09:45 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رجیستری موبایل

رجیستری گوشی‌های سامسونگ و هواوی تا پایان اسفند
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه با اشاره به احتکارناپذیر بودن گوشی‌های موبایل گفت که بر اساس قولی که گرفته‌ایم قرار شده تا پایان اسفندماه امسال، گوشی‌های سامسونگ و هواوی هم مشمول اجرای طرح رجیستری شوند.
مدلهای جدید گوشی مشمول طرح رجیستری اعلام شد
پایگاه خبری راد: رگولاتوری اعلام کرد: در ادامه مرحله دوم طرح و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ دی ‌ماه تمامی مدل‌های گوشی تلفن همراه گوگل، بلک‌بری و موتورولا مشمول طرح می‌شوند.
راه‌اندازی اولین شهرک ICT ایران
‌پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه چرا طرح رجیستری موبایل در سال‌های گذشته اجرا نشده، گفت: وزیران قبل بستر این مهم را فراهم کرده‌اند و ما در حال اجرای آن هستیم.
تعیین اعضای هیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات ایران
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات ایران مشتمل بر رضا انصاری، نادر قاضی‌پور، داریوش اسماعیلی، محمد عزیزی، فریدون احمدی، ولی ملکی، محمدرضا منصوری، حسن کامران، نصرالله پژمان‌فر، رضا علیزاده، سیدمحمدجواد ابطحی و سیدجواد حسینی‌کیا خبر داد.
در بدو ورود گوشی‌تان را رجیستر کنید
پایگاه خبری راد: با آغاز فاز اجرایی رجیستری گوشی‌های همراه، یکی از دغدغه‌های موجود مربوط به مسافران است که در حال حاضر با اعمال سیاست برای برند اپل، ممکن است با آیفون وارد کشور شده و گوشی‌شان با گذشت یک ماه، در شبکه اپراتورهای کشور قابل استفاده نباشد.
ادامه تلاش‌ها برای بستن منافذ قاچاق تلفن همراه
پایگاه خبری راد: طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه به فازهای جدیدتری وارد شده است. در جدیدترین بخشنامه صادر شده از سوی گمرک، اعلام شده مسافرانی که وارد ایران می‌شوند در صورتی که از خارج از کشور گوشی تلفن همراه خریداری کرده باشند، موظف هستند تلفن همراه خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند.
زیان ۲۷۰۰ میلیارد تومانی دولت از قاچاق موبایل/۱۲ هزار میلیارد تومان گردش مالی موبایل
پایگاه خبری راد: تعویق طرح رجیستری موبایل که مدتی است از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بدنه دولت مطرح شده است، تبعات زیانباری را برای بازار و شرکت‌های واردکننده به دنبال داشته است به طوریکه برآوردها نشان می‌دهد روزانه ۳۵ گوشی تلفن همراه به کشور قاچاق می‌شود که علاوه بر زیان‌های مالی، دارای تاثیرات گسترده بر اشتغال و سرمایه‌گذاری بوده است.
آغاز فاز دوم رجیستری از ۱۴ آذر/همه آیفون‌ها مشمول رجیستری می‌شوند
پایگاه خبری راد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی اطلاعیه ای اعلام کرد که فاز دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه موسوم به رجیستری از تاریخ ۱۴ آذرماه سال جاری (۱۳۹۶) آغاز می شود و تمام مدل های گوشی و تبلت آیفون را شامل خواهد شد.
باز هم رجیستری موبایل و این بار تعلل در اجرا
پایگه خبری راد: طرح رجیستری موبایل و به زعم مسوولان بهترین راه برای مقابله با قاچاق گوشی، برای چندمین بار و البته توسط وزیر جوان ارتباطات کلید خورد اما در شرایطی که فاز اول آن موجب افزایش قیمت گوشی‌ها و اعتراض مصرف‌کنندگان شده بود، ظاهرا باز هم در گردونه‌ تعلل مراحل بعدی گرفتار آمده است.
ضرر مردم از رجیستری گوشی‌ها
پایگاه خبری راد: یک فعال صنفی بازار ICT با اشاره به اجرای طرح رجیستری گوشی‌های همراه، اعمال این طرح را موجب افزایش قیمت نهایی گوشی‌ها در بازار و در نهایت متضرر شدن مردم ارزیابی کرد.
گرانی برند های موبایل را چگونه کنترل کنیم؟
پایگاه خبری راد: در شرایطی که آغاز طرح رجیستری تلفن همراه راهی را برای منفعت‌طلبان باز کرد که قیمت گوشی‌ها را با توجیه رجیستر کردن آنها افزایش دهند، فروشگاه‌های اینترنتی که نظارت قانونی روی آنها انجام می‌شود، از افزایش قیمت جلوگیری کرده تا به از بین بردن حباب قیمتی که وزیر ارتباطات هم به آن اشاره کرد، کمک کنند.
افزایش ۵ درصدی قیمت گوشی با رجیستری/اعلام برندهای اولیه قاچاق طی هشت روز
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه با آغاز رجیستری، تمامی گوشی‌های فعال در سامانه ثبت شده و این کار نیز هزینه‌ای برای مردم ندارد، گفت: عوارض گمرکی برای گوشی در حد پنج درصد است و تاثیری در بازار ندارد. ظرف هشت روز آینده نیز برندهایی را که دیگر نمی‌توان از گوشی‌های قاچاقشان استفاده کرد اعلام می‌کنیم.
اجرای رجیستری بدون افزایش قیمت گوشی
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین اطلاعات طرح رجیستری موبایل، تعرفه اینترنت ثابت و برنامه‌های این وزارتخانه در قبال موتورهای جست‌وجوگر به ارائه توضیحاتی پرداخت.
صفحه قبل | صفحه بعد