، کشورهای ایتالیا، تایوان، ترکیه، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، هند و یونان نیز مانند دیگر کشورها حق خرید نفت ایران را نخواهند داشت در غیر این صورت با جریمه‌هایی از جانب آمریکا روبرو خواهند شد.
سرمایه‌گذاری آلمان در روسیه رکورد زد
پایگاه خبری راد: با وجود تحریم های غرب علیه روسیه، حجم سرمایه گذاری های آلمان در این کشور به بالاترین سطح خود در یک دهه اخیر رسید.
چرا سرمایه خارجی‌؟!
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید این وزارتخانه برای جذب "سرمایه‌های خارجی" باید از همه توانمندی‌هایش استفاده کند. مساله اما این است که چرا وقتی در ایران این همه سرمایه‌های سرشار مالی وجود دارد باید به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی باشیم؟
سرمایه‌گذاران خارجی در مناطق آزاد کم شدند
پایگاه خبری راد: آمارها نشان می‌دهد میزان جذب سرمایه خارجی در ۱۱ ماهه نخست سال 1397 نسبت به سال قبلش بیش از ۳۲ درصد کاهش داشته، این در حالی است که این آمار در سال ۱۳۹۶ روند افزایشی داشته است.
ترکیه چقدر سرمایه خارجی جذب کرد؟
پایگاه خبری راد: رئیس دفتر سرمایه گذاری ترکیه از جذب ۱۳.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در سال ۲۰۱۸ خبر داد.
فرار سرمایه‌گذاران خارجی از بورس کانادا
پایگاه خبری راد: فروش اوراق بهادار کانادایی توسط اتباع خارجی رکورد زد.
قدرتمندترین ارزهای جهان کدام‌اند؟
پایگاه خبری راد: نشریه فارین پالیسی دینار کویت را قدرتمندترین ارز جهان معرفی کرد.
سوئیس بهترین کشور جهان شد + ۲۰ کشور باکیفیت برتر برای زندگی
پایگاه خبری راد: در رده‌بندی منتشر شده توسط دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا، سوئیس توانست بهترین کشور جهان در سال ۲۰۱۹ لقب گیرد. همچنین کانادا بر اساس ۷۵ پارامتر مختلف، به عنوان با کیفیت‌ترین کشور برای زندگی در سراسر جهان شناخته شد.
آمریکا سومین سرمایه گذار بزرگ خارجی در روسیه
پایگاه خبری راد: مدیر صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفت امریکا در سال گذشته سومین سرمایه گذار بزرگ خارجی در روسیه بوده است.
چین به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی
پایگاه خبری راد: خبرگزاری دولت چین اعلام کرد این کشور محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی را کاهش می‌دهد.
جذب ۱۳۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی توسط چین
پایگاه خبری راد: تلویزیون دولتی چین اعلام کرد حجم سرمایه‌گذاری خارجی در چین در سال ۲۰۱۸ با ۳ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۳۵ میلیارد دلار رسیده است.
افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه
پایگاه خبری راد: اردوغان با اشاره به جذب ۳۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی گفت که کشورش امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است.
اگر به جای یک قرارداد نفتی چند قرارداد امضا می‌شد...
پایگاه خبری راد: در فضای پسابرجام بود که وزارت نفت دست به طراحی قراردادهای جدید نفتی (IPC) زد و صف طویلی از غول‌های نفتی دنیا برای حضور در صنعت نفت ایران صف کشیدند و پای میز مذاکره نشستند. اشتیاق این شرکت ها به مذاق عده‌ای خوش نیامد و آنها برای هر شرکت نفتی که با ایران پای میز مذاکره نشست، پرونده‌ای قطور از بی کفایتی‌شان تشکیل دادند و سر راه این شرکت‌ها برای امضای قرارداد سنگ‌اندازی کردند.
وجود ٣٥ تا ٤٠ مخزن نفتی و گازی کشف‌شده توسعه‌نیافته در کشور
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت از وجود حدود ٣٥ تا ٤٠ مخزن نفتی و گازی کشف‌شده توسعه‌ی نیافته در کشور خبر داد و گفت: اکتشاف از توسعه و تولید در ایران جلوتر است.