17:54 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رشد تقاضا برای نفت

بازی ژئوپلیتیکی خطرناک عربستان سعودی
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی با تلاش برای ادامه روابط دوستانه دیرینه خود با واشنگتن و همزمان بستن پیمان های جدید با مسکو که عمدتاً بر مبنای همکاری در بازارهای نفت است، خود را در موقعیت ژئوپلیتیکی خطرناکی قرار می‌دهد.
عربستان پیش‌بینی نفتی را قبول ندارد
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی پیش‌بینی درباره پیک تقاضا برای نفت را قبول ندارد و انتظار دارد تقاضا برای نفت، دست‌کم تا سال ۲۰۴۰ همچنان رشد کند.
عوامل موثر بر قیمت نفت در سال ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: قیمت نفت سال گذشته قبل از سقوط بیش از ۳۰ دلاری خود، به بالاترین حد در چهار سال اخیر صعود کرده بود.
قیمت نفت رو به افزایش رفت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز چهارشنبه با امیدواری به هزینه بالاتر چین برای مهار کندی رشد اقتصادی، افزایش یافت.
صعود هفتگی قیمت نفت در واکنش به سیگنال‌های مثبت
قیمت نفت روز جمعه پس از این‌که اوپک جزییات کاهش تولید خود را منتشر کرد و همچنین با انتشار سیگنال‌هایی از پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین، صعود کرد و سومین افزایش هفتگی متوالیی خود را رقم زد.
رشد ۳۳ درصدی سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۸
پایگاه خبری راد: سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال پیش از آن رشد چشمگیری را شاهد بود و برای دومین سال متوالی افزایش یافت.
سودای نفتی دست نیافتنی سعودی‌ها
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی با این امید که قیمت نفت به ۸۰ دلار در هر بشکه بازگردد، حاضر شده است ماه میلادی جاری تولیدش را به میزان بیشتری کاهش دهد.
 عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت در سال 98 کدام ها هستند؟
پایگاه خبری راد: قیمت نفت به‌دنبال توافق اخیر اوپک پلاس برای کاهش تولید، افزایش یافت و آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد این پیمان کمک کرد که نفت کف قیمت پیدا کند اما نوسان بازار بعید است از میان رفته باشد.
اختیارات اوپک!
پایگاه خبری راد: گروه تولیدکننده نفت اوپک با احساس نیاز برای آوردن یک غریبه به منظور دستیابی به توافق در خصوص تولید، به شدت ضعیف عمل کرده است.
ضرورت کاهش بیشتر تولید نفت اوپک در آینده
پایگاه خبری راد: کاهش تولید نفت که اخیرا میان اوپک و متحدانش توافق شده است، بازارهای نفت جهانی را در نیمه اول سال ۲۰۱۹ متعادل خواهد کرد اما پس از آن ممکن است به اقدامات جدی تری در این زمینه نیاز باشد.
پیش‌بینی تقاضای کمتر برای نفت اوپک
پایگاه خبری راد: طبق اطلاعات منابع ثانویه اوپک، تولید این گروه در نوامبر حدود ۱۱ هزار بشکه در روز کاهش یافت و به ۳۲.۹۶۵ میلیون بشکه در روز رسید.
سودبرندگان کاهش قیمت نفت چه کسانی هستند؟!
پایگاه خبری راد: نفت برنت به محدوده ۶۰ دلار و نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۵۲ دلار سقوط کرده و عجیب نیست که دیگر کسی از نفت ۱۰۰ دلاری صحبت نمی‌کند.
میانگین قیمت مورد پیش‌بینی برای نفت برنت سقوط کرد
پایگاه خبری راد: در نظرسنجی "اس‌اندپی گلوبال پلاتس" از ۱۱ بانک و کارگزار بزرگ نفت، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال میلادی آینده ۷۵.۴۰ دلار پیش‌بینی شد.
سعودی‌ها خواهان پایین آمدن قیمت نفت/در مسیر تقابل با آمریکا
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی در دو ماه گذشته صادرات نفت به آمریکا را با هدف کاهش ذخایر نفت این کشور کاهش داده و خود را در مسیر مقابله با ترامپ قرار داده که خواهان پایین ماندن قیمت نفت است.
 بحران نفتی سال ۲۰۱۴ تکرار می‌شود!
پایگاه خبری راد: تقاضای جهانی برای نفت تا سال ۲۰۴۰ به اوج خود خواهد رسید؛ با این حال پیش از آن زمان ممکن است کمبود عرضه ایجاد شود.