10:44 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

روستاییان

انجام مطالعه برای احداث ۱۰۰ سد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که مطالعه برای احداث ۱۰۰ سد در حال انجام است، گفت: در حال حاضر ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد مترمکعب است و هرچه سد جدید احداث شود، ظرفیت هم بالا می‌رود.
۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن
پایگاه خبری راد: معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایران در هر دهه ۶۵ میلیمتر به سمت بیابانی شدن پیش رفته است و حدود ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض بیابانی شدن قرار دارند.
۲۷ هزار و ۸۶ روستا به اینترنت متصل هستند
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمام ظرفیت‌های خود برای توسعه ارتباط روستایی و دستیابی به شبکه اینترنت استفاده کرده است.
حساب یارانه‌ها را به عنوان وثیقه نمی‌پذیریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر کار هدفگذاری اشتغال روستایی در سال ۱۳۹۸ را ۱۵۰ هزار شغل ذکر کرد و گفت: حساب یارانه‌ها را به عنوان وثیقه وام اشتغال روستاییان نمی‌پذیریم و از ظرفیت صندوق‌های ضمانت برای تضمین وام استفاده خواهیم کرد.
ماندگاری شغل در بخش صنعت بیشتر است
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با بیان این که بدون ایجاد زیرساختهای لازم برنامه های اشتغال به نتیجه نمی‌رسد، گفت: اگر چه اشتغال پایدار هزینه‌بر است ولی باید به سمت پایداری مشاغل برویم.
جزییات پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار از پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و میزان اشتغال ایجاد شده در این طرح طی سال ۹۷ را ۱۱۴ هزار شغل اعلام کرد. وی همچنین از پیشنهاد اختصاص سالانه ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی خبر داد.
دلالان به خانه کشاورزان رخنه کرده‌اند
پایگاه خبری راد: عضو شورای ملی زعفران اعلام کرد که دلالان طی سال‌های اخیر ترفندهای جدید یاد گرفتند و مشتریان خارجی را از کشورهای مختلف همچون چین به خانه روستاییان تولیدکننده زعفران می‌برند و چوب حراج به زعفران ایرانی می‌زنند تا سود بیشتری نصیب‌شان شود.
وام اشتغال ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان سال گذشته خبر داد و گفت: این تسهیلات به ۲۳ هزار طرح اشتغال پرداخت شده و ۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.
ریل، راه و فرودگاه در آوار سیل!
پایگاه خبری راد: هرچند میزان خسارات وقوع سیل اخیر در کشور هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده است اما بنا بر گفته مسئولان به نظر می‌رسد خسارات وارده به شبکه ارتباطی کشور بین ۳۵۰۰ تا ۴,۰۰۰ میلیارد تومان است.
‌بازسازی مناطق سیل‌زده یک ساله به اتمام می‌رسد
‌پایگاه خبری راد: قائم مقام بنیاد مسکن گفت: بازسازی مناطق سیل‌زده شروع شده و امیدواریم در کمتر از یک سال عملیات بازسازی در این مناطق به اتمام برسد.
ایران تا سه سال از بحران آب فاصله گرفت
پایگاه خبری راد: مسوولان می‌گویند دغدغه برای آب شرب در مکان‌هایی که از آب‌های سطحی استفاده می‌کنند، حداقل یک سال و در برخی مناطق دو تا سه سال برطرف شده و پیش‌بینی می‌شود که مشکلی از این بابت وجود نخواهند داشت، اما این مساله به معنای جبران منابع آب زیرزمینی نیست.
سرنوشت شغل‌های وعده داده شده در حوزه صنایع دستی و گردشگری
پایگاه خبری راد: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر تعاون، کار و رفاع اجتماعی یک بار دیگر با موضوغ اشتغال‌زایی دیدار کردند؛ دیداری که وزیر کار درباره آن گفت: «موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، بسیار مهم و حیاتی است که باید به تصمیم تبدیل و هرچه زودتر عملیاتی شود.»
رودخانه‌هایی که راه ارتباطی ۱۸ روستاست!
پایگاه خبری راد: از تاریخ ۲۷ اسفند سال ۹۷ بارش باران‌های سیل آسا در خراسان شمالی، آغاز و موجب جاری شدن سیل در نقاط مختلف این استان شد.
نرخ بیکاری زنان همچنان بیش‌از مردان
پایگاه خبری راد: نتایج طرح آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران حاکی از آن است که در پاییز ۱۳۹۷ نرخ بیکاری ۱۱.۷ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ۴۰.۵ درصد بوده است.
مدیریت آب شاه‌کلید حل مشکلات
پایگاه خبری راد: سبک زندگی ایرانیان اعم از شهرنشینان و روستاییان در دهه‌های اخیر به نحوی متحول شده که تناسب نیازهای آبی جمعیت رو به رشد ایران با منابع آب آن به هم خورده است و به تاکید کارشناسان، چنانچه این تناسب در عادات غذایی و نحوه مصرف مستقیم آب در فعالیت‌های روزمره شهرنشینان برقرار نشود و میزان آب مورد نیاز برای تامین معیشت روستاییان متناسب با توان سرزمین کاهش نیابد، جمعیت متاثر از تنش‌های آبی افزایش خواهد یافت.