18:47 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رشد نقدینگی

توضیحات همتی درباره مقررات جدید بازگشت ارزهای صادراتی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح مقررات جدید تسهیل روند برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی، گفت: در بسته جدید در کنار توسعه روش واردات درمقابل صادرات و واردات در مقابل ارز اشخاص، بر تقویت سامانه نیما به عنوان محور مبادلات مربوط به حواله ارزی تأکید شده است.
اهداف و ابزار بانک مرکزی
نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی اهداف و ابزار بانک مرکزی را تشریح کرد.
ریشه بی ثباتی های اقتصاد ایران را کجا باید جستجو کرد
نماد برتر- سیاست‌گذار در نیمه دوم سال چه کاری باید انجام دهد تا از موج شوک تورمی برحذر باشد. از دید اقتصاددانان ریشه بی ثباتی های اخیر را در چه چیزی میتوان دید.
اقدامات بانک مرکزی برای کنترل نقدینگی
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی روند کنترل متغیرهای پایه پولی و نقدینگی را تشریح کرد.
آخرین رقم نقدینگی با رشد ۱۷درصدی / یک متغیر بی سابقه در تاریخ اقتصاد ایران
نماد برتر- بانک مرکزی از افزایش۱۷.۱درصدی رشد نقدینگی در نیمه اول سال خبر داد که به ۲۹۴۳ هزار و ۹۸۷ میلیارد تومان رسیده و ضریب فزاینده هم به عدد بی سابقه ۷.۹ درصدی در تاریخ اقتصاد ایران بالغ شده است.
گام آرام بورس در مسیر صعودی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی پیش بینی کرد، بازدهی بازارسرمایه در نیمه دوم سال نیز بالاتر از بازارهای موازی باشد.
دو دلیل اصلی افزایش تورم : رشد نقدینگی و قیمت ارز + توصیه های سیاستی
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس، رشد نقدینگی و افزایش قیمت ارز را دو عامل مهم در افزایش تورم ۶.۸۳ درصدی بهار سال جاری اعلام کرد .
تحلیل تورم سه ماهه بهار ۱۳۹۹
نماد برتر- مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به تحلیل تورم در سه ماهه بهار ۱۳۹۹ پرداخت.
بازار سرمایه مستعد جذب نقدینگی ها
نماد برتر- احمد اشتیاقی: «وجود صندوق‌های بازارگردانی و صندوق تثبیت برای دوری از هیجان و ایجاد تعادل (در سمت‌های خرید و نیز فروش) در بازارسرمایه امری ضروری است»
بازارسرمایه یاری‌رسان بخش تولید است
نماد برتر- جعفر قادری گفت: به منظور جلوگیری از رشد یکباره نرخ ارز و همچنین حفظ ارزش پول ملی،‌ باید کانال‌هایی به منظور هدایت نقدینگی به سمت تولید ایجاد کنیم.
پیش بینی نماینده مجلس از اثر تصمیم وزارت صنعت بر کاهش قیمت خودرو
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو گفت: پیش بینی می شود با برنامه های وزارت صنعت ، قیمت خودرو طی روزهای آینده کاهش یابد.
همتی از وضعیت اقتصادی و برنامه کنترل ارز به مجمع تشخیص گزارش داد
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی به محورهای گزارش ارایه شده به مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص وضعیت اقتصادی و اقدامات بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز و ... اشاره کرد.
رشد ۵.۴ و ۱۵.۵ درصدی پایه پولی و نقدینگی / دو برنامه برای آینده بانکها و تورم
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اعلام افزایش ۵.۴ و ۱۵.۵ درصدی پایه پولی و نقدینگی در پایان شش‌ماه اول سال از کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها و مدیریت نرخ سود به عنوان ابزار اصلی کنترل تورم خبر داد.
رشد پایه پولی در شش ماه نخست امسال ۵.۴ درصد شد
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی، اعلام کرد: گزارش‌های اولیه اداره آمار اقتصادی حاکی از رشد ۵.۴ درصدی پایه پولی و رشد ۱۵.۵ درصدی نقدینگی در پایان شش‌ماهه اول امسال نسبت به پایان سال ۱۳۹۸ است.
تعجب از احتمال خروج فولاد از بورس کالا و مخالفت با مواضع وزیر درباره گرانی مسکن
نماد برتر- رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس با اعلام تعجب از احتمال خروج فولاد از بورس کالا با هدف ارزان سازی مسکن ، مواضع وزیر راه درباره گرانی مسکن را غیرمنطقی و غیر کارشناسی دانست.