01:24 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان مدیریت بحران

فشار اشتغال کشور روی منابع آب
پایگاه خبری راد: بررسی عوامل مختلف در ایجاد بحران آب در ایران، حفر ۳۰۰ هزار چاه غیر مجاز، سهم ۷۰ درصدی مدیریت غلط در ایجاد بحران آب، سدسازی‌های در حوضه آبریز تالاب‌ها و خطا در استقرار فولاد مبارکه و ذوب آهن در فلات مرکزی، بی‌توجهی به آمایش سرزمینی در موضوع توسعه، بخشی‌نگری در مصرف منابع آب و فشار اشتغال کشور بر مصرف منابع آب از جمله مهمترین محورهای مربوط به بحران آب است که از منظر کارشناسان باید مورد توجه قرار گیرد.
در بحران آب به‌جای مقصر بیرونی، مقصر درونی را پیدا کنیم
پایگاه خبری راد: معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور مشکلات ناشی از کمبود منابع آب در کشور را ناشی از برخی سومدیریت ها برشمرد و گفت: اگر همین منابع آبی موجود در کشور را درست مدیریت و مصرف کنیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.
تدوین ضوابط سازه‌های بدون وقفه برای بیمارستان‌ها/هشدارنسبت به کاهش مصالح بنایی با افزایش قیمتها
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تجربیات کشور از زلزله کرمانشاه و خسارات وارد شده به سازه‌های مسکونی، گفت: در این زلزله مشاهده کردیم بیمارستان‌ها کارایی لازم را نداشتند، از این رو ضوابط ساختمان‌های بدون وقفه را در دستور کار داریم که براساس آن تاب‌آوری این سازه‌ها را افزایش دهیم.
اقدام قابل توجهی برای ارتقای تاب‌آوری تهران انجام نشده است
پایگاه خبری راد: رییس پژوهشکده مدیریت خطرپذیری و بحران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله معتقد است که در سال‌های اخیر برای ارتقای تاب‌آوری شهر تهران اقدام قابل توجهی نشده و مسئولان در این زمینه بیش از عمل، حرف زده‌اند.
نماینده زابل: قانون بخشش سود و جریمه دیرکرد سلیقه‌ای اجرا می‌شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم زابل در مجلس گفت: آثار بادهای 120 روزه سیستان و ریزگردها و خشکسالی های مستمر سیستان را انس و جن می‌دانند.
مدیریت بحران برای مقابله با تاثیرات خشکسالی بر حیات وحش
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به تخصیص نیافتن بخش قابل توجهی از بودجه مقابله با اثرات خشکسالی در سال گذشته از طرح مشترک این سازمان با سازمان مدیریت بحران برای مقابله با خشکسالی و حریق خبر داد.
سوختگی 30 درصد باغات چای رودسر
پایگاه خبری راد: سرپرست فرمانداری رودسر گفت: سوختگی ناشی از سرمازدگی به 30 درصد باغات این شهرستان خسارت زد.
پیش‌بینی بروز یخبندان و درخواست مدیریت بحران برای صرفه‌جویی در مصرف گاز
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از شهروندان سراسر کشور خواست که در مصرف گاز صرفه جویی کنند.
بررسی شرایط بیماری فوق حاد آنفلوانزای پرندگان در کمیسیون کشاورزی
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی از بررسی شرایط بیماری فوق حاد آنفولانزای پرندگان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
این زلزله شاید زمین‌لرزه بزرگ‌تر را کنترل کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس عمران گفت: اگر چه رفتار زمین بسیار پیچیده و غیر قابل پیش‌بینی است اما وقوع زلزله‌های کوچک می‌تواند منجر به آزادسازی تدریجی انرژی زمین شود و همین امر در جلوگیری از وقوع زلزله بزرگ‌تر بسیار موثر است.
جزئیات ۲۸۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت به زلزله زدگان + جدول
پایگاه خبری راد: بر اساس مصوبه هیئت دولت،کمک بلا عوض به ازای هر خانوار زلزله زده کرمانشاه ۵میلیون تومان برای احداث ۱۱۰۰۰ واحد مسکونی روستایی و مجموعا ۵۵ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.
صفحه قبل | صفحه بعد