00:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان راهداری

کاهش ۱۷ درصدی ترددهای بین استانی/ محدودیت‌های تردد نداشتیم
نماد برتر- مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری اعلام کرد: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته در هفته منتهی به ۲۳ تیر ماه روزانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تردد بین استانی انجام شده که ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و دو درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش داشته است.
همه لاستیک‌ها باید در سامانه جامع تجارت عرضه شود
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار تاکید کرد که انواع لاستیک وارداتی و تولید داخل با ارز دولتی و نیمایی باید در سامانه جامع تجارت عرضه شود.
آخرین وضعیت حمل کالاهای ضروری تا دیروز
نماد برتر- معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: طی سه هفته گذشته حمل و نقل کالاهای اساسی و ضروری مردم با کامیون و تریلی 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و حمایت‌های ویژه‌ای از راننده‌های فعال کامیون صورت گرفته است.
آماده‌باش برای هشدار سیل و ریزش کوه از امشب
نماد برتر- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های فصلی و ریزش کوه و رانش زمین در پی بارش‌های شدید و پیش‌بینی شده در برخی استان‌های کشور خبر داد.
افزایش رشد اقتصادی امارات
نماد برتر- معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد: سامانه بارشی امشب از جنوب غربی کشور وارد و طی روزهای آینده از شمال شرقی ایران خارج می‌شود و استان‌ها و راه‌های مواصلاتی بسیاری را درگیر می‌کند. بنابراین مردم ضمن رعایت همه ملزومات سفرهای زمستانی قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری تماس بگیرند.
اجاره‌ها کرایه‌ها را گران می‌کند؟
پایگاه خبری راد: در حالیکه برخلاف مصوبه سران سه قوه مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات، اجاره غرفه شرکت‌های مسافری بین شهری در پایانه های مسافربری سه تا پنج برابر افزایش یافت، مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: مقرر شد تا این اجاره‌ها به نرخ سابق برگردد چرا که هیچ چیز نباید باعث شود تا به مردم فشار وارد شود و در این راستا مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی و شهردار تهران داشتیم.
قیمت بلیت هواپیما از مهرماه کاهش می‌یابد
پایگاه خبری راد: معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی درباره کاهش قیمت بلیت هواپیما، آخرین وضعیت قیمت سوخت و دیگر نیازمندی کامیون‌داران، نشست مشترک وزرای حمل و نقل کشورهای حاشیه خزر و... توضیحاتی ارائه کرد.
محورهای شمالی، عصر جمعه چه وضعیتی دارند؟
پایگاه خبری راد: ساعات و مسیرهای پر ترافیک تعطیلات هفته جاری اعلام شد.
قیمت‌های سرسام آور لاستیک کامیون‌ها در بازار آزاد!
پایگاه خبری راد: دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور اعلام کرد که اگر یک کامیون کشنده ۱۸ چرخ بخواهد پنج جفت لاستیک مورد نیاز خود را در طول یکسال تامین کند باید بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان بسته به چینی، کره‌ای یا فرانسوی بودن لاستیک پرداخت کند.
بلیت اتوبوس‌ هم مثل قطار گران می‌شود؟
پایگاه خبری راد: پس از اعلام خبر افزایش 22 درصدی قیمت بلیت قطار در سال جاری از نیمه خردادماه، ستاد تنظیم بازار در هفته جاری تکلیف قیمت بلیت اتوبوس ها را تعیین خواهد کرد تا میزان و زمان افزایش قیمت بلیت در این حوزه، طی سال جاری مشخص شود.
سیل چه بر سر راه‌ها، پل‌ها و ابنیه آورد؟
پایگاه خبری راد: به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میزان خسارت وارده به راه‌ها، پل‌ها و ابنیه کشور به دلیل وقوع سیلاب را ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد که جمعا ۳۴۹ راه اصلی و ۲۳۰۰ راه روستایی مسدود، ۸۰۰۰ راس پل دچار آبگرفتگی و ۸۸ پل نیز به صورت کلی یا بخشی تخریب شده است.
آخرین اخبار از قیمت بلیت اتوبوس و سواری
پایگاه خبری راد: هرچند قیمت بلیت اتوبوس پس از ایام نوروز با کاهش 20 درصدی مواجه و معادل نرخ های سال قبل محاسبه شد، درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارائه شده است؛ این درحالی است که نرخ سواری کرایه‌های بین شهری پس از افزایش 20 درصدی از 25 اسفندماه سال گذشته کاهش قیمتی را نداشته است.
ریل، راه و فرودگاه در آوار سیل!
پایگاه خبری راد: هرچند میزان خسارات وقوع سیل اخیر در کشور هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است اما بنا بر گفته مسئولان به نظر می‌رسد خسارات وارده به شبکه ارتباطی کشور بین ۳۵۰۰ تا ۴,۰۰۰ میلیارد تومان است.
خسارت سیل چند هزار میلیارد تومان بود؟
پایگاه خبری راد: تعداد قابل توجهی از استان‌های کشورمان از همان روزهای آغازین سال درگیر سیل شدند و این اتفاق تلخ علاوه بر اینکه تلفات جانی بر جای گذاشت، خسارات مالی سنگینی نیز به کشور وارد کرد.
سیل ۱۰هزار پل را زخمی کرد!
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر ابنیه فنی راه‌های سازمان راهداری اعلام کرد که در سیل اخیر نزدیک به ۱۰ هزار پل و نیز حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه کشور آسیب جدی دیده‌اند.