23:43 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سامانه همتا

گمرک مسئول تایید اطلاعات گوشی‌های تلفن همراه مسافری نیست
پایگاه خبری راد: گمرک ایران تاکید کرده است که راستی‌آزمایی اطلاعات گوشی‌های تلفن همراه مسافری وظیفه گمرک نیست.
اعلام تعرفه ثبت سفارش وسایل نقلیه موتوری
پایگاه خبری راد: تعرفه ثبت سفارش انواع وسایل نقلیه موتوری در سه گروه برای ثبت سفارش شرکت‌های دارای نمایندگی رسمی و متقاضیان استفاده از مواد ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون امور گمرگی اعلام شد.
آخرین اخبار از رجیستری موبایل و چند نکته
پایگاه خبری راد: پروژه رجیستری موبایل مستلزم هماهنگی‌های وزارت ارتباطات، وزارت صنعت و معدن و تجارت (صمت)، گمرک و بسیاری از سازمان‌های دیگر است و با وجودی که برای مبارزه با قاچاق پیگیری‌شده اما اجرای آن به طول انجامیده است.
فرایند خرید گوشی بعد از اجرای طرح رجیستری
پایگاه خبری راد: فروشنده گوشی موظف است که همراه گوشی و جعبه آن کد فعال سازی(Ac) را نیز به خریدار ارائه کند و لازم است خریدار جهت اطمینان از محرمانه بودن کد مذکور بلافاصله (Ac) را از طریق کارتابل تغییر دهد.
نحوه تغییر مالکیت گوشی بعد از رجیستری
پایگاه خبری راد: با اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، کسانی که قصد تغییر شماره تلفن همراه خود را دارند، باید نسبت به تغییر مالکیت در سامانه‌ی همتا اقدام کنند، در غیر این صورت تنها ۳۰ روز می‌توانند از دستگاهشان با سیم‌کارت جدید استفاده کنند.
نحوه هدیه دادن تلفن همراه در طرح رجیستری چگونه است؟
پایگاه خبری راد: از سال گذشته، به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی، ثبت و شناسایی و اعمال سیاست روی تجهیزات دارای سیم‌کارت یا طرح رجیستری تلفن همراه لازم الاجرا شد و همزمان سوالاتی برای دارنگان و خریداران گوشی مطرح شد.
چگونه شرکت‌های مجاز در واردات ۴۰۰۰ آیفون تخلف کردند؟
پایگاه خبری راد: سخنگوی طرح رجیستری با تایید اینکه اغلب گوشی‌هایی که خلاف اظهاری داشته‌اند آیفون بوده‌اند،گفت: برای اینگونه تخلفات پرونده‌های مربوطه تشکیل شده و موضوع پیگیری خواهد شد.
چاره‌ قطع سرویس گوشی بعد از رجیستری
پایگاه خبری راد: پس از اجرای طرح رجیستری، در صورتی که پیامکی مبنی بر قطع سرویس دریافت کرده‌ یا ارتباط شما قطع شده‌ باشد، باید به سامانه‌ی همتا مراجعه و با مطرح کردن مشکل خود، موضوع را پیگیری کنید.
چگونه از اصالت گوشی اطمینان پیدا کنیم؟
پایگاه خبری راد: با اجرای طرح رجیستری برای تمامی برندهای گوشی همراه، لازم است از اصالت گوشی اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به خرید اقدام کنید؛ در غیر این صورت گوشی خریداری‌شده از شبکه‌های داخلی سرویس نخواهند گرفت.
پسته ماست، خودمان باید صادر کنیم!
پایگاه خبری راد: شاید بتوان گفت یکی از جالب‌ترین خبرهای اقتصادی امروز اظهار نگرانی رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار از ورود اتباع افغان به تجارت پسته در ایران بود.
در بدو ورود گوشی‌تان را رجیستر کنید
پایگاه خبری راد: با آغاز فاز اجرایی رجیستری گوشی‌های همراه، یکی از دغدغه‌های موجود مربوط به مسافران است که در حال حاضر با اعمال سیاست برای برند اپل، ممکن است با آیفون وارد کشور شده و گوشی‌شان با گذشت یک ماه، در شبکه اپراتورهای کشور قابل استفاده نباشد.
از فاز دوم رجیستری تا آغاز تعرفه‌های جدید اینترنت
پایگاه خبری راد: اعلام اقدامات وزارت ICT در 100 روز ابتدایی دولت دوازدهم، آغاز تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت، اجرای فاز دوم رجیستری با برند اپل و تشریح ویژگی‌های این فاز توسط مسوولان از مهم‌ترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته گذشته بود.
صفحه قبل | صفحه بعد