07:56 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان ملی استاندارد ایران

 کالاهای غیراستاندارد اجازه ورود ندارند!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد که سلامت و ایمنی غذایی مردم مهمترین مسئله است و اجازه نخواهیم داد هیچ کالای غیراستانداردی به کشور وارد شود.
خودرو بدون ایربگ تولید نمی شود
پایگاه خبری راد: درحالی که در روزهای گذشته برخی در فضای مجازی از حذف 2 قطعه ایمنی اصلی خودروها یعنی ایربگ (کیسه هوا) و ترمز ای. بی. اس (ABS) به دلیل تشدید تحریم ها خبر داده بودند، یک مقام مسئول در سازمان ملی استاندارد ایران این موضوع را تکذیب کرد.
مهمترین چالش صنعت خودرو در حوزه استاندارد
پایگاه خبری راد: سرنوشت تولید خودروهایی که از ابتدای دی‌ماه سال جاری نمی‌توانند استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی را پاس کنند، مهمترین چالشی است که صنعت خودرو در حوزه استاندارد با آن روبرو خواهد بود.
مجاز بودن نیترات موجود در سیب‌زمینی
پایگاه خبری راد: در پی انتشار مطالبی مبنی بر بالا بودن میزان باقیمانده نیترات در سیب‌زمینی،نمونه‌برداری‌های مستمر وزارت بهداشت نشان‌ می‌دهد که میزان نیترات در سیب‌زمینی از حد مجاز تعیین شده، بالاتر نیست و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
به خاطر تحریم شرایط اقتصادی، نمی توان اخذ استاندارد را تسهیل کنیم
پایگاه خبری راد: رییس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد که نمی‌توان با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها شرایط اخذ استاندارد را تسهیل کرد.
 ۲۷ هزار مدرسه‌ برای دریافت تندیس عالی کیفیت رقابت می کنند
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ‌در تلاش هستیم تا سال آینده ۴۴ هزار مدرسه را وارد این طرح کنیم.
 کیفیت بنگاه‌ها، با ارتقا کیفیت چند بنگاه اقتصادی توسعه نمی‌یابد
پایگاه خبری راد: رییس انجمن مدیریت کیفیت تاکید کرد که صرفا با چند بنگاهی که کیفیت خود را ارتقاء داده‌اند، به هدف مدنظر که که بهبود کیفیت به معنای توسعه بنگاه‌ها و در نهایت توسعه اقتصادی است، نمی‌رسیم.
تعریف 7 معیار برای اندازه‌گیری کیفیت
پایگاه خبری راد: معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این‌که مقوله کیفیت به‌دنبال نیازهای فراتر از استانداردهاست، گفت: سنگ بنای ارزیابی‌های کیفی، مدل‌های کیفیت است و در همین راستا هفت معیار برای کیفیت تعریف کرده‌ایم.
 آغاز مراسم روز ملی کیفیت
پایگاه خبری راد: مراسم روز ملی کیفیت با حضور رئیس سازمان ملی استاندار ایران و نماینده‌های مجلس آغاز شد.
مراقب قاتل خاموش در سرما باشید!
پایگاه خبری راد: به دلیل خطرآفرینی نصب و استفاده از بخاری و وسایل گرمایشی غیراستاندارد، برای جلوگیری از حوادث ناگوار باید از وسایل گرمایشی استاندارد استفاده و نکات ایمنی در این رابطه را رعایت کرد.
۶۰ روز سرنوشت‌ساز برای خودروسازان
پایگاه خبری راد: خودروسازان کمتر از ۶۰ روز فرصت دارند تا از ابتدای دی ماه بزرگترین پروژه استاندارد خودرویی یعنی مرحله سوم طرح "استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی" را اجرایی کنند.
ارتقاء رتبه ایران در استاندارد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ایران در حوزه عضویت در سازمان بین‌المللی استاندارد جایگاه خوبی به دست آورده و در استانداردسازی از رتبه ۳۲ به ۲۲ در بین ۱۶۳ کشور جهان دست یافته است.
تقدیر سازمان استاندارد از کمیته فنی متناظر ادویه و چاشنی ایزو
پایگاه خبری راد: دبیر کمیته فنی متناظر ادویه و چاشنی ایزو به عنوان کمیته فنی نمونه کشوری از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برگزیده و تقدیر شد.
استانداردهای مختلف برای حمایت از توسعه پایدار ایجاد شده‌اند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استانداردهای مختلف برای حمایت از توسعه پایدار ایجاد شده‌اند.
مدیریت سنتی پاسخگوی نیازهای امروز حوزه کیفی‌سازی نیست
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تحولات ایجاد شده در نظام تولید، اعلام کرد: در چنین فضایی دیگر نمی‌توان با مدیریت سنتی پاسخگوی نیازهای جامعه در حوزه کیفی‌سازی کالاها و خدمات باشیم لذا تنها راه حل این مسئله، تدوین یک نظام جدید است.