12:52 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زیر ساخت ها

چتر وایرلس در بندر شهید رجایی باز شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از اجرای موفقیت آمیز گام نخست طرح هوشمند سازی بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: پوشش چتر وایرلس بر اساس فن آوری نوین LTE در بزرگترین بندر بازرگانی ایران با همکاری دو اپراتور بزرگ مخابراتی کشور برقرار شد.
ساماندهی واردات اندام‌های تکثیری گل و گیاه در کشور
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی گفت: حمایت های حاکمیتی به تولیدکنندگان باعث ساماندهی واردات اندام های تکثیری گل و گیاه در کشور شد.
باید از فرصت و توان قطعه سازی کشور بهره برد
پایگاه خبری راد: صنعت خودرو و قطعه سازی کشور باید از موقعیت بوجود آمده استفاده کرده و از وابستگی شرکتهای چینی نجات پیدا کنند و به جای تکیه بر چینی ها و بدست آوردن بازاری برای تامین نیاز داخل ، به قطعه سازان داخلی فرصت و امکان دهند تا نیاز خودروسازان را تامین کنند.
از خوی تا ترکیه...
پایگاه خبری راد: از دیدگاه کارشناسان، شهرستان خوی می‌تواند با تکمیل زیر ساخت های ریلی و هوایی، راه ها، حوزه‌های گردشگری و بیمارستانی نقش مهمی در مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه ایفا کند.
با ساخت مترو تهران- شمال تغییر کاربری‌ افزایش می‌یابد؟
پایگاه خبری راد: استاد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: هر چند طرح ساخت مترو تهران - شمال مزایای بسیاری دارد اما با راه اندازی آن تراکم گردشگر، زیاد یا به عبارتی تغییر کاربری در دشت های مازندران صورت می گیرد که با نظارت سازمان های مسئول به راحتی قابل حل است.
مرگ 1180 نفر در تصادفات از ابتدای تابستان
پایگاه خبری راد: رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه 40 درصد از تصادفات جاده ای ناشی از واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی است ، گفت: طی 45 روز گذشته 1180نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند.
صادرات ایران به عراق ۲۲ درصد افزایش یافت
پایگاه خبری راد: مشاور معاون ریاست جمهوری و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه در سفر به شهرستان سردشت گفت: ۲۵درصد صادرات غیر نفتی ایران به کشور عراق است.
بسیاری از عشایر به ناحق مجوز مرتع را از دست داده‌اند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: بسیاری از عشایربه ناحق مجوز مرتع را از دست داده اند که به دنبال احقاق حق آنها هستیم.
در شناسایی نخبگان غفلت شده است
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه در مورد ساز و کار فعلی شناسایی نخبگان و اشکال در این تشخیص، اظهار کرد: هدف مشخصی که در شناسایی نخبگان دنبال می‌شود اثرگذاری ملی است و در این مهم غفلت شده و آیتم‌هایی همچون رتبه در کنکور ملاک انتخاب بوده در حالیکه باید فعالیت اثربخش را ملاک نخبگی دانست و از آن افراد حمایت کرد.
شمار کاربران پیام‌رسان‌های داخلی به ۷.۵ میلیون نفر رسید
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات با بیان اینکه کاربران پیام‌رسان‌های داخلی از ۱.۵ میلیون به ۷.۵ میلیون نفر افزایش داشته که رشد خیلی خوبی را نشان می‌دهد و در ایران بین ۴۲ تا ۴۵ میلیون کاربر شبکه‌های اجتماعی وجود دارد گفت که نباید پیام‌رسان‌های داخلی را با نمونه‌های مطرح آن‌ها در دنیا مقایسه کرد.
جابجایی یورو با دلار در معاملات بورس انرژی
پایگاه خبری راد: مدیر عامل بورس انرژی می‌گوید هر چند که در دنیا نفت خام فرآورده های نفتی با دلار قیمت‌گذاری می شوند ولی با توجه به اینکه معاملات ایران با کشور های غربی، بیشتر با اروپایی ها صورت می گیرد می‌توان به جای دلار در معاملات از یورو استفاده کرد و بورس انرژی از این لحاظ با مشکلی مواجه نمی شود.
کمک اینترنت اشیا به محیط زیست
پایگاه خبری راد: کاهش آلایندگی زیست محیطی، حفاظت از خاک، جنگل ها و منابع آبی و جلوگیری از هدررفت منابع انرژی اقدام هایی است که می توان با به کارگیری فناوری پیشرفته اینترنت اشیا به آن دست یافت.
واقعیت بازار را بپذیرید و تشویش ایجاد نکنید
پایگاه خبری راد: معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از بخش خصوصی و تشکل‌ها خواست با پذیرش واقعیت بازار ایران طوری صحبت نکنند که در اذهان عمومی تشویش ایجاد شود.
جمهوری آذربایجان پیگیر ساخت راه آهن آستارا - رشت است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: یکی از حلقه های مهم کریدور شمال-جنوب راه آهن بین المللی آستارا - آستارا است که نقش اساسی در ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی دارد.
«تاکسی گردشگری» در پایتخت راه اندازی شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: با همکاری ستاد گردشگری شهرداری تهران، برنامه هایی برای ایجاد و راه اندازی «تاکسی گردشگردی»در دستور کار داریم.