10:46 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس سازمان فناوری اطلاعات

جویشگرهای بومی در مدارس حضور می‌یابند
پایگاه خبری راد: با توجه به لزوم فراهم کردن فضای مناسب برای کودکان در اینترنت، روش‌های پالایش‌شده از اهمیت زیادی برخوردارند؛ راهی که استفاده از جویشگرهای بومی به دلیل آفت‌های کمتر و با هدف نمایش نتایج عاری از آلودگی، می‌تواند به آن کمک کند.
چگونگی دریافت مجوز برای کسب و کار اینترنتی
پایگاه خبری راد: به منظور تأمین حقوق مطرح شده و ساماندهی کسب و کارهای مجازی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به اعطای نماد به کسب و کارهای اینترنتی اقدام کرده که هویت مالک و محل فعالیت آن‌ها احراز شده است.
چرخ استارت‌آپ‌ها با زنجیر دولتی می‌چرخد؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد عزم دولت برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا مخصوصا به‌خاطر اشتغال‌زایی که می‌تواند داشته باشد جدی است؛ امری که قبل از هر چیز مستلزم شناخت موانع و محدودیت‌های قرار گرفته بر سر راه رشد این کاسبی‌ها آن هم از زبان فعالان این عرصه است.
مذاکره برای رفع فیلتر سایتهای کاریابی دارای مجوز
پایگاه خبری راد: سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت از تمامی کسب‌وکارهایی است که در چارچوب ضوابط و مبتنی بر قواعد بازار خدمت‌رسانی می‌کنند.
ارتقای ظرفیت شبکه انتقال کشور به ۲۴ ترابیت تا سال آینده
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت هم از ارتقای ظرفیت شبکه انتقال کشور از ۱۵.۳ به ۲۴ ترابیت و شبکه IP کشور از ۶.۸ به ۱۵ ترابیت برثانیه تا یک سال آینده خبر داد.
حرکت به سمت نسل ششم اینترنت از سال آینده
پایگاه خبری راد: گذر به نسخه ۶ آی پی (IPv۶) موضوع مهمی است که این روزها در کشورهای مختلف دنیا مورد توجه قرار گرفته و برای آن برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام شده است. در ایران هم عبور از IPV۴ به نسخه ۶ موضوعی است که از سالها قبل مطرح و تاحدودی دنبال شده؛ چراکه بنا بر اظهارات صورت گرفته ایجاد شبکه ملی اطلاعات با ملاک IP آدرس نسخه ۶ ممکن خواهد بود.
حذف کاغذبازی‌های اداری در کشور
پایگاه خبری راد: با سامانه کارپوشه ملی ایرانیان، شهروندان صاحب یک صفحه مجازی و یک رمز کاربری اختصاصی می‌شوند که می‌توانند از آن طریق به ارسال درخواست‌های اداری خود به صورت آنلاین بپردازند .
صفحه قبل | صفحه بعد